פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
27/1/2021 3:25

לראשונה: "זיכרון בסלון" בבחריין, באיחוד האמירויות ובמרוקו

מיזם "זיכרון בסלון" מציין עשור להיווסדו, ולראשונה החליטו בארגון לקיים את ה"טקסים הלא פורמליים" המציינים את זיכרון השואה, גם ביום השואה הבינלאומי המתקיים היום (ד') ברחבי העולם, ולא רק ביום הזיכרון לשואה ולגבורה שהוכרז ככזה במדינת ישראל.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

נתונים ראשונים: רמת יעילות מדהימה בחיסוני פייזר

פה לנעלמים: סיפורה של משוררת במחנה ריכוז

"לא רוצים לגדל אותו": בליכוד בוחרים להתעלם מסער


מנכ"ל זיכרון בסלון עומרי בארי, שנמנה עם דור המייסדים של הארגון, מספר ש"השנה אנחנו מציינים בפעם הראשונה באופן אקטיבי את יום השואה הבינלאומי ולוקחים בו חלק, מתוך רצון ליצור עוד יום שזכרון השואה יעלה – כיוון שיש לו יכולת ליצור שיח ומפגשים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/01/צילום-יחצ-750x422.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: יחצ

"ביום השואה המתקיים בישראל", מספר בארי, "לרוב המיקוד ברחבי העולם הוא בין יהודים ולא יהודים, אך דווקא ביום השואה הבינלאומי ובסלונים ברחבי העולם, יהיו הרבה מפגשים רק של כאלה שאינם יהודים". בין הדוגמאות של "שיח פנימי" שמביא בארי הוא מספר על "'זיכרון בסלון' של נכדים של נאצים בארה"ב שמקיימים בינם לבין עצמם דיון נוקב. זה סלון שלא יהיה בו שיח של קורבן ומותקף,  אלא יצירה של שיח על המשותף".


פרויקט נוסף הוא של 50 ערים ישראליות עם ערים תאומות שלהן ברחבי העולם. "השיח יכול להיות בין ראשי עיר או בין תנועות נוער" מסביר בארי, "זה מאוד מגוון".


כיום פועל זיכרון בסלון ב-55 מדינות ברחבי העולם, ומפעיל אגף בינלאומי. השנה, כיאה לתקופה, יתקיימו כמה וכמה אירועי "סלון" דווקא במדינות ערב, בהשראת הסכמי אברהם. אחד האירועים, שיתקיים כמו שאר ה"סלונים" בזום, יתנהל בשפה הערבית ובהשתתפות עשרות פעילי רשת ובלוגרים מאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו במסגרתו יציינו לראשונה בעולם הערבי את זיכרון השואה בצורה כזו. באירוע, שיתקיים בזום, ישתתפו עשרות בלוגרים ומשפיעני רשת מאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו וייפגשו עם אשת עדות דוברת ערבית. לאחר מכן יקיימו שיח משותף בשפה הערבית בנושא זיכרון השואה והיחס אליו בעולם הערבי. בין לבין יתקיימו קטעי שירה בערבית של הזמר והשחקן צחי הלוי, ושל הזמר לואי עלי. האירוע יתקיים במעמד שגריר ישראל החדש באיחוד האמירויות, איתן נאה, שהחל את תפקידו השבוע, ובמעמד נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, שר וסגן ראש הממשלה לשעבר.


זוהי יוזמה משותפת של עמותת זיכרון בסלון, ארגון "ביחד ערבים זה לזה" וארגון "ISRAEL-is". יוסף חדאד, מנכ"ל "ביחד ערבים זה לזה" מספר: "לאחר שפעלנו להנגשת נושא זיכרון השואה בחברה הערבית בישראל, אנחנו מתרגשים מאוד לפעול לכך גם ברחבי העולם הערבי, על רקע השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות ובחריין". לדבריו, "כולנו בכל העולם, מכל דת ומוצא, צריכים ללמוד על השואה, לזכור ולהתחבר למסרים האנושיים ולהישבע לעולם לא עוד".


"אחת החברות בארגון שלנו אמרה לי היום 'אני לא יודעת מה להגיד במפגש הזה, כי אני לא יודעת שום דבר על השואה', והשבתי לה 'זה בסדר שאת לא יודעת, בדיוק בגלל זה אנחנו מקיימים את האירוע הזה – כדי שאנחנו, ערביי ישראל יחד עם אזרחי מדיניות ערביות מהעולם – נלמד על השואה'. הסיפור הזה מדגיש עד כמה זה חשוב שנקיים אירועים כאלה", מסביר חדאד.


אייל בירם, מנכ״ל ISRAEL-is, הוסיף ש"מרגע שהוכרזו הסכמי אברהם, פעלנו ליצור תשתית אזרחית שמיישמת את הסכמי השלום הללו בשטח, מתוך הבנה ששלום לא עושים רק בין מדינות אלא בעיקר בין אנשים, בדגש על צעירים".


כאמור, השנה כל אירועי ה"סלון" יהיו וירטואליים. אך בניגוד ליום השואה הישראלי, אומר בארי, בו 90 אחוז משורדי השואה לא השתתפו באירועי "זיכרון בסלון", החליטו לקראת יום השואה הבינלאומי לסייע להם בהשתתפות – בכל דרך אפשרית. "הלכנו לכל שורד ושורדת שואה ששותפים לפרויקט ודאגנו שיהיה להם חיבור לזום, לימדנו את חלקם להשתמש במחשב, ואם היה חסר למישהו מחשב בבית – דאגנו גם לזה. סייענו להם להבין כיצד לספר את הסיפור שלהם באמצעות המחשב – שזה שונה מאוד מלשבת בבית ולשמוע אותו או אותה".


חברי זיכרון בסלון צופים שחצי מיליון בני אדם ישתתפו באירועים שלהם במהלך יום השואה הבינלאומי, בכמה אלפי מפגשי "סלון" וירטואליים ברחבי העולם.


The post לראשונה: "זיכרון בסלון" בבחריין, באיחוד האמירויות ובמרוקו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 2/74 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: