פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/5/2021 11:26

לוחמי "מצדה" יקבלו סמכויות שיטור לטיפול בהתפרעויות בערים

https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/05/מלחמה-בבית-750x146.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מינה את לוחמי יחידת ״מצדה״, היחידה המיוחדת להשתלטות על אסירים של שירות בתי הסוהר, להשתמש בסמכויות שוטר.


השר אוחנה סיכם עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובגיבוי נציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי כי השימוש בסמכויות יתאפשר כאשר הלוחמים מבצעים פעילות מבצעית על פי אישור ראש מחלקת מבצעים בחטיבת המבצעים במשטרת ישראל, כסיוע למשטרת ישראל.


יודגש כי הפעלת הסמכויות תותנה בכך שהכח יפעל תחת פיקוד של קצין משטרה שיאושר לכך על ידי מפקד המשטרה באזור הפעילות. המינוי יהיה בתוקף ל-30 ימים מיום חתימתו, וכל עוד נדרש הסיוע כאמור למשטרת ישראל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-20.31.58-750x365.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
השר אוחנה ולוחמי מצדה. צילום: תקשורת שר הבט"פ

השר אוחנה שוחח היום עם לוחמי היחידה יחד עם נציבת שב״ס ואמר:


״לוחמי יחידת ״מצדה״ הם חוד החנית של שירות בתי הסוהר. מדובר ביחידת עילית של ממש, כח מיומן, מנוסה ומקצועי שיודע לתת מענה למגוון רחב של תרחישים. תחת הכוונה משטרתית, לוחמי ״מצדה״ יהוו מכפיל כח במשימה החשובה של השלטת החוק והסדר במוקדי ההתפרעויות. אני מבקש להודות לנציבת בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי על נכונתה לסייע במערכה החשובה באמצעות יחידה משורות הארגון בראשה היא עומדת, ולמפכ״ל רב-ניצב יעקב שבתאי על מציאת המתווה המיטבי להפעלת הכח. זוהי עדות נוספת לשיתוף הפעולה ההדוק והפורה בין ארגוני ביטחון הפנים אשר מתקיים בשגרה ובחירום למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל״.


במהלך השבת כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו  הערכת מצב במפקדת מג״ב בלוד. בדיון השתתפו השר לביטחון פנים, סגן השר לביטחון פנים, ראש העיר לוד, מפכ״ל המשטרה, ראש המל״ל, מנכ״ל משרד רה״מ בפועל ובכירים נוספים, במפקדת מג״ב בלוד.


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסיום הדיון:  ״מה שקורה בערי ישראל זה דבר חמור מאוד, קבוצות של פורעים יוצאים מהציבור הערבי ופוגעים ביהודים באשר הם יהודים. אני בפירוש אומר זה לא כל הציבור הערבי ואפילו לא רוב הציבור הערבי, אבל זה מיעוט משמעותי שפוגע פגיעות אלימות ופוגע גם במרקם החיים שבנינו במהלך השנים בין יהודים וערבים. זה חייב להיפסק.


נתניהו התייחס גם למנהיגי הציבור הערבי ואמר כי עד היום היא הייתה "רפה, חלשה. כולם צריכים לגנות את זה, כל צורה של אלימות – של ערבים נגד יהודים וגם של יהודים נגד ערבים, אני עושה את זה בפה מלא, אני לא מהסס לרגע. עם זאת אני אומר, אנחנו לא יכולים לקבל לא זריקת אבנים, לא ירי חי, לא הצתה של בתי כנסת ואנחנו נפעל עם כל הכוח".


עוד אמר נתניהו: "באתי עכשיו מהערכת מצב בה הנחינו על קבוצה נוספת של פקודות עם המפכ״ל, שר הבט״פ, השב״כ וגם נציגי צה״ל – אנחנו נפעיל את כל הכוח ואנחנו מוסיפים הרבה כוח בחתירה למגע, בטיפול בפושעים ובמפגעים הללו, מבחינתנו זה טרור – כך אנחנו מתייחסים לזה. קיבלנו את האישור ואנחנו נותנים את מלוא הגיבוי של הדרג המדיני וגם את הגיבוי המשפטי – אנשים לא צריכים לחשוש לעשות את מה שהם צריכים לעשות – להגן על החיים של עצמם ושל אזרחי ישראל השלווים. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השקט לערי ישראל״.


The post לוחמי "מצדה" יקבלו סמכויות שיטור לטיפול בהתפרעויות בערים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: