פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
1/4/2021 3:19

רכב קטן או אופנוע? שיקולים, יתרונות וחסרונות


בין אם אתם צעירים ורווקים שמחפשים לרכוש כלי רכב להתניידות בעיר, או משפחה עם ילדים שמעוניינת לרכוש רכב נוסף לשימוש אחד מבני הזוג, טבעי שההתלבטות בין רכב משפחתי קטן לאופנוע תעלה. לכל אחד מכלי הרכב האלה יש את היתרונות והחסרונות שלו, והם נוטים להיות מנוגדים זה לזה: הבטיחות והנוחות של הרכב המשפחתי עומדת כנגד המהירות של האופנוע ועלויות האחזקה הנמוכות שלו.


לפני שמקבלים החלטה, חשוב לקחת בחשבון את מגוון השיקולים השונים, ולהתחשב ביתרונות ובחסרונות של כל אחד מכל הרכב.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-13.18.28-750x500.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />


מהירות


אין ספק שבקטגוריית המהירות, כלי רכב דו-גלגליים עוקפים את הרכבים המשפחתיים בסיבוב. בזמן שאתם תהיו תקועים בפקקים בתוך הרכב המשפחתי שלכם, רוכבי אופנועים וקטנועים יעברו על פניכם בלי שום עיכוב. היכולת לזגזג בין הפקקים מקצרת משמעותית את הזמן שרוכבי אופנוע מבלים על הכביש, ומסייעת להם לחסוך זמן שאחרת הם היו מבלים בפקק.


נוחות


גם כאשר מדובר בכלי רכב שני נוחות היא שיקול חשוב, שלא כדאי לזלזל בו. כיום קיימים בשוק דגמים של קטנועים נוחים במיוחד, שמגיעים עם כורסה רחבה במקום כיסא אופנוע בלי משענת, אבל גם הרכב הדו-גלגלי המפואר ביותר לא יכול להתחרות עם הנוחות של חוויית הנסיעה ברכב סגור. אפשר להתווכח על כך שרכבים דו-גלגליים מספקים חוויית נסיעה מהנה יותר, אבל כל זה נכון כל עוד הטמפרטורה בחוץ נעימה וכל עוד לא יורד עליכם גשם.


בטיחות


עבור רבים, קריטריון הבטיחות הוא הקריטריון המכריע בקבלת ההחלטה בין רכב לאופנוע. כלי רכב דו-גלגליים ידועים בהיותם בטיחותיים פחות, פשוט בגלל שלרוכבים שלהם אין את שכבת ההגנה שמספק רכב משפחתי. מסיבה זו, רוכבי אופנוע נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות בהשוואה לנהגי רכב משפחתי, וגם הפגיעות שהם סופגים נוטות להיות חמורות יותר. נהיגה זהירה יכולה לסייע בהפחתת הסיכוי להיפגע, אבל חשוב לזכור שהכבישים בישראל הם לא הכי ידידותיים עבור רוכבי אופנועים, וגם הנהגים הזהירים ביותר עלולים להיקלע לתאונה שלא באשמתם.


 עלויות וביטוח


כאשר מדובר בעלויות הרכישה ואחזקת הרכב, כלי רכב דו-גלגליים הם כמובן זולים יותר. מעבר לעובדה שניתן לקנות קטנוע במחיר זול יחסית, כלי רכב דו-גלגליים צורכים פחות דלק – מה שמקצץ משמעותית את עלויות האחזקה שלהם. עם זאת, את מה שתחסכו על רכישת האופנוע והדלק, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים על ביטוח רכב. בגלל הסיכון המוגבר שלוקחים על עצמם נהגי אופנוע, ביטוח רכב עבור רכב דו-גלגלי הוא יקר יותר ביחס לביטוח רכב משפחתי. במיוחד אם אתם שוקלים לרכוש את האופנוע כרכב שני, כדאי לדעת שהביטוח עבור רכב משפחתי שני הוא נמוך משמעותית ממחיר הביטוח לאופנוע. עם זאת, במידה ומדובר ברכב הראשון שלכם שישמש אתכם רק להתניידות בעיר, ייתכן שהפערים במחיר הרכב ובעלויות הדלק דווקא יהפכו את האופנוע לאופציה משתלמת יותר.


לסיכום, לפני שבוחרים בין רכב משפחתי לאופנוע, כדאי לחשוב מה סדרי העדיפויות שלכם, באיזה אופן תשתמשו ברכב ומה התדירות שבה אתם מתכננים להשתמש בו. בנוסף, חשוב לבדוק מראש את כל העלויות הנלוות, כדי למנוע מצב שבו האופציה הזולה יותר תעלה לכם ביוקר.


האמור בכתבה כולל תוכן ומידע מסחרי/שיווקי, ומערכת מקור ראשון אינה אחראית למהימנותו. פרסום התכנים והמידע המסחרי בכתבה אינו מהווה המלצה או הצעה מצד מערכת מקור ראשון לרכוש ו/או להשתמש בשירותים או המוצרים בכתבה.


 


 



The post רכב קטן או אופנוע? שיקולים, יתרונות וחסרונות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: sarais | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/52 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: