פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/1/2021 6:37

מפכ"ל על תנאי: כיפופי ידיים מעכבים את המינוי

ביום רביעי שעבר הודיעה הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, כי לא נמצאו פגמים בטוהר המידות של המועמד למפכ"ל המשטרה ניצב קובי (יעקב) שבתאי ושל המועמדת לנציבת בתי הסוהר גונדר קטי פרי. כבר לקראת שעות הצהריים עשו בלשכת אוחנה את כל ההכנות על מנת שמינויים אלה יעלו בישיבת הממשלה הקרובה שהייתה אמורה להתקיים היום, אך בוטלה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

ההתיישבות הצעירה מחכה: נתניהו, תהיה ניסנקורן

אבן שזורק יהודי מזיקה יותר מזו שנזרקת על ידי פלסטיני

גיבורים מיותרים: האדישים של טרום מלחמת העולם השנייה


כדי להעלות את המינויים בישיבת הממשלה, יש להציע את הנושא בפרק זמן מינימאלי של 48 שעות לפני ישיבת הממשלה, ולפי חוק הממשלה הפריטטית הדבר צריך לעלות בהסכמת שתי השותפות בממשלה. אלא שבליכוד טוענים כי בלשכתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, התעלמו מפניותיהם ורק בשעות הערב חזרו מלשכתו של גנץ לפניית הליכוד, עם בשורה: דרישה למנות כ-20 שגרירים במשרד החוץ כתנאי למינוי שבתאי ופרי.


בליכוד הביעו תמיהה גם בנוגע לדרישות וגם לעצם ההתניה: אם בכחול לבן טענו כל העת כי יש למנות מפכ"ל בהקדם, מה הטעם לעכב את מינוי? מה גם, שבלשכת אוחנה פעלו לפי פסיקת בג"ץ לאחרונה כי יש למנות מפכ"ל במהירות הראויה, יחד עם מינויי בכירים נוספים. הפליאה הגדולה הייתה גם על עצם הדרישה למנות שגרירים ולא להתנות את המינוי באישור מינוי מנכ"ל משרד המשפטים המיועד.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-17.33.20-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ניצב יעקב שבתאי. צילום: דוברות המשטרה

ישיבת הממשלה בוטלה אמנם, אך בליכוד מאמינים כי היה אפשר ואף מחויב לקיים ישיבת ממשלה רק לעניין מינויים אלה.


המלחמות הפוליטיות הבלתי נגמרות, הביאו לכך ששבתאי ופרי מונו כממלאי מקום עד שיאושר מינויים, כשההיגיון אומר כי עדיף שאלו ימונו כממלאי מקום ולא אחרים שיוחלפו גם כך אחרי שיכהנו רק זמן קצר בתפקיד. שבתאי (56), נשוי ואב לשלוש בנות, ישמש כממלא מקום עד סוף חודש יוני 2021 או עד למינוי מפכ"ל קבוע.


שמו של שבתאי, מפקד מג"ב עלה לראשונה כמועמד למפכ"לות בשנת 2017, אז נפסלה גם כהונתו של צ'יקו אדרי. כעת, אחרי כמעט חמש שנים במג"ב, ולפני כן כשלושים שנה במשטרת ישראל בה שירת תחילה כלוחם ימ"מ ובהמשך מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים, עלה שמו לוועדה בהמלצת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. במהלך שירותו נפצע שבתאי מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.


אוחנה ראה בו מועמד ראוי כמי שמכיר את עבודת המשטרה מבפנים, וכמי שעשה כמה תהליכים במג"ב והפך אותו לחיל עם אחוזי מוטיבציה לגיוס גבוהים. דוגמה שמעידה על כך היא למשל תגובתו לתחקיר "המקור" ברשת 13 על "כנופיית מג"ב": סיפורם של 5 שוטרים ששדדו באלימות קשה שב"חים ותיעדו את המעשים. עם תום החקירה על ידי מח"ש הודחו הלוחמים והוחזרו לצה"ל וכעת הם עומדים למשפט. עם פרסום התחקיר לפני כחודשיים, שבתאי עצר את כל האימונים והושיב את לוחמיו לצפות בתחקיר זה.


משטרת ישראל מתפקדת כבר יותר משנתיים בלי מפכ"ל אלא רק עם ממלא מקום התפקיד. דבר שבכירים לשעבר בשירות טוענים שהוא הרסני עבור הארגון. גם מקרה זה, כמו עשרות מקרים אחרים, הצדדים בממשלת האחדות מנצלים על מנת לגייס רווחים פוליטיים, ובינתיים נדמה שהארגונים והמשרדים החשובים במדינה נפגעים על חשבונם וכתוצאה מכך בסופו של דבר, אנחנו האזרחים.


The post מפכ"ל על תנאי: כיפופי ידיים מעכבים את המינוי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/73 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: