פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
24/5/2021 6:02

מאבקי התהילה: ברש"פ ובחמאס נלחמים על כספי השיקום

בחמאס ממשיכים לפמפם את תמונות הניצחון של מבצע "שומר החומות", או "חרב ירושלים" בגרסה החמאסית, וקוצרים את פירות האהדה הציבורית. במוקטעה שברמאללה לא אוהבים את העלייה בפופולריות של חמאס וכדי לנסות ולהחזיר מעט מהתמיכה נכנסו למאבק תקשורתי הכולל אין סוף הצהרות של בכירי הרשות שתובלו רבות במונחים המוכרים: ירושלים, אל־אקצה ושייח' ג'ראח.


נביל אבו רודיינה דוברו של אבו־מאזן הצהיר כי "ממשלת הכיבוש צריכה להיזהר שלא לחזור למעגל ההסלמה והמתיחות בעקבות ההיתר למתנחלים לפלוש למסגד אל־אקצה". הוא הוסיף כי "המשך המצור על שכונת שייח' ג'ראח ומדיניות המעצרים המתמשכת נגד העם הפלסטיני גם כן חייבים להיפסק. המערכה המרכזית היא ירושלים והיא נמשכת ותמשך כל עוד שלטון הכיבוש ממשיך את תמיכתו בקיצונים".


המתח בין ארגון פת"ח לחמאס סביב מסגד אל־אקצה, קיבל ביטוי באירוע שהתרחש אמש (א') על מדרגות כיפת הסלע. קבוצה של תומכי חמאס קראו קריאות נגד אבו־מאזן וכינו אותו "מרגל". מולם עמדו מקובצים יחד תומכי פת"ח עם דגלים צהובים וקראו קריאות למען פלסטין. חשוב לציין שעל הדגלים הצהובים של הפת"ח היה אפשר לראות את פרצופו של יאסר ערפאת ולא את זה של אבו־מאזן. כך שנראה שגם בפת"ח מבינים את חולשתו של מנהיגם.


בלילה האחרון גם ביקרו חיילי צה"ל בביתו של מועמד הפרלמנט מטעם חמאס, עמאד ריחאן, בכפר "תל" הסמוך לשכם. מדובר בצעד ראשוני לקראת מבצע מעצרים שמתכננים בישראל ובמנגנוני הביטחון הפלסטינים נגד ארגון חמאס במטרה להחליש את השפעתו בשטחי יהודה ושומרון.


גם מאמצי השיקום של הרצועה מובילים למלחמות בכורה. הסיבה היא כמובן שהשיקום הוא אבן שואבת לסיוע, תוכניות עתירות משאבים, ומחוות הומניטריות. במילים אחרות – הרבה כסף פוטנציאלי שייכנס לארגון חמאס. בצד השני, השחקנים האזוריים לא מעוניינים שחמאס יתחזק יתר על המידה. דוברו של אבו־מאזן הבהיר כי יש צורך מיידי לשקם את רצועת עזה בשיתוף עם הקהילה הבינלאומית והממשל האמריקני – ממנו דרש להיכנס מייד לעניינים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 01/000_1RW86I-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
אבו מאזן. צילום: AFP

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, נפגש אתמול עם אמיר קטאר. הוא הודה לו על הסיוע לפלסטינים לפני המבצע ובמהלכו, כמו גם על המאמצים שהשקיעה קטאר בהפסקת האש. הנייה לחץ את ידו של תמים בן חמד אלת'אני וידע שהכסף הקטארי ימשיך לזרום גם הפעם לשיקום החורבות שנותרו בעקבות המבצע בו פתח חמאס.


ראשונת המסייעות לעזה שאחרי מבצע שומר החומות הייתה מצרים. משאיות סיוע שעליהן מתנוססת תמונתו של נשיא מצרים, עבד אל־פתאח א־סיסי, ומעליהם הכיתוב "מתנת הנשיא", נכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח והבהירו כי מצרים נחושה להיות חלק ממאמץ השיקום ולא רק ממאמצי הסכם הפסקת האש. האינטרס המצרי הוא לאותת לממשל החדש בוושינגטון שהוא הכוח הבכיר שיודע לטפל בסוגיה המורכבת ושמה רצועת עזה. ממשל ביידן, שממש לא תכנן להיכנס לבוץ המזרח תיכוני בשלב הזה, בהחלט מחפש גורמים שיכולים לטפל בבעיות האזוריות ולפנות לבית הלבן זמן לטפל בבעיות מבית.


בניסיון להפחית את כוחו והשפעתו של ארגון חמאס, המצרים הודיעו כי מאמצי הסיוע והשיקום של רצועת עזה יעברו דרך הרשות הפלסטינית, קרי אבו־מאזן, ובמידת הצורך גם דרך חמאס. ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הודיע היום בפתח ישיבת הממשלה כי "רצועת עזה זקוקה לסיוע מיידי ולתוכנית שיקום ופיתוח לאחר התוקפנות הישראלית שנמשכה 11 יום". אשתייה פנה למדינות העולם ואמר: "יש לתמוך ביוזמה מדינית בינלאומית שתפעל לסיום הכיבוש ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית".


The post מאבקי התהילה: ברש"פ ובחמאס נלחמים על כספי השיקום appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/49 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: