פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
27/1/2021 9:23

הווריאנט הבריטי שולט: למרות החיסונים, התחלואה לא יורדת

במשרד הבריאות מעריכים כי בימים הקרובים תירשם ירידה ברורה יותר במספר החולים הקשים החדשים ובהתפשטות הקורונה בישראל. בתחילת הריסון המהודק, לפני כשלושה שבועות, צפו במערכת הבריאות כי הירידה המשמעותית במספר המאומתים היומי ובשיעור התחלואה הקשה תיראה בימים אלה. אך נראה כי הווריאנט הבריטי, שהפך לנפוץ בישראל ומאיים להיות הנגיף הדומיננטי, העלה בצורה ניכרת את אחוזי ההדבקה. מכאן, יידרש זמן ארוך יותר כדי להביא לירידה בהיקפי התחלואה הגבוהים.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– חוק הקנסות: בוועדת הקורונה מרגישים בחירות ולא מגפה

– בית המשפט העליון: החיפוש במכשירי יועצי רה"מ – חוקי

– נתונים ראשונים: רמת יעילות מדהימה בחיסוני פייזר


"המוטציה משבשת את הסטטיסטיקות שהיינו רגילים לעבוד לפיהן", הסביר לאתר מקור ראשון תומר לוטן, רמ"ט (ראש המטה, י"ק) "מגן ישראל" במשרד הבריאות. "לכן גם מקדם ההדבקה, ה-R, יורד בצורה איטית יותר. בעבר בסגר כזה היינו יורדים בשלב זה כבר ל-R של 0.6 או 0.7 ועכשיו אנחנו ב-0.9. המוטציה מושכת כלפי מטה והסגר כלפי מעלה. זה שם אותנו בסיטואציה שהיא טובה אבל לא טובה מספיק".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 1/AFP_8ZF7RW-2-120x86.jpg 120w, https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /AFP_8ZF7RW-2-750x530.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
לא נרשמת ירידה מספקת במספר החולים. בדיקות קורונה. צילום: AFP

מספר הנדבקים החדש שאומתו אתמול (ג') בישראל עמד על 7,752 בני אדם, 9.6 אחוזים מהבדיקות יצאו חיוביות, בבתי החולים מאושפזים היום 1,207 חולים במצב קשה וקריטי ומספר הנספים מהמגפה ממשיך לעלות בחדות ועומד, נכון להבוקר, על 4,539 בני אדם.


בכוונת הממשלה להתכנס מחר לדון בהארכת הסגר השלישי, שכבר הוארך בשבוע ואמור היה להסתיים ביום ראשון בחצות, ובהמשך סגירת השמיים לטיסות נוסעים – נכנסות ויוצאות. במשרד הבריאות מתכוונים לבקש את הארכת הסגר בעוד שבוע לפחות כדי להתחיל בפתיחת המשק בנתוני תחלואה נמוכים יותר. "אנחנו מעריכים שאפקט החיסונים לא במצב שמשפר מספיק את תמונת החולים הקשים, אבל מאמינים שזה יקרה בתוך כמה ימים. זה מתעכב וקיווינו שזה יהיה קודם", ציין לוטן.


בדו"ח היומי שהעבירו חוקרי האוניברסיטה העברית הומלץ להמשיך בתהליך שיבטיח את הורדת התחלואה ויוביל למספר יומי של נדבקים חדשים הקטן מ-1,000, ולירידה לעשרות בודדות של חולים קשים ליום. החוקרים הדגישו גם כי בתהליך היציאה מהסגר מספר המאומתים ומספר החולים הקשים חייב להיות מדוד ומנוטר ברמה יומיומית, ובהתאם לנתונים אלה להאיץ או להאט אותו.


עד כה ניתנו בישראל 4.1 מיליון חיסונים ל-2.8 מיליון מתחסנים, כ-700 אלף מתוכם כבר זכאים ל"תעודת מתחסן". ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום במרכז החיסונים בשדרות וביקשו לעודד את הציבור להגיע להתחסן. "זו הזדמנות לומר למפיצי הפייק ניוז שאין, לא היו, ובעזרת השם גם לא יהיו, מאות חולים קשים לאחר החיסון השני", אמר השר אדלשטיין. "יש היענות מדהימה של האוכלוסייה. ראינו כאן גם היענות יפה של בני 17 ו-18 שמתחסנים".


שר הבריאות התייחס לכוונה להאריך את הסגר ואמר כי "אנחנו לא יכולים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי. לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה".


The post הווריאנט הבריטי שולט: למרות החיסונים, התחלואה לא יורדת appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/48 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: