פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/1/2021 4:57

האנדרדוס ששבר את השיא הישראלי בטוויטר

אם מישהו עוד היה צריך הוכחה שהדברים הכי טובים נוצרים במקרה, ושאין באמת דרך לחזות מה יהפוך לסרטון ויראלי, הסרטון של נדב נוה מרביעיית אנדרדוס הוא ההוכחה המושלמת. אתמול (א') העלה נוה סרטון ששבר את הטוויטר במונחים ישראליים: נכון לכתיבת שורות אלו, שותף הסרטון יותר מ-1,800 פעמים, הוא קיבל יותר מ-16.8 אלף פיברוטים (לייקים) וזכה לכ-300 אלף צפיות.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– בצלם: אפרטהייד בישראל כולה, גם בתל אביב

– חרף התנגדות משרד החינוך, "בצלם" קיימו הרצאה בריאלי

– מתנגדים, מתחסנים ושקרים קטנים: המסע אל הדרכון


נוה בכלל לא חשב שיש טעם להעלות את הסרטון גם לטוויטר. "ממש לא חזיתי את מה שקרה. חשבתי שהסרטון יגיע לאלפי צפיות, מאות לייקים, לא חשבתי שזה יגיע לרמה הזו. בדרך כלל אני לא מעלה לטוויטר תוכן כי אני לא כל כך איש של מילים, אני יותר אוהב להפיק סרטונים, וטוויטר היא פחות הפלטפורמה המתאימה", הוא אומר. "בהתחלה העליתי לפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק ואחרי שעה אמרתי לעצמי 'מה אכפת לי הפקתי כבר סרטון, נעלה גם לטוויטר' ושם זה התפוצץ. גם בפייסבוק ובאינסטגרם הוא הצליח יפה אבל בטוויטר הוא ממש עף ברמה הזויה".




מניתוח המספרים מתברר שאפשר להכתיר את הציוץ כשיא ישראלי חדש. על פי הנתונים שפרסמה טוויטר עד היום הציוצים שזכו למספר הרב ביותר של פיברוטים בישראל הם ציוץ של זהבה גלאון מ-2019 עם 5.7 אלף פיברוטים והציוץ של יפעת שאשא ביטון מ-2020 עם 10.2 אלף פיברוטים. ציוץ שובר שיאים נוסף מ-2020 הוא של הקומיקאי יניב ביטון שהעלה חיקוי ביתי של שר הבריאות יולי אדלשטיין וגרף 7.7 אלף פיברוטים ו-132 אלף צפיות.


הציוץ של יפעת שאשא ביטון בטוויטר. צילום מסך: טוויטר

העובדה שנוה נמצא בטוויטר שנתיים וצייץ עד היום רק 37 ציוצים מגבירה את הפליאה מהתאוצה המהירה של הסרטון.


בניתוח לאחור איך אתה מסביר את ההתלהבות?

"דיברתי על זה קצת עם יעקובי (יאיר יעקובי חברו לרביעיית אנדרדוס, מ"מ) וניסינו להבין. טוויטר היא פלטפורמה של אנשים שאוהבים לדבר על פוליטיקה והעליתי משהו שהוא כביכול פוליטי, אבל לא ממש וגם לא תופס צד. זאת אומרת שגם מי שאוהב את ביבי שיתף, וגם מי שלא אוהב אותו שיתף, וכל אחד לקח את זה לצד שלו. השילוב של כאילו פוליטיקה יחד עם הומור נגע כנראה בהרבה אנשים, וכל אחד הצליח למצוא בסרטון משהו שהוא אוהב. אם הייתי עושה את אותו הדבר על מישהו אנונימי שנותן הרצאה באיזה מקום ככל הנראה זה לא היה תופס ככה. בגלל שמדובר בביבי אז גם אנשים מחו"ל שמכירים את נתניהו התחברו. גם העובדה שלא צריך להבין עברית תרמה וזיהיתי כמה יפנים, רוסים וספרדים ששיתפו".


כאמור, דווקא בטוויטר נוה לא ממש פעיל. בשעות הראשונות הוא אפילו לא שם לב שהסרטון עף: "אני לא כל כך נכנס לטוויטר, בהתחלה לא ממש הסתכלתי כי לא חשבתי בכלל שהוא יתפוס שם, יעקובי עדכן אותי שהמון אנשים שיתפו ופיברטו ואז נכנסתי להסתכל".




לא קיבלת התראות כל חצי שנייה?

"לא, כי הייתי עסוק בלרפרש את הפייסבוק והאינסטגרם", הוא אומר בחיוך.


אז איך הסרטון נולד?

"ראיתי את הסרטון של ביבי ושמתי לב שהוא עושה המון המון תנועות ידיים, ישר קפץ לי בעין שאפשר להלביש על זה כל מיני דברים. הסרטון עלה לפני חודש, הוא מדבר שם שהם רוצים להביא את החיסונים וצריך להקפיד על ההנחיות. מצאתי רעיונות לרוב תנועות הידיים אבל לא להכול אז גנזתי את הרעיון. לפני כמה ימים חשבתי על זה שוב, ומצאתי בדוחק רעיונות לשאר התנועות כמו הבועות סבון – קצת מאולץ אולי, אבל המכלול עובד. בסופו של דבר צילמתי בשבוע שעבר, רוב הדברים היו לי בבית ואת הכדורסל לקחתי מהשכנים".


במקביל לפריצה של הסרטון בטוויטר התנהלה סאגה אחרת לגמרי מול טיקטוק – הסרטון שם נפסל. "הוא הגיע ל-40 אלף צפיות ואז הורידו לי אותו. כששאלתי למה, התברר לי שזה בגלל הקטע עם הסכין שאני עושה ליד האצבעות, מתברר שזה מפר את הכללים של טיקטוק של עשיית דברים מסוכנים. שאגב, זה משעשע יחסית לדברים שרצים בטיקטוק. חבר הציע לי להעלות שוב אחרי צנזור, אז חתכתי את הקטע עם הסכין ושוב פעם זה לא עלה. בפעם השלישית שיניתי את המשקל של הקובץ וקצת טשטשתי עקבות ורק אז הצלחתי".


The post האנדרדוס ששבר את השיא הישראלי בטוויטר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/72 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: