פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
5/2/2021 2:43

מפלגות הימין החדשות בונות מערך שטח כמשקל נגד לליכוד

מפלגות הימין תקווה חדשה וימינה, שאך זה קמו, מנסות לבסס עצמן בשטח המקומי במאמץ להתחרות מול המעצמות המוניציפליות יש עתיד והליכוד. למעשה, התחרות בין נפתלי בנט וגדעון סער ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו עוברת דרך הנציגים בעיריות ובמועצות האזוריות.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– תם עידן המשיחים בפוליטיקה

– את הקורונה צריך לנצח ביחד, בינתיים אנחנו מפסידים לבד

– כשבשורת האחדות היא הפלת נתניהו, חיבור מלאכותי לא יעשה את העבודה


אתמול התקיימה פגישת מטה ראשונה של "הפורום המוניציפלי" של ימינה. בפגישה, שנערכה במטה הבחירות ברעננה, השתתפו ח"כ איילת שקד, ראש העיר שדרות אלון דוידי המוצב במקום השלישי ברשימת המפלגה לכנסת, ח"כ מתן כהנא, מנכ"ל הבית היהודי לשעבר ניר אורבך המשובץ גם הוא ברשימה, וחברת הכנסת לשעבר עידית סילמן. הפורום יפעל בבחירות הקרובות כמטה ייעודי, במטרה למטב את העבודה מול הנציגים המוניציפליים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ המבקשים להצטרף למפלגה. בימינה אומרים שהמפלגה מתכוונת להמשיך את פעילות הפורום לקראת הבחירות המקומיות בשנת 2023, במטרה להריץ בעוד שנתיים מתמודדים גם לראשות ערים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-12.32.18-750x563.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
פגישת "הפורום המוניציפלי" של ימינה. צילום: דוברות ימינה

"מפלגה שבנויה רק על אווירה תיהרס במשב רוח קל", אומר עדי אביני, חבר מועצה בעיריית ראש־העין. "מפלגה רצינית צריכה שיהיו לה נציגים ברשויות המקומיות. קמפיין דיגיטלי זה חשוב, אבל בסוף אנחנו עוברים מבית לבית ואוספים פתקים".


הפעילות בשטח בנויה במידה רבה על מתנדבים ופעילים עירוניים. לפי אביני, לא כולם ממהרים לעזור, אבל יחסי האמון שנבנו מחזירים את ההשקעה. "חשוב לאנשים לדעת מה הנציגים שלהם בוחרים", הוא מציין. "לא כל מי שמקבלים ממני שירותים ונעזרים בי רצים לעשות את מה שאנו אומרים, אבל דרך מובילי דעת קהל מצליחים להשפיע".


אביני ועוד כ־25 נציגים מוניציפליים נוספים ברחבי הארץ הודיעו השבוע שהם עוברים מהבית היהודי לימינה. אחד מהם הוא ללו זוהר, ראש עיריית קריית־מלאכי. "אני בזרם המרכזי של הציונות הדתית, ומה שנוצר פה הוא קטסטרופה", אמר אביני על שאירע במפלגתו לשעבר בשבועיים האחרונים.


את המטה יובילו אורבך, שניהל בבית היהודי את הפעילים, ודוידי, שהיה אחראי על מטה הבחירות בדרום כשהיה חבר בליכוד. "במשבר הקורונה ראינו איזה משקל יש לראשי הערים ולחברי המועצות", מציין דוידי. "נציגים מכהנים מצטרפים אלינו ומועמדים חדשים", מוסיפה שקד.


במפלגת תקווה חדשה השיקו השבוע את מטה יהודה ושומרון במפלגה, בראשות צחי דיקשטיין, שהוצב ברשימה לכנסת, ובנוכחות השר לשעבר זאב אלקין. המטרה היא לא רק להיאבק בבנט, אלא גם בליכוד. לטענת גורמים במפלגה, מאז שאלקין וחוטובלי אינם ברשימת הליכוד לכנסת, אין בליכוד נציג ריאלי מההתיישבות.


במטה יו"ש של תקווה חדשה פועלים מטות משניים בגוש עציון, אף שראש המועצה האזורית שלמה נאמן – מקורבו של אלקין – נותר בליכוד. בשומרון פועל בין השאר ראש המטה של ראש המועצה יוסי דגן, שנחשב לאחד האנשים החזקים בליכוד. בקריית־ארבע עומד בראש המטה הלל לוינגר, אחיינו של מלאכי לוינגר, המוכר מאוד בקרב חברי הליכוד.


The post מפלגות הימין החדשות בונות מערך שטח כמשקל נגד לליכוד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/60 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: