פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/2/2021 10:03

חתול שחור: איך הפכו השותפים ליריבים?

זריקת הבוץ בין נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' סביב סרטון הבחירות שהוציאו אמש בעוצמה יהודית, מעלים את התמיהה איך "השותפות הטובה והמוערכת" שהתקיימה בין השניים, עד לחודש שעבר הפכה לתחרות מרה בין יריבים פוליטיים.


על הסרטון ששוגר מטעמו של איתמר בן גביר, כורכים בעוצמה יהודית את בנט באותה ממשלה עם חברי הרשימה הערבית המשותפת ואיבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, שמוצגים כתומכים של הרוצחים סמיר קונטאר והיטלר. הסרטון הצית שורה של גינויים מצד אנשי ימינה, ומתקפה חזרה מצד הציונות הדתית, כשבמרכז העימות, חילופי תגובות אישיות ונוקבות בין בנט לסמוטריץ' עצמם.


אבל עד לסכינים שנשלפו בקרב על אחוז החסימה ומעבר לו, בנט וסמוטריץ' ידעו להחמיא אחד לשנייה ולשמר את החיבור. "נפתלי בנט, איילת שקד ואני יודעים להחיל שונות ומחלוקות בינינו", העיד סמוטריץ. "הוכחנו את השילוב בינינו בכנסת ה-20". ואילו בנט תיאר את שותפו עד לא מכבר. "אני מאוד מעריך את בצלאל. היום רואים איזה שר תחבורה מצוין הוא היה, וכמה הוא היה ממלכתי וכלל ישראלי", החמיאו אחד לשני.


ההתפרצות ההדדית מליל אמש היא רק סימן לשותפות שהייתה ונעלמה. מה השתנה בפרק זמן כל כך קצר? בנט וסמוטריץ' חלקו מרבית הזמן את אותן מטרות פחות או יותר, כמו גם אידיאולוגיות תואמות והצליחו לשתף פעולה באתגרים פוליטיים מול נתניהו והרב רפי פרץ, שכפה עליהם איחוד מדומה.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

לא גזען: בן גביר לא המציא שום דבר

הצעת חוק חדשה: לא התחסנת? תשלם

זיכרון במבט לעתיד: חג הפורים כמחדש הברית


ככל שהתקרב מועד פיזור הכנסת והשאלות על ריצה משותפת הפכו ללוחצות וחונקות, תיאמו השניים משפט שחזר בכל ראיון ושאלה. סמוטריץ' ענה שבנט מכוון להנהגת המדינה ואילו לו אין יומרות כאלו ולכן הם יכולים להישאר יחד. בנט התיישר גם הוא והשיב שהאיחוד עולה על סך חלקיו. זה נהנה וזה לא חסר. האמנם?


"איש איש לדרכו", סימן זאת סמוטריץ' כשהתפצל עם רשימתו מימינה. המשבר הגיע כשלמרות הצהרות השניים על שאיפות תואמות, הם נאלצו להגדיר מחדש את המושג "שותפות". כבר לא ראשי המפלגות שמבצעים את עבודתם יחד בשביל להוציא אל הפועל את אותן הרצונות, אלא סתירות פנימיות במסרים, בקהל היעד ובשאיפות, הוא ליו"ר הציונות הדתית והוא להנהגת המדינה.


למרות ההעקיצות וההיעלבויות, כדאי לזכור שזה לא חייב להישאר ככה. האינטרס שהיה טוב לבחירות ה- 23 יכול לחזור בכנסת ה- 25 ועוד קודם, אם וכאשר תורכב ממשלת ימין-דתיים.


כך או כך, לא ברור מה האינטרס של מי מהצדדים להתווכח ביניהם על קולות שבכל מקרה יישארו בגוש במקרה הטוב, או יעברו ל"תקווה חדשה של גדעון סער במקרה הרע כי יימאס להם מהירי ההדדי בנגמש המגזרי.


 


The post חתול שחור: איך הפכו השותפים ליריבים? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/52 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: