פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
10/2/2021 4:09

״סערת ברקים״: צה"ל תרגל עימות מול חיזבאללה

בהמשך להערכת אמ"ן לעימות מול חיזבאללה בקרוב, צה"ל הודיע כי פתח בתרגיל מיוחד בגבול הצפון. התרגיל, שזכה לשם ״סערת ברקים״, החל אתמול (ג') בגזרת גבול לבנון ויסתיים היום, כשמטרתו לתרגל את הכוחות לתרחיש הכי בוער במפת האיומים של צה"ל.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– דו"ח נציב קבילות החיילים: כשלים ותקלות בטיפול בקורונה


– היהדות האורתודוקסית מתקשה לעכל את מותם של רבניה הבכירים

– דו"ח אמ"ן: איראן במרחק שנתיים מפצצה גרעינית


אתמול פורסמה הערכת המודיעין של אמ"ן, לפיה נסראללה נחוש לבצע פיגוע תגובה על הגבול במטרה לנקום את חיסולו של פעיל חיזבאללה במהלך תקיפה בסוריה, המיוחסת על פי דיווחים זרים לחיל האוויר הישראלי. מאז התקיפה הזו לפני כחצי שנה, ניסה חיזבאללה להוציא לפועל מספר פיגועים על הגבול ובהם פיגוע צלפים, פיגוע מטענים ואף חוליה שניסתה לחדור לשטח ישראל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 10/AFP_8T42U2-750x482.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
תרגיל צבאי בצפון. אילוסטרציה. צילום: AFP

צה"ל בחן מקרוב את תוכניותיו של נסראללה והבין שהאירוע הזה רחוק מסיום, וכי מזכ"ל חיזבאללה עוד נחוש לממש את משוואת הטרור שלו. ראש אמ"ן אלוף תמיר היימן אמר שנסראללה לא יוותר על נקמתו, אולם במקביל יעשה הכול כדי לא לגרור את לבנון למלחמה, מאחר שהוא יודע מה הוא עלול לספוג מכך.


בצה"ל שומרים על מתיחות שיא בגבול. חלק מהמוצבים פונו, וחלק מהכוחות של פיקוד צפון מסתובבים על אזרחי מתוך הנחה שנסראללה רוצה להרוג חייל ולא אזרחים. נסראללה גם יודע שהרג יוביל לתגובה, והמסרים שהוא מקבל מצה"ל מבטיחים שתמתין לו תגובה חריפה.


התרגיל שנפתח אתמול נועד לשפר את מוכנותם של כוחות צה״ל בגבול, במסגרתו הייתה תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב, נשמעו הדי פיצוצים במרחב וכן נפרסו מחסומים במספר צירים במרחב הגבול. לצד זה, בצה"ל מבהירים כי לא התבצעה חסימת צירים בפועל.


התרגיל נועד לבחון את אופן יישום הלקחים מאירועים מבצעיים שהתרחשו בגבול לבנון בקיץ האחרון, ותרגל את הכוחות במספר תרחישים אפשריים כולל תרחישי יום קרב.


הגדרתו של צה"ל ל"ימי קרב" דומה למה שראינו בימי הקרב בדרום. עימות אגרסיבי של בין 24 ל-48 שעות, בהן צה"ל תוקף מטרות ומנצל הזדמנויות בלבנון, וחיזבאללה יורה כמות עצומה של טילים על העורף. בסוף יום קרב שכזה, הקהילה הבינלאומית מתערבת. מתוך הנחה שלא ייגרם נזק כבד או חלילה מספר גבוה של נפגעים, היום מסתיים כששני הצדדים מחשיבים אותו כניצחון. צה"ל יספר כמה מטרות הוא השמיד וחיזבאללה יספרו איך הם שיתקו את מדינת ישראל וקיפלו את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון.


מדובר צה"ל נמסר אמש כי "צה״ל ימשיך להיערך ולשפר כל העת את מוכנותו בגבול לבנון, תוך מימוש משימת ההגנה על תושבי הצפון".


The post ״סערת ברקים״: צה"ל תרגל עימות מול חיזבאללה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/83 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: