פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
16/5/2021 4:21

על אף הביקורת: ישראל זוכה לגיבוי מארה"ב

מספר שיחות התקיימו בסוף השבוע האחרון בין בכירים ישראלים ואמריקנים, ובהם בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא ג'ו ביידן. נתניהו תיאר במוצאי שבת כי השיחה בינו ובין ביידן הייתה ארוכה למדי. "אני מאוד מעריך את הגיבוי שלו ושל הממשל האמריקני. את העמידה התקיפה בזכותה של ישראל להגנה עצמית. אני חייב להגיד לכם שאני לא פחות מעריך את התמיכה חסרת התקדים של מנהיגים עולמיים ממדינות רבות, 25 מדינות כבר הביעו תמיכה חזקה בישראל. באוסטריה, בצ'כיה, בסלובניה – הניפו את דגל ישראל על בנייני הממשלה. אני לא זוכר דבר כזה. הם יודעים ואנחנו יודעים שהפעולות שלנו צודקות והפעולות שלנו הכרחיות", אמר ראש הממשלה.


מהודעת הבית הלבן, בתום השיחה בין שני המנהיגים עלתה והודגשה זכותה של ישראל להגנה עצמית, אולם גם דובר על כך שביידן "העלה חשש לשלומם וביטחונם של עיתונאים וחיזק את הצורך להבטיח את הגנתם", והביע דאגה כבדה "מהאלימות הבין-קהילתית ברחבי ישראל". ההודעה מפרטת כי ביידן העלה את נושא המתיחות הבין-דתית בירושלים, (אם כי מי שההר נותר סגור בפניהם בימים האחרונים הם דווקא היהודים), וכן את שמירת הזכויות של הפלסטינים. ביידן שוחח אתמול גם עם אבו-מאזן, ועדכן אותו "בנושא המעורבות הדיפלומטית של ארה"ב בסכסוך המתמשך", כמו גם "הדגיש את ההחלטה האחרונה של ארה"ב לחדש את הסיוע לעם הפלסטיני".


עד כה, יחסית ללחץ הכבד המופעל מטעם גורמים פרוגרסיביים בתוך המפלגה הדמוקרטית, שומרים הנשיא ביידן ואנשיו על רמת תמיכה גבוהה בישראל. אתמול שוחח מזכיר המדינה בלינקן, עם מנכ"ל סוכנות הידיעות איי.פי., שהחזיקה משרדים בבניין משרדי חמאס שהרס צה"ל בעזה. גם כאן, יש לציין כי למרות המחאה התקשורתית האמריקנית על הרס המשרדים, איש מהעיתונאים לא נפגע בעצמו.


במשרד החוץ בירושלים הביעו ביום חמישי שביעות רצון מההצהרות הבינלאומיות שפורסמו בידי מנהיגי מדינות וחברי פרלמנט, בעיקר אמריקנים ואירופים, בנוגע למערכה המתנהלת. המסרים שישראל מעבירה באמצעות שגריריה הם שחמאס אחראי לשיגור הטילים, ואותו יש לגנות, וכי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה.


כ-25 אחוזים מההודעות הבינלאומיות שפורסמו עד כה בנוגע למערכה בעזה, תמכו באופן ברור בנרטיב הישראלי הזה, כ-40 אחוזים  מהן היו ניטרליות וקראו להרגעה בשני הצדדים, ו-15 אחוזים מההודעות הטילו את עיקר האחריות על ישראל. בעולם הערבי, לעומת זאת, המצב מורכב יותר – ישנה הרבה יותר חד צדדיות וביקורתיות המטילה את עיקר האשמה על ישראל.


בישראל מנסים להבהיר לעולם כי המערכה היא ניסיון פוליטי של ארגון הטרור חמאס להגביר את ההשפעה שלו בחברה הפלסטינית, עניין שרבים בעולם המערבי שותפים להנחה כי לא יהיה חיובי עבור איש, גם לא עבור הפלסטינים עצמם. גם כלפי ארה"ב, בישראל מנסים להסביר כי הרצון של הממשל הנוכחי לייצר דינמיקה חדשה בין ישראל והפלסטינים, יהפוך להיות משאלה בלתי אפשרית במידה וחמאס יתחזק.


יש לציין כי הביקורת הקשה כלפי ישראל בתחילת השבוע שעבר בנוגע להתנהלות בירושלים ובשכונת שמעון הצדיק, נרטיב שחמאס עמל להטמיע ולהפיץ, התאזנה במידה מסוימת בימים האחרונים. זאת לאור תמונות הטילים והפגיעות בישראל, שהביאו לגיבוי מדיני רב יותר לזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה. עם זאת, תמונות הנפגעים מעזה, כמו הפגיעה במשרדי סוכנות הידיעות, הביאה שוב לגל ביקורת.


היום (א') אחרי הצהריים, צפוי להתקיים דיון מיוחד במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות מבצע "שומר החומות". ארה"ב חסמה בשבוע שעבר שתי הודעות של מועצת הביטחון בנוגע למצב בישראל. שגריר ישראל גלעד ארדן צפוי לנאום היום בדיון, להציג למועצה את הנסיבות שהובילו למבצע ולהסביר מדוע על המועצה לשאוף להמשך הפגיעה בתשתיות הטרור של חמאס. עוד צפויים לנאום, הנציג הפלסטיני, ושרי החוץ של מצרים וירדן.


The post על אף הביקורת: ישראל זוכה לגיבוי מארה"ב appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/67 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: