פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
7/2/2021 3:39

בפעם ה-20: ישראל וארה"ב תרגלו תגובות לאיומים איראניים

על רקע איומיה של איראן להפעיל ירי תלול מסלול כמעט מכל נקודה אפשרית במזרח התיכון, התקיים בשבוע שעבר, בפעם ה-20, אחד התרגילים החשובים של צה"ל יחד עם צבא ארצות הברית ובשיתוף מספר מדינות אירופיות. התרגיל, ״ג׳וניפר פלקון״ (Juniper Falcon), משותף לחיל האוויר הישראלי ולצבא האמריקני, ומהווה את תרגיל המפקדות המרכזי של מערכות ההגנה האווירית של הצבאות.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– "תרבות ההחרמה פוגעת במשילות וביכולת להרכיב ממשלות"


– הרמטכ״ל נזף באו״ם: אכפו את הפרות חיזבאללה בלבנון

– כיסא מפלט: מאחורי פרישתם של יעלון וניסנקורן


בין היתר, דימה התרגיל מספר תרחישים שונים בהם מצויה ישראל תחת איום של ירי תלול-מסלול ואיומים אוויריים נוספים. זה לא סוד שאיראן מחזקת את איומיה על מדינת ישראל, בדגש על לבנון וסוריה בצפון, רצועת עזה בדרום ומדינות במעגל השלישי כמו עירק ותימן. בחלק מהמקרים היא גם מימשה את איומיה, למשל כאשר נורו טילים לעבר מוצבי החרמון ויישובים בגליל העליון. במקרה אחר שוגר כטב"ם מתאבד מסוריה לעבר ישראל שהוביל ליום קרב משמעותי בצפון, בו ישראל הוציאה לפועל את אחת המתקפות הגדולות ביותר שלה בסוריה מאז מלחמת יום הכיפורים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 0908160812002-750x501.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מטוס ישראלי. אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

התרגיל עצמו נגע במגוון האיומים הקיימים, כולל ירי טילים כבדים מעירק ומתימן וכמובן מרחב האיומים המוכר מלבנון ומרצועת עזה. גם תרחישים של ירי טילים מאיראן עצמה תורגלו.


התרגיל נועד לא רק לחזק את שיתוף הפעולה, התיאום והלמידה ההדדית בין הצבאות, אלא גם לשפר את כשירותם להגנה משותפת מפני איומים שונים, וכן להרחיב ולשמר את שיתוף הפעולה האסטרטגי העמוק בין המדינות. בנוסף ומטבע הדברים, תרגיל שכזה מאפשר לשני הצדדים ללמוד דברים שלא רואים בשגרה. לכל צבא יש את האסטרטגיה שלו ומפגש שכזה מאפשר סיעור מוחות בשפה זרה בו כלל המשתתפים נחשפים לדברים שלא הכירו בתרגולים פנימיים.


השנה התרגיל מתרחש בו זמנית בגרמניה, בארה"ב ובישראל וייקחו בו חלק יחידות שונות, בהן מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, ויחידות נוספות בצה"ל כמו אגף המבצעים, חיל הים, יחידות לוגיסטיות וכוחות רפואה.


כמו כל התרגילים שבוצעו בשנה האחרונה, גם זה השתנה בשל מגפת הקורונה. בצה"ל אומרים כי למרות שהמגפה שמשתוללת בישראל ובצבא, היה חשוב לשמור על רצף האימונים בזירה הבינלאומית. בתרגיל הנוכחי התבצעו התאמות מיוחדות בצל הנגיף, זאת על מנת להבטיח את קיומו תוך שמירה על בריאות המתרגלים.


מדובר צה"ל נמסר בסיום התרגיל: "הקשר העמוק בין צה"ל לצבא ארה"ב ימשיך ויתעצם תוך שהוא מחזק את המענה אל מול כלל האיומים הניצבים בפני צה"ל כיום".


The post בפעם ה-20: ישראל וארה"ב תרגלו תגובות לאיומים איראניים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: