פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
28/1/2021 4:19

"מוביל סדר יום משפטי": הרכש החדש של מפלגת הציונות הדתית

הרכש החדש של מפלגת הציונות הדתית (האיחוד הלאומי) הוא עו"ד שמחה רוטמן, שיקבל שריון ברשימה לכנסת. הוא קיבל מילים חמות מאנשי התקשורת והמשפט על חציית הקווים ופרגון על המהלך, אך האם הוא גם שם שאפשר לבנות עליו בציבור?


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

"אני אומרת לילדים שלי: אתם רואים שוטר? תברחו"

הסבה מקצועית: עובדות התרבות שהפכו לחוקרות אפידמיולוגיות

הגדרת קו העוני במדינה היא שקר סטטיסטי


רוטמן, בן 40 אב לחמישה ונשוי לחנה. גדל בבני ברק וגר כיום ביישוב פני קדם, הוא בוגר הישיבה התיכונית "מקור חיים", בעל תואר שני במשפט ציבורי מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת נורתווסטרן. עמד עד כה בראש משרד עורכי דין ושימש כייעוץ ב"תנועה למשילות ודמוקרטיה" אותה ייסד.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/01/שמחה-רוטמן-סמוטריץ-750x422.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
עו"ד שמחה רוטמן ובצלאל סמוטריץ'

הוא נחשב למי שהוביל את השינוי בשיח הישראלי בנוגע לצורך ברפורמות במערכת המשפט, ולכן התקשה לקבל את מפלגות הימין האחרות שבחרו לא להניף את דגל המאבק לתיקון האקטיביזם השיפוטי. לדוגמה, יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע כי הוא לא מתעסק בכך כעת ומתרכז בצורך בטיפול במשבר הקורונה. גם כאשר ראה שבליכוד זועקים על ריסון מערכת המשפט ובפועל לא מקדמים את המהלכים בפועל, רוטמן הרגיש ששם לא מקומו.


המקום ברשימת הציונות הדתית טרם נסגר, אך השניים הגיעו להבנות, מהן אפשר להסיק כי מדובר במקום מספיק בכיר. במפלגה מחכים לעוד חיבורים ודמויות חדשות בטרם קובעים את חלוקת הכיסאות. במקרה של חיבור עם חגית משה ואפילו עם איתמר בן גביר מקומו של רוטמן מובטח לכנסת. אך סביר להניח שהשריון הזה מרחיק מאוד את האפשרות לחיבור עם איתמר בן גביר, שלושה עורכי דין על חמישה מקומות זה כבר הרבה יותר מדי. במקרה של איחוד מחדש עם בנט הוא עלול להידחק לתחתית ולמצוא עצמו בדיעבד מחוץ לרשימה. הוא מעיד על עצמו כמי ש"לא מתנהל עם אולטימטומים" ויש לו משרד ותנועה לחזור אליהם.


כניסת רוטמן למפלגה העלתה תרחיש כי ח"כ אופיר סופר, הנציג המזרחי מהפריפריה, ידחק למטה ברשימה. אולם ח"כ בצלאל סמוטריץ' כינה זאת "ספקולציות מופרכות" וכתב בטוויטר כי "אופיר אח ותותח ושחקן נשמה מיוחד במינו. הוא נשאר. נקודה". עם זאת, לא פירט על איזה מקום ברשימה מדובר.


עו"ד רוטמן עמד מאחורי יוזמות רבות אשר מקודמות בשנים האחרונות ובהם מינוי יועצים משפטיים במשרדים ממשלתיים כמשרות אמון, שינוי שיטת הסניוריטי למינוי נשיא בית המשפט העליון, החוק המחייב שופטים ונושאי משרה בכירים בשירות המדינה לספק הצהרות הון ועוד.


כאמור, הוא מגיע על המשבצת המשפטית, אך במסגרת עבודתו כעורך דין, ייצג את ההתיישבות בעתירות כנגד חוק ההסדרה. הוא שומר על הזהות היהודית, גר בהתיישבות הצעירה ואיש ארץ ישראל. אם ייכנס למשכן, הוא יוכל להפסיק לקדם הצעות חוק דרך חברי כנסת אחרים ולעשות זאת בעצמו, מתוך תיקיות ששמורות על מחשבו.


לפי רוטמן, הוא "גאה להצטרף למפלגה שמניפה מבלי להתבייש את דגלי תיקון מערכת המשפט, חיזוק ההתיישבות והמשילות בכל חבלי ארצנו וחיזוק הזהות היהודית של המדינה". סמוטריץ' בירך על הצירוף עם האיש ש"מזוהה יותר מכל עם המאבק ההכרחי באקטיביזם השיפוט ואני מודה לו על הסכמתו להצטרף לנבחרת הציונות הדתית ולהוביל בה את סדר היום המשפטי".


The post "מוביל סדר יום משפטי": הרכש החדש של מפלגת הציונות הדתית appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/61 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: