פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/3/2021 7:01

מה יכול לחדש מערבון ב-2021?

המערבון נחשב לז'אנר ההוליוודי הראשון וכמובן לאמריקני מכול. דרכו עסק הקולנוע במיתוס התהוותה של ארה"ב והעלה על נס את דמות הגיבור האמריקני שמביא צדק וסדר לעולם של תוהו ובוהו. במהלך השנים חזרו אליו יוצרים שוב ושוב, ודנו בכל פעם בשינויים החברתיים שעברו על ארה"ב. אחד הכוכבים הכול־אמריקניים הגדולים והאהובים ביותר מזה עשרות שנים הוא טום הנקס, ומפתיע על כן לגלות כי אין לו ברזומה ולו מערבון אחד קטן לרפואה. עד עכשיו. ב"חדשות העולם הגדול" החדש בנטפליקס, סוף־סוף גם הנקס מקבל הזדמנות לרכוב אל השקיעה על סוס מאובק, והשאלה שכמובן עולה היא מדוע דווקא עכשיו החליט השחקן לשבור את שתיקת המערבונים.


הנקס מגלם את קפטן ג'פרסון קיד, קצין לשעבר בצבא הדרום. חמש שנים עברו מאז סיום מלחמת האזרחים, וקיד רוכב בין עיירותיה של טקסס ומקריא לתושבים מבחר מכותרות העיתונים מהסביבה ומרחבי המדינה. יום אחד הוא מוצא ילדה אבודה ששוחררה לאחרונה משבי האינדיאנים. הילדה דוברת רק את שפת הילידים, והנסיבות מטילות על קיד את המשימה להביאה אל קרוביה הנותרים.


זהו שיתוף הפעולה השני בין הבמאי פול גרינגראס להנקס אחרי "קפטן פיליפס" המצוין, ולכל מי שמכיר את סגנון הבימוי הריאליסטי והתזזיתי של גרינגראס (טיסה 93, סרטי ג'ייסון בורן), מצפה הפתעה בדמות עשייה קלאסית לגמרי. ניכר כי גרינגראס בחר להאט ולעדן את השפה הוויזואלית בהתאמה לעולם הסרט, שבו החדשות עוברות לאט מפה לאוזן.


כתבות נוספות באתר מקור ראשון:

– החסד האמיתי נמצא מאחורי המסכה

– קול גלגל: מסע תיעודי בעקבות הרוכבים על שניים

– שואה שלהן: "בנות הלילך" מספר סיפורים רבים מדי


העיסוק בחדשות ובאלו המפיצים אותם, מחברים אותנו מיד אל דונלד טראמפ ואל עולם ה"פייק ניוז" שיצר. הנקס, ללא ספק, בחר במערבון כדי לנסות ולהביא דרכו רוגע ופיוס אל אמריקה המשוסעת שהותיר אחריו הנשיא השנוי במחלוקת. לא סתם ממוקמת העלילה בשנים שלאחר מלחמת האזרחים. סיומה אמנם הביא לאיחוד מחודש של המדינה, אך המתיחות בין אנשי הצפון והדרום עוד הייתה נוכחת ונפיצה. הנקס רואה את תקופת שלטונו של טראמפ כלא פחות ממלחמת אזרחים. ואם טראמפ השתמש בחדשות כדי לעורר סערות ופרובוקציות, מגיעה כעת דמותו האחראית של הנקס ומספקת חדשות מהימנות שמעוררות השראה ומעודדת אנשים לחתור לבניית עולם צודק ושליו.


גם מערכת היחסים בין קיד והילדה (שימו לב למשמעות שם הגיבור שמעמיד אותו כ"ילד" שווה ערך אליה) מעלה לדיון השקפת עולם פילוסופית באשר להתמודדות עם טראומות העבר. בעוד קיד מכיר רק את הדרך האמריקנית ותמיד שואף קדימה אל האופק הלא נודע, מביאה הילדה את רשמיה משהותה אצל האינדיאנים שמודעים מאוד למעגליות בחיים ולחשיבות ההתמודדות עם העבר שאסור להשאירו כפצע פתוח.


כל זה טוב ויפה, ואין ספק שבמסריו של הסרט משיגים הנקס וגרינגראס את מטרתם. אלא שלמרות כמה אפיזודות מצוינות כמו עימות הררי מותח מול כנופיית חלאות אדם או המפגש בדרֵי מחוז שכוח א־ל הנתונים למרותו של עריץ נצלן, רוב האירועים מתנהלים בעצלתיים וצפויים למדי. "חדשות העולם הגדול" מתגלה כסרט חביב אך לא מסעיר, שאינו מביא עמו בסופו של דבר שום חדש.


חדשות העולם הגדול ארה"ב 2020, במאי: פול גרינגראס  118 ד', נטפליקס


The post מה יכול לחדש מערבון ב-2021? appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/46 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: