פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
27/5/2021 9:37

המאמץ להקמת ממשלה: מתחדש הלחץ על סער מימין

תקופה ארוכה שהלחץ מכיוון מפלגות הציונות הדתית והליכוד התמקד בעיקר באנשי ימינה. אולם עם הקמתו לתחייה של תרחיש הקמת ממשלת לפיד־בנט, עבר היום (ה') הלחץ לאנשי תקווה חדשה. המפלגות בגוש נתניהו החלו בפעולות משמעותיות בניסיון להשפיע על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ומפלגתו, כדי שיסכימו להקים ממשלת 65 עם נתניהו ולא יצטרפו לממשלת האחדות המתהווה.


בימינה זעמו על כך שלמרות שסמוטריץ' ונתניהו הבטיחו כי כשיסגרו את הדלת בפני ממשלת השינוי, תובטח ממשלת הימין על ידי עריקים, השניים ומפלגותיהם המשיכו לתקוף את בנט ואנשיו. כשסמוטריץ' נשאל על כך על ידי מקור ראשון אתמול, הגיב: "מה עשינו להם? אנחנו עושים מה שצריך בכל החזיתות. נתניהו צריך להתאמץ יותר שתקום ממשלה ימנית, הוא יכול לעשות יותר, גדעון [סער] צריך לגלות אחריות, להתגבר על משקעים ולבוא, כולם צריכים לעשות פשרות וויתורים הדדיים".


שישה ימים לתום המנדט של לפיד, נשלחו מסרונים למתפקדי הליכוד לחתום על עצומה הקוראת לזאב אלקין לא להצטרף לממשלת "שמאל־ערבים". במקביל פרסמה הציונות הדתית סרטון בו נשמע סער אומר לכתב מקור ראשון יאיר קראוס כי לא ישב בממשלה בתמיכת רע"מ, דבר שעומד בסתירה עם צעדיו האחרונים.


חרף המאמצים הללו, לאחר שנועדו מוקדם יותר צוותי המשא ומתן של יש עתיד ותקווה חדשה, נאמר בהודעה משותפת כי "חלה התקדמות במו"מ והושגו הסכמות. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה".


The post המאמץ להקמת ממשלה: מתחדש הלחץ על סער מימין appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/60 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: