פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/2/2021 6:34

94 אלף פלסטינים שמועסקים בישראל יחויבו בחיסון

מבצע החיסונים הגדול של הפלסטינים בתהליכי אישור. מזכ"ל האיחוד המקצועי הפלסטיני, שאהר סעד, הודיע ​​כי 94 אלף עובדים מתכוונים לחזור למקום עבודתם בתוך ישראל דרך המעברים באופן רשמי. הוא הוסיף שהחל מהיום (א') יוכלו הפועלים להיכנס לעבודה בישראל ולחזור לבתיהם מדי יום, וגם הודיע כי בכוונת ישראל לחסן את הפועלים הפלסטינים במעברים לפני הכניסה לתחומה. בנוסף, דיבר סעד על חשיבות ההסכם בין משרד הבריאות הפלסטיני לישראלי בנוגע לחיסונם של כל הפועלים שחולפים במעברים והסביר שישראל מחייבת חיסון לפני כניסה אליה, כאשר עובדים שיסרבו להתחסן לא יוכלו להיכנס.


מזכ"ל האיחוד המקצועי הפלסטיני קרא לפועלים לקבל חיסונים, והסביר כי הדבר יגן עליהם ויחסן אותם מפני חשיפה לנגיף ב"שטחי '48", כשהוא רומז על ההתפשטות הרחבה של נגיפים ומוטציות בישראל. "כדאי שהעובדים יקבלו חיסונים כדי להגן על עצמם ועל משפחותיהם מפני המוטציות החדשות של הנגיף שמתפשטות בישראל יותר מאשר בשטחים הפלסטיניים. החיסונים הקיימים בישראל הם של פייזר ומודרנה, הטובים והבטוחים ביותר בעולם. שקיבלו יותר מ-90 אחוזי יעילות".


הוא הסביר שהפועלים יתחסנו בימים הקרובים, לאחר סיכומים אחרונים בין המנגנונים, ככל הנראה מי שיחסן את הפועלים הם צוותי רפואה פלסטינים שיקבלו את מנות החיסון מישראל.


התוכנית הישראלית שתוביל לחיסונם של 94 אלף פלסטינים, מתווספת לאישור הישראלי להכניס לשטחי הרשות כ-12 אלף חיסונים שמקורם ברוסיה ועוד כ-2,000 חיסונים לרצועת עזה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– לדבר עם האויב: כך מקיימת ישראל קשר עם יריבים

– לא סומכים על האמריקנים: הסעודים יפתחו את התעשייה הצבאית המקומית

– פוליטיקת בוץ: מפלגות הציונות הדתית חוזרות לקמפיין המוכר


המחוות הישראליות לא נתקלות כמובן בתודה מצד הפלסטינים. בהצהרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, האשים סעד את ישראל בסגר שנקטה במסגרת תקנות הקורונה "הם מנעו מ-75 אחוז מהעובדים במגזרים השונים את האפשרות לפרנסה". הוא מחה על החובה מישראל בה נקבע כי הפועלים שרוצים להמשיך לעבוד בישראל צריכים להישאר ללון בה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 11/AFP_8VB2YA-750x478.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
רצועת עזה בימי קורונה. צילום: AFP

עוד טען מזכ"ל האיחוד המקצועי הפלסטיני שישראל אשמה במצבם של השוהים הבלתי חוקיים, שהסתננו לתוך ישראל מ"פתחים שנוצרו בחומות האפרטהייד דרכם נכנסו העובדים וזכו לדיכוי והתעללות מצד כוחות הכיבוש כולל ירי מכדורי גומי וגז מדמיע שהובילו למותם ולפציעתם של עובדים".


גורמים בישראל מוסרים כי "נושא חיסון העובדים הפלסטינים ממתין לאישור על ידי הדרג המדיני וטרם התקבלה החלטה רשמית בעניין. הנושא נבחן וישנה נכונות חיובית לקדמו, כפי שגם הועבר לפלסטינים במפגש שהתקיים ביום שישי שעבר".


הגורמים הוסיפו כי "במהלך השבוע שעבר, החלו בישראל לבחון ולגבש תכנית פעולה לחיסון הפועלים הפלסטינים שעובדים בישראל, זאת בהובלת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ובהשתתפות משרד הבריאות וגופי הביטחון. על כך דנו בין היתר במפגשים המקצועיים בין בכירי משרד הבריאות הישראלי למקביליו הפלסטינים, ובהמשך הנושא יעבור לאישור הדרג המדיני".


The post 94 אלף פלסטינים שמועסקים בישראל יחויבו בחיסון appeared first on מקור ראשון.


מחבר: aviyas | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/54 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: