פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/2/2021 6:54

יוזמה חדשה: מוקד סיוע ותמיכה נפשית לעולים החדשים

מגפת הקורונה מקשה על כל העולם, אבל אין ספק שישנן אוכלוסיות המושפעות ממנה יותר מאחרות. אוכלוסיית העולים החדשים, שהיגרו למדינה חדשה, לא בהכרח מדברים את השפה, לא מכירים את המנטליות, ועליהם להתמודד עם מצבים אישיים, בריאותיים, נפשיים ולוגיסטיים לא פשוטים, היא דוגמה טובה לכך. על רקע מחקרים שהצביעו על עלייה באבחון דיכאון ואף התאבדות בקרב אוכלוסיות עולים, השיק היום (ג') משרד העלייה והקליטה מוקד סיוע ותמיכה נפשית למען העולים החדשים, אשר יופעל במסגרת מיזם משותף עם ארגון "משאבים". המוקד יכלול אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, יפעל חמישה ימים בשבוע וייתן מענה בחמש שפות שונות: אנגלית, צרפתית, ספרדית, אמהרית ורוסית.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– חדשה, מתקדמת ומצליחה: כיפת הברזל הימית בפעולה


– "שליט אבסולוטי": בג"ץ קבע כי יתערב בחוק יסוד

– יום חדש-ישן: הפלסטינים מחדשים קשרים עם ארה"ב


מוקד הסיוע הוקם בהמשך לבדיקה שנערכה במשרד העלייה והקליטה, בהנחיית השרה פנינה תמנו-שטה, שמסקנותיה מעלות כי "המענים הקיימים כיום בשירות לציבור במוקדים שונים שניתנים על ידי המדינה בתחום הסיוע הנפשי, אינם נותנים את המענה הנדרש לעולים החדשים". עוד נכתב כי "קו הסיוע והתמיכה הנפשית הינו קריטי למען חיזוק העולים בעזרת מתן כלים אפקטיביים להתמודדות אל מול אתגרים כפולים ומכופלים ברגעי לחץ ודחק בתוך מציאות משבר הקורונה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0/12/1E6A3530-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
עולים חדשים מברזיל ומארגנטינה בתקופת הקורונה. צילום: אבישג שאר ישוב

מנתוני משרד העלייה והקליטה עולה כי בשנת 2020 הוכפל הביקוש לסיוע סוציאלי מצד העולים החדשים, ומטרת המוקד היא לתת מענה נפשי לכך ואף לדאוג להמשך טיפול הולם בעולים כדי שלא יפלו בין הכיסאות.


"מאז פרוץ הקורונה ישנה עלייה חדה בדיווחים של אזרחים על מצוקות נפשיות, חרדות, בדידות וקשיים סביב התמודדות עם אתגרי הקורונה", אמרה היום שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. "כשמדובר בעולים חדשים ההתמודדות הנפשית לרוב קשה אף יותר בשל ריבוי החסמים, ובהם קשיי השפה והסתגלות למדינה חדשה. לכן הוריתי על הקמת המוקד למתן סיוע נפשי לעולים, זאת בנוסף לסיוע הכלכלי והליווי שמשרד העלייה והקליטה מעניק לעולים במגוון תחומי החיים".


"משרד הבריאות מאפשר דרך קופות החולים לקבל שלוש שיחות עם אנשי מקצוע בנושא בריאות הנפש, אבל ניסינו כמה פעמים וראינו שזה לא מותאם לעולים חדשים, ובוודאי לא דוברי שפות", מספרת עו"ס שרה כהן, מנהלת שירות הרווחה של משרד העלייה והקליטה. "היוזמה להקמת מוקד שכזה הייתה של השרה, ששמה את עניין בריאות הנפש על סדר היום לנו סביב הצורך לתת מענה – שהלך וגבר עם התפרצות נגיף קורונה".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... _201815_50_40-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
פנינה תמנו־שטה. צילום: אריק סולטן

מוקד סיוע ותמיכה נפשית של משרד העלייה והקליטה הוקם בשיתוף מרכז "משאבים" שמוביל ומתווה דרך בטיפוח ופיתוח חוסן והתמודדות עם מצבי משבר, חרדה וטראומה ב-40 השנים האחרונות, במעשה ובמחקר ברחבי הארץ ובעולם כולו.


"המרכז רואה בשיתוף הפעולה עם המשרד לעלייה וקליטה חלק מהותי מעבודתנו בטיפוח ופיתוח חוסן וסיוע לאוכלוסיות העולים בכלל, ולאלו שהגיעו זה לא מכבר", אמר פרופ' מולי להד, מייסד ונשיא המרכז. "יחדיו נפעיל חמישה קווי ייעוץ, סיוע ותמיכה רגשית בחמש שפות שונות, אשר יתנו מענה מקצועי ואישי לעולים החדשים, בנושאי החוסן וההתמודדות החיוניים, להסתגלותם והתערותם בקרב החברה בישראל".


מוקד טלפוני לייעוץ ולתמיכה רגשית לעולים יפעל במשך חמישה ימים בשבוע בין השעות 21:00-16:00, באמצעות אנשי מקצוע מומחים. לפנייה וייעוץ יש לפנות במספרים הבאים: 04-7702648 רוסית, 04-7702649 ספרדית, 04-7702650 צרפתית, 04-7702651 אנגלית, 04-8258081 אמהרית.


The post יוזמה חדשה: מוקד סיוע ותמיכה נפשית לעולים החדשים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: