פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/1/2021 4:59

שר בחצי משרה: כיצד ישפיע גנץ על משרד המשפטים

עם פרישתו של אבי ניסנקורן מהממשלה ומהכנסת לאחרונה, נותר משרד המשפטים בידי כחול לבן, כאשר שר הביטחון בני גנץ יכהן גם בתפקיד שר המשפטים. משרד הביטחון וניהול הממשלה הפריטטית תופסים את רוב יומו של גנץ, כך שלכאורה זה משאיר את משרד המשפטים, מהמשמעותיים ביותר במשרדי הממשלה, עם שר משפטים בחצי משרה ואף פחות מכך. יכול להשתמע מכך שגם משרד המשפטים סופג פגיעה בתפקודו, אך הבנת מקומו של שר המשפטים במשרד ביחס לפקידת הבכירה ובנוסף למשמעויות התפזרות הכנסת והכניסה לממשלת המעבר, מלמדים אחרת.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

פחות משנתיים אחרי שהצטרף לפוליטיקה, רפי פרץ פורש

המושכים בחוטים: האינטרסים מאחורי הסכם סעודיה-קטאר

"לא חלמתי שנצטרך להגיע לכך": ראשי ההתיישבות הצעירה שובתים רעב


שר משפטים ממונה על האדמיניסטרציה של עשרות גופים ואגפים שפועלים במשרד כמו ייעוץ וחקיקה, פרקליטות המדינה, הנהלת בתי המשפט, הרשות השופטת ורשויות שפועלות מתוך המשרד שלרובם יש סמכויות סטטוטוריות משל עצמם. כך, היועץ המשפטי לממשלה מתנהל באופן שלא תלוי בשר המשפטים,  כך גם בית המשפט העליון ופרקליט המדינה. סמכויות השר מתרכזות לשני מוקדים מרכזיים, בחקיקה ובמינויים. בלי שר למשל, לא ניתן להקים ועדת איתור למשרות בתוך משרד המשפטים, לא ניתן לכנס את הוועדה למינוי שופטים או לנהל את דיוני ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן, לא ניתן לקדם חוקים שחשובים למשרד המשפטים או לחתום על תקנות לחוקים המחויבים בהן.


ניסנקורן וגנץ בכנסת. צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

העובדה שישראל נכנסה לתקופת ממשלת מעבר והכנסת התפזרה, מאפשרת למשרד להמשיך לעבוד גם עם שר שפחות פנוי עבורו. עבודת החקיקה בימים אלו כמעט ולא קיימת, הוועדה לבחירת שופטים לא נוהגת להתכנס בממשלת מעבר, וכל שנותר לשר המשפטים הנוכחי לעסוק בו הוא הבאת מינויים שכבר אושרו לאישור הממשלה.


בשלב הנוכחי מדובר במינוי של עו"ד עמית איסמן לפרקליט המדינה. ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקובי תישאר בתפקידה כל עוד לא יחליט גנץ להחליפה לאחר ש המינוי של עו"ד שימי בראון לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים, שניסנקורן ביקש להביא לאישור הממשלה, ירד מהפרק עם פרישתו של ניסנקורן.


פעולות שגנץ יצטרך לפנות מזמנו ולקיימן כשר המשפטים נוגעות בעיקר לנושאים הדורשים את חתימתו, כגון אישורו לצו ההסגרה של מלכה לייפר שלאחרונה הכריע בית המשפט העליון כי ניתן להסגירה לאוסטרליה וכן חתימה על תקנות חוקתיות שמחכות לאישור שר המשפטים.


לשכתו של שר המשפטים שבדרך כלל מכילה עשרות עובדים במשרות אמון ומשרות מזכירות הולכת ומתרוקנת בימים האחרונים. אך עם שר במשרה מליאה או במשרה חלקית, ממשלת המעבר והעובדה שאין עדיין תקציב לשנת 2021 משפיעה על תפקוד כל שרי הממשלה שנשענים על התקציב ההמשכי. כל פרויקט או יוזמה שמבקשים ליישם ודורשים הוצאה מעבר לתקציב ההמשכי עולים לוועדת חריגים ולחשב הכללי כשהתשובה המתקבלת בדרך כלל היא שאין כסף. עשרות פניות כאלה קיימות גם במשרד המשפטים.


The post שר בחצי משרה: כיצד ישפיע גנץ על משרד המשפטים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/51 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: