פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/1/2021 3:33

התרגיל הגדול: בצה"ל נערכים ל"חודש מלחמה"

לאחר שנה של מגפה במהלכה ביטלו בצה"ל עשרות תרגילים מכל הסוגים ובכל היחידות, אתמול (ד') הצבא הכריז באופן יוצא דופן על תרגיל שנתי שיתקיים בקיץ. אומנם, התרגיל מתוכנן כחלק משגרת האימונים לשנת 2021, אבל הפעם הוא ייערך באופן שונה לגמרי ובהיקף הרבה יותר גדול מבעבר.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

השבעת ביידן הייתה הצצה לכהונתו האפרורית הצפויה

סערה בסיר חמין: קטטת קידוש הסתיימה בבית משפט

כשחיילים יוצאים למסע התנצלות, הטרור הופך למעשה גבורה


הרמטכ"ל אביב כוכבי קבע כי התרגיל הגדול ייקרא חודש מלחמה – מופע המוכנות המרכזי לשנת 2021. חודש המלחמה הוא תרגיל מטכ"לי שיתקיים בפעם הראשונה במשך ארבעה שבועות. ההיגיון שעומד מאחורי התרגיל הייחודי שיכלול הוא הרצון לאפשר תקופת אימון ארוכה, רציפה, מאתגרת ומדמה מצב אמת, זאת במטרה להגביר את מוכנות וכשירות צה"ל למלחמה.


בתרגיל יקחו חלק כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים ובהשתתפות כוחות לוחמים באוויר, בים וביבשה. בנוסף, יקחו חלק בתרגיל הדרג המדיני, משרד הביטחון, רח"ל (רשות חירום לאומית), משרד החוץ וגופי ביטחון נוספים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201916_30_20-750x501.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

בצבא מעריכים כי מבצע החיסונים המרשים שמתקיים בישראל יביא לקראת הקיץ למצב בו רוב אוכלוסיית ישראל תהיה מחוסנת, כולל כמובן חיילי צה"ל והמילואים. לכן ההערכות הן כי התרגיל לא ייפגע בשל מגבלות הקורונה, ויתקיים במתכונות כמעט רגילה, בהתאם להנחיות שיוחלט עליהן בזמן אמת.


מתווה התרגיל שמגובש בימים אלו כולל תרחיש של מערכה רב-זירתית משולבת בצפון ובדרום בהתאם לתרחישי הייחוס המעודכנים והמחמירים ביותר ובראי מימוש "תפיסת ההפעלה לניצחון". במסגרת החודש יתורגלו כלל מרכיבי הלחימה – מהגנה רב-מימדית לצמצום איום הטילים על ישראל ושלילת הישגי האויב, דרך מימוש רצף מהלומות רב-ממדיות לפגיעה באמצעי לחימה, מפקדות, מתחמי אימונים, תשתיות ויכולות פיקוד ושליטה של האויב.


התרחיש ידמה מצב שבו פורץ עימות מול רצועת עזה, מתפתח בהמשך לעימות מול חיזבאללה ופורץ גם ביהודה ושומרון. הרמטכ"ל כוכבי רוצה למתוח את המערכת לקצה ואכן התרגיל ידמה תרגול של תמרון רחב ומסונכרן בעומק שטח האויב המבוסס על יכולות מטכ"ליות ופעילות כוחות מיוחדים. בנוסף יתורגל המעבר משגרה לחירום, רציפות התפקוד בתוך צה"ל ובין הארגונים השונים, העורף והסיוע האזרחי, הפעלת אש ותמרון במרחב בנוי ועוד.


מנהל התרגיל יהיה מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי, אלוף מוטי ברוך. לטובת התרגיל תוקם מנהלת רב-זרועית, שבה ישבו נציגי כלל הגופים בצה"ל, מנהלת לייצוג הדרג המדיני ומנהלות לגופי הביטחון הנוספים – כך שבמהלך התרגיל יתרגלו גם את הקשר עם הדרג המדיני והקבינט שיוריד למטה לדרג הפיקודי את מטרות התרגיל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 10/AFP_8T42MW-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
תרגיל צבאי שהתרחש בצפון אליקים. צילום: AFP

במהלך חודש המלחמה יבוצע נוהל קרב מטכ"לי מלא והמפקדה הכללית תתורגל בכלל זירות המלחמה, בתרגול הפעלת כוח בהיקף ועוצמה משתנה, וכל זאת תוך שמירה על כוננות מלאה כמו בשגרה ובהתאם להערכת המצב באותם ימים. כהכנות מקדימות לתרגיל וכחלק מתהליך גיבושו, יתקיימו מספר השתלמויות מטכ"ליות בנושאי ליבה כמו נושא רציפות התפקוד, חשיבה, עיצוב וקבלת החלטות ועוד.


מטרת התרגיל היא לבדוק את כשירות כלל המערכות של צה"ל ולהביא אל שולחן מקבלי ההחלטות את תמונת המצב הקרובה ביותר למציאות. בשלב הבא גם מקווים להפיק לקחים ולכתוב סדרה של פקודות לתיקון הממצאים בשטח. לכן, במסגרת התרגיל יפעלו צוותי תחקור ולמידה רב-זרועיים. הצוותים עוסקים במוקדי תחקור לתרגיל, בהפקת הלקחים ובתהליך יסודי של מימוש לקחי התרגיל, לצד לקחים שעלו מתרגילים מטכ"ליים קודמים.


The post התרגיל הגדול: בצה"ל נערכים ל"חודש מלחמה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/74 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: