פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
23/5/2021 6:39

הוועדה המסדרת: ב"יש עתיד" מחכים להחלטות בנט וסער

עם תום מבצע "שומר החומות" ולקראת עשרת הימים האחרונים בהם מחזיק יאיר לפיד במנדט, ב"יש עתיד" מתכוונים לנצל את הוועדה המסדרת שברשותם ולהעלות חוקים נגד ראש הממשלה נתניהו. השאלה האם "ימינה" ו"תקווה חדשה" יתמכו בהם עודנה מרחפת באוויר.


ב"יש עתיד" הניחו חבילת חוקים שעתידים לעלות מחר בוועדה המסדרת, במטרה לקבל פטור מחובת הנחה, כדי שיוכלו לקדמם במהירות. עם זאת, עד כה טרם פורסם סדר היום לוועדה בשל ההצעות השנויות במחלוקת.


בוועדה צפויות לעלות שורת הצעות חוק חברתיות עליהן יש הסכמות, כמו הקמת ועדת חקירה לבדיקת אסון מירון והענקת תקנות מס לאשקלון. שתי הצעות עליהן יש מחלוקת הן הצעות נגד נתניהו להגבלת כהונת ראש ממשלה, ומניעת הטלת המנדט למי שהוגש נגדו כתב אישום.


יו״ר הועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר אמרה כי "מעולם לא חזרנו בנו מהנכונות והרצון להיאבק בשחיתות. כעת משהסתיימה הלחימה הגיעה העת לעסוק בכך. החוקים שנביא לאישור הוועדה ביום שני הם אמירה ערכית ברורה – לאזרחי מדינת ישראל מגיעה הנהגה נקייה וערכית שעוסקת בטובת הציבור ולא בשימור כוח. מי שמחויב לשינוי מבין שאין דרך אחרת".


גם אם לא יצליחו להשלים את החקיקה של שתי הצעות החוק, ביש עתיד מבקשים לגייס כמה שיותר תומכים להצעות לפחות בשלב הראשון ולשלוח איתות למי שירצה לראות בכך, שיחזור של ממשלת השינוי, למרות הסיכוי האפסי.


צריך להבדיל בין שתי ההצעות: החוק למנוע מבעל כתב אישום להרכיב ממשלה אינו ודאי מאחר וימינה מתנגדת ובתקווה חדשה ורע"מ מתלבטים. להצעת חוק השנייה להגבלת הקדנציה מסתמן רוב בוועדה. בכל מקרה שתיהן לא רלוונטיות לבחירות החמישיות ומאחר מדובר בשינוי כלל המשחק, ומחשש להתערבות של בג"ץ.


כזכור, בשנת 1997 נשאל נתניהו בתוכנית של דן שילון על הצעת החוק, והשיב כי "יש לי תשובה חקוקה בסלע. אני הייתי מאלה שיזמו ודחפו את החוק לבחירה ישירה, וביקשתי להכניס סעיף שראש ממשלה לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות. תעשה את הדברים ולך. לא הביתה, אלא במובן הפוליטי".


על אף שההצעה הגיע מצד מתנגדי נתניהו, גורמים בליכוד אומרים לנו כי הם שוקלים את הצבעתם, מאחר וזה יכול להיות קלף שימשוך את גדעון סער. לפי ההצעה שהועברה אל סער מספר פעמים לאחרונה יושג הסכם רוטציה עם התחייבות להגבלת הקדנציה. סער יוכל על ידי כך להוכיח למצביעיו כי הוא זה שהוביל לגדיעת הכהונה של נתניהו ובד בבד מונע יציאה לבחירות חמישיות.


יש מי שציין כי המהלך מזכיר את שורת הצעות החוק של כחול לבן בימים שלפני הכניסה לממשלת נתניהו, כרמיזה לתמיכתם האפשרית של בנט וסער בתחילת הדרך להעברת החוק, אך להיתכנות של הקמת ממשלת הימין בימים שלאחר מכן.


The post הוועדה המסדרת: ב"יש עתיד" מחכים להחלטות בנט וסער appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: