פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
25/2/2021 2:39

לא רק חרדים: במשרד הבריאות מבקשים להחמיר את ההגבלות בירושלים

בצל ההפרות ההמוניות בתל אביב, בפתח תקווה ובערים נוספות אתמול (ד'), במשטרה אומרים כי הם מתכוונים להחריף את המאבק בעבריינים שיפרו את מגבלות העוצר הלילי בפורים, וכן בקרב מי שיפרו את מגבלות ההתכנסות בשטחים פתוחים וסגורים בימי החג עצמו. במשרד הבריאות מבקשים מהממשלה להחמיר את ההנחיות להתקהלויות בירושלים, לאחר שהחליטה לאסור את אירועי הפורים רק בימי חמישי עד שבת ולא ביום ראשון – שושן פורים. "עוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא יום ראשון בירושלים", אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.


בנוגע למסיבות אמש כתב הבוקר שר הבריאות יולי אדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו כי "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת – זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. תתעשתו! לא מאוחר מדי".


ביום שלישי בערב אישרה הממשלה את התקנות לימי הפורים הכוללות עוצר לילי מהשעה 20:30 עד 05:00 למחרת, בדומה לאלו בסגר הקודם: איסור שהייה בביתו של אחר, צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ומגבלת המרחק של עד קילומטר מהבית. המשטרה מצידה ביקשה להגביל או לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים ביום ראשון, אז חל שושן פורים בבירה, אך שרי הממשלה התנגדו לבקשה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/02/סגר-לילה-360x504.jpeg 360w" sizes="(max-width: 646px) 100vw, 646px" />


עיקר החשש מאירועים המוניים מופנה במשרד הבריאות אל החברה החרדית, שעלולה להתעלם שוב מההנחיות. זאת, למרות שכבר קיבלה הוכחה שהפרות התקנות חוצות מגזרים. "החג השמח הזה מגיע השנה עם חשש גדול שתגרם שוב התפרצות של תחלואה", הזהיר אתמול אתמול פרופ' נחמן אש בתדריך לכלי התקשורת החרדים לקראת החג. לדבריו, "אנחנו זוכרים מה אירע בחג הפורים הקודם, ואנחנו מודעים לתמונת המצב השברירית כיום, ומחובתנו לעצור את העלייה בתחלואה שאולי תגיע. אנחנו שומעים על טישים בחצרות, ואני קורא למנהיגות החרדית לעשות הכול בכדי לעצור התארגנויות של אירועי פורים בניגוד להנחיות. אם ההנחיות לא ישמרו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו שוב בפני סגירת מוסדות החינוך. אני לא אומר שצריך לוותר על מצוות השמחה, אבל אפשר לשמוח על פי ההנחיות ובאחריות. חשוב לזכור שכל מאמץ שלנו לשמור על ריסון בפורים, יעזור לנו לחגוג בשמחה את פסח".


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– נערכים לפורים: איפה יחכו לכם מחסומי המשטרה?

– זעם צבוע: חברי המשותפת מחבקים את הגזען האמיתי

– "שבוע הסולידריות": כך מקדמים בבריטניה את אל אקצא


בכלי תקשורת חרדיים פורסם הבוקר "גילוי דעת" משורת רבנים ודיינים בכירים בחברה החרדית שדורשים מהציבור שלא לקיים את מצוות פורים "לשתות לשוכרה" בשל סכנות הקורונה. במכתב עליו חתומים הרב יצחק זילברשטיין, הרב יהודה סילמן, הרב שריאל רוזנברג והרב שמעון בעדני, בכירים ובעלי השפעה בחברה החרדית, הם כותבים כי "מצב השכרות הינו מסוכן מאוד ומגונה, ובעת מגפת הקורונה הקשה, שהאלכוהול כידוע ממסך את מוח השותה לשוכרה ומאבד את צלילות דעתו, עלול להיגרם שלא יתנהג בזהירות הנדרשת ולא ישמור הן על בריאותו ושלומו והן על הכללים הרפואיים שמומלצים מאוד על ידי רופאים, וממילא עלול להביא לשיעור הדבקה גבוה יותר הפוגע ומסכן את בריאות הציבור".


The post לא רק חרדים: במשרד הבריאות מבקשים להחמיר את ההגבלות בירושלים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: danab | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/57 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: