פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/6/2021 4:43

אחות שהזדהתה עם פרעות נגד יהודים תחזור לעבוד בבית חולים

"אלוהים הענק להם ניצחון יקר וברור, אלוהים הפוך את היום הזה ליום של כיבוש ושמחה עבור המאמינים בניצחונך", כך כתבה אחות בית חולים שערי צדק, נדאא סובחי, בחשבון האינסטגרם שלה בימי הפרעות בירושלים.


דבריה של סובחי, שנכתבו בעיצומם של המהומות, הועלו לרשתות החברתיות על ידי צבי סוכות וגררו זעם וביקורת רבה ברשתות. ח"כ איתמר בן גביר אף שלח מכתב להנהלת בית חולים שערי צדק וקרא לפיטוריה משום היותה "תומכת טרור". "אסור לסמוך על אחות בית החולים, שאחריות בריאות ילדינו מוטלת עליה ולכן קיים חשש שהזדהותה של האחות עם אותם פורעים ברברים, בתקווה לניצחונם ולכיבוש הארץ על ידם, מעלה חשש שדעותיה הלאומניות והמסיתות, יגרמו לה לפעול בצורה לא אחראית בהענקת טיפול רפואי", כתב בן גביר במכתבו.


לאחר שהסבירה שלא הובנה כראוי, הסירה סובחי את הפוסט ואף התנצלה על כך.


האחות הושעתה מבית החולים לזמן מה, ובאסיפה שארגן פרופ' עופר מרין, מנכ"ל שערי צדק, עם חברותיה למחלקה, הסביר כי נעשתה בדיקה משפטית לגבי האפשרות לפיטוריה. הבירור המשפטי העלה שאי אפשר לפטרה ועל כן יש להחזירה לעבודתה. בקרב צוותים במקום שעבדו בעבר עם סובחי הובעה ביקורת על חזרתה לבית החולים בשל הטקסט שפרסמה. באותה אסיפה אמר פרופ' מרין כי על פי ייעוץ משפטי שקיבל מבית החולים, דבריה של סובחי אינם עילה מספקת לפיטוריה.


באסיפה נוספת של הנהלת בית החולים נאמר לחברות המחלקה כי האחות נדאא סובחי תחזור לבית החולים ובכך הפרשה הזו תבוא לסיומה. על פי דוברות שערי צדק האחות סובחי התנצלה והבהירה את דבריה.


מבית החולים נמסר בתגובה: בשערי צדק עובדים זה לצד זה, למעלה מ־120 שנה, עובדים מכל המגזרים והדתות המעניקים טיפול רפואי ואנושי לכל מטופל ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו מאמינים שזו הדרך הנכונה ופועלים כך בחירום ובשגרה.


העובדת התנצלה על הדברים והבהירה כי לא הייתה לה כל כוונה להביע עמדה כל שהיא או לפגוע במישהו. לעובדת נעשתה שיחת הבהרה ונעשה בירור מעמיק של כלל הגורמים וחידוד נהלים בכלל הארגון. לאחר מספר שבועות שלא עבדה, היא תשוב לעבודה.


The post אחות שהזדהתה עם פרעות נגד יהודים תחזור לעבוד בבית חולים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/57 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: