פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/4/2021 5:57

זיכרון בסלון: כבר לא בזום

מדינת ישראל תציין ביום חמישי את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. במסגרת מיזם "זיכרון בסלון" שהפך לחלק בלתי נפרד מיום הזיכרון, 25,0000 ישראלים יפתחו חזרה את ביתם למיליון וחצי מארחים ומתארחים.


"זיכרון בסלון" זו יוזמה חברתית שגדלה למסורת ישראלית ומציעה לציין את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה במפגש אינטימי ועוצמתי, בין אורחים וחברים, בערב שכולל עדות, שיתוף ודיון פתוח.


המיזם החל בשנת 2011 כאשר התכנסה קבוצת חברים בסלון אחד כדי להעביר יחד את ערב יום השואה. הם הקשיבו לעדות, שרו וניגנו, ופתאום מצאו את עצמם בעיצומו של דיון על האופן שבו השואה משפיעה על החיים שלנו כאן ועכשיו. בסוף הערב היה ברור שצריך לשתף בחוויה הזו אנשים נוספים. בשנים שחלפו מאז, זיכרון בסלון הלך והתרחב אל עבר אלפי סלונים ברחבי המדינה ומחוצה לה.


בשנה שעברה הרגישו יוזמי "זיכרון בסלון" כי על אף הקורונה אין לוותר על הפרויקט והמירו אותו לדיגיטל. הם יצרו סלונים אינטימיים בחיק המשפחה, בזום, בלייב בפייסבוק ובערוצי הטלוויזיה ואפשרו ל-1,500,000 אנשים בארץ ובעולם לקחת חלק ולהשתתף.


נותני העדות והמארחים חוזרים למפגש פנים אל פנים ומתכנסים יחד בסלונים הביתיים למפגשי זיכרון מלאי תוכן ומשמעות. למעלה מ-80% מהסלונים בוחרים לארח מפגשים בסלונים הביתיים ולא דיגיטליים. ניצולי שואה צמאים לספר את הסיפור שלהם בסלונים ברחבי הארץ. להפגש ולקבל את החיבוק החם שהם כל כך צמאים לו.


בחודשים האחרונים, הוציאו יוצרי המיזם יחד עם הרשות לניצולי שואה קריאה ל-30 אלף ניצולי שואה לבוא ולספר את הסיפור שלהם. אלפי ניצולי שואה נענו לבקשה ויספרו את הסיפור שלהם בפעם הראשונה. יחד איתם בני הדור השני והשלישי נושאים את לפיד הזיכרון ויספרו את הסיפורים המשפחתיים שלהם.


ביום רביעי, 7.4, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תשודר באתר מקור ראשון עדות של מיזם "זיכרון בסלון" בשעה 20:00.


עדות נוספת תשודר למחרת בשעה 10:00, מיד לאחר הצפירה.


The post זיכרון בסלון: כבר לא בזום appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/63 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: