פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
20/2/2021 23:49

מלחמה בין־משרדית על משרפת הפסולת במישור אדומים

המשרד להגנת הסביבה פתח במלחמה נגד משרד האוצר, והיא עלולה להגיע עד בית המשפט העליון. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הודיעה בסוף השבוע למחלקת הבג"צים במשרד המשפטים כי משרדה תומך בצו ביניים שהגישו בעמותת "ירוק עכשיו" לעצירת המכרז להקמת משרפת הפסולת "השומרוני הטוב" במישור אדומים.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– למה התנהגות שמלהיבה מול המצלמות הופכת לפשע חמור מאחורי הקלעים?

– חוזרים ללימודים? אולי לא כל כך מהר הפעם

– "צה"ל יהיה הגוף הראשון בעולם שיגיע לחסינות עדר"


אנשי המשרד ופעילי סביבה מקומיים גילו כי בניגוד להתחייבות המדינה, במשרד האוצר מקדמים את הקמת המפעל לשריפת פסולת הנוגד לכאורה את האסטרטגיה הסביבתית שמובילים במשרד להגנת הסביבה. אנשי מטה המאבק, בהובלת הארגון הסביבתי "ירוק עכשיו", יצאו בדרישה להקפיא את המכרז החדש.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 01913_01_00-3-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
השרה גילה גמליאל. צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ביום חמישי בערב זכו הפעילים לרוח גבית מהמשרד להגנת הסביבה. על פי טענת העותרים, המדינה הפרה את התחייבותה מחודש דצמבר שלא לפרסם מכרז להקמת המפעל ללא עדכון בית המשפט והתושבים. במכרז שבכל זאת פורסם, הוזמנו חברות בינלאומיות להציע הצעות להקמתו, וזאת ללא תיאום עם המשרד להגנת הסביבה.


בשבוע שעבר, עוד טרם הגשת דרישת "ירוק עכשיו" לצו ביניים נגד קיום המכרז, השרה גמליאל האשימה את פקידי האוצר כי פעלו "מאחורי גבם של גורמי המקצוע במשרדי, העוסקים בגיבוש האסטרטגיה, ובראשם המנכ"ל". ממכתבה של השרה גמליאל התברר כי הוועדה שהוקמה ביקשה להעביר את ההחלטה על הוצאת המכרז ביום שבו גיא סמט, מנכ"ל המשרד, סיים את תפקידו ובטרם ממלא מקומו החל בתפקיד. כל זאת כדי לסנדל את המשרד להגנת הסביבה בעתיד ולכפות את מדיניותו של המנכ"ל היוצא, בניגוד למדיניות השרה, תוך כדי שמסתירים מפניה את ההחלטה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-14.18.58-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הפגנת במישור אדומים נגד הקמת מפעל לשריפת פסולת. צילום: TPS

במשרד האוצר מסרו בתגובה לפנייתנו כי בניגוד לטענות השרה גמליאל, "מאז החלטת הממשלה, המורה על הקמת מתקן הפסולת השומרוני הטוב, פעלו משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה בשיתוף פעולה מלא, תוך ביצוע עבודה מאומצת והליך ממשלתי סדור וארוך, הן בתקופת כהונתו של השר הקודם והן בתקופת כהונתה של השרה הנוכחית".


לטענת אנשי האוצר, "הקמת המתקן כפי שהורתה הממשלה, לא סותרת את האסטרטגיה החדשה של המשרד להגנת הסביבה. בהתאם להנחיית ראש הממשלה על הקמת צוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרדו, אגף החשב הכללי ישתף פעולה עם עבודת הצוות".


מלשכת השרה נמסר בתגובה: "השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל תומכת בבקשת 'ירוק עכשיו' ותושבי האזור להקפיא באופן מיידי את המכרז. כפי שהשרה כתבה לחשב הכללי במשרד האוצר בתחילת השבוע, קיים חשד להתנהלות פסולה וחסרת תום לב מצד ועדת המכרזים המטפלת בקידום המתקן, וכי מהלכים אלו נעשו ללא ידיעתה וללא אישורה, ובחוסר הלימה מוחלט לעקרונות אסטרטגיית הפסולת, תוך פעולה מאחורי גבם של גורמי המקצוע במשרד העוסקים בגיבוש האסטרטגיה. השרה גמליאל לא תאפשר לאנשי האוצר לבצע מחטף על חשבון הציבור".


בעמותת "ירוק עכשיו" נמסר כי בכוונתם לפנות לשר האוצר ישראל כ"ץ ולדרוש את התערבותו לביטול המכרז.


The post מלחמה בין־משרדית על משרפת הפסולת במישור אדומים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Yael Nagid Mizrahi | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/50 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: