פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/6/2021 7:32

ממשלה חדשה? מועצת השורה בכפר קאסם תכריע האם רע"מ תצטרף

מועצת השורה המצומצמת יושבת כעת בכפר קאסם כדי לקבל החלטה האם להיענות לתנאים להקמת ממשלה.

המועצה הכוללת 27 חברים, הצטמצמה לצורך ההחלטה ל 4 חברים בלבד. הדרישה העיקרית של מפלגת רע"מ שמעכבת את הרכבת הממשלה היא ביטול חוק קמיניץ, דרישה שבנט ואלקין מתנגדים לה.


"אנחנו צמודים לעקרונות שלנו הדרישות שלנו ידועות וברורות ולא קשות" הצהיר מוקדם יותר יו"ר רעמ מנסור עבאס שייפגש הערב עם נפתלי בנט כדי לנסות ולמצוא את העמק השווה כדי לאפשר הרכבת ממשלה.


הערב בחצות יפוג המנדט שמחזיק בידיו יו"ר עתיד יאיר לפיד וכללי המשחק ישתנו. בעוד מסתמן כי הפערים סביב הוועדה למינוי שופטים יסתיימו בפשרה, הדרישות של רע"ם יכולות להגיע לידי פיצוץ, כשברקע גם לחצים של הליכוד והרשימה הערבית המשותפת.


במהלך שעות הלילה הציבו ברע"ם דרישות נוספות מצד ראשי גוש מתנגדי נתניהו לפיהם, הכרה ב־16 יישובים בלתי חוקיים בנגב, ביטול חוק קמיניץ ובנייה של עיר ערבית חדשה. את המגעים מצד הליכוד מנהל יו"ר הכנסת, יריב לוין, עם עבאס עצמו.


לפי העיתונאי מוחמד מג'אדלה, ח"כ סעיד אלח'רומי מרע"ם עדכן את מועצת אל־שורא כי הוא מתנגד להצטרפות לממשלת בנט־לפיד אם עמדות ראשיה ביחס להפסקת הריסת בתים ערבים והכרה בישובים הבלתי מוכרים בנגב לא ישתנו. אלח'רומי דורש מהמועצה לקבל החלטה נגד הצטרפות לממשלה.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 06/AFP_9B88GD-750x516.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
בנט ולפיד. צילום: AFP

במקביל, הציע נתניהו לעבאס הקפאה מוחלטת של ההריסות בנגב, לצד סעיפים נוספים בביטול חוק קמיניץ, בעוד בימינה הסכימו להשאיר את המצב הקיים על כנו.


בכל אותה העת נשמר קשר טלפוני עם צוותו של עבאס, שהעלה את ההצעה למועצת השורא שמתכנסת בכפר קאסם בשביל להכריע בעניין. בימינה ותקווה חדשה העבירו את המסר כי הן עומדות בסירובן.


לחץ נוסף שמופעל על רע"ם מגיע מכיוון הרשימה הערבית המשותפת שהחליטה להתנגד לממשלת בנט־לפיד בהצבעה בכנסת. ברקע התחרות ביניהם במגזר הערבי, הסיעה מחכה בכיליון עיניים לראות את ההסכם של רע"ם כדי לטעון נגדם שלא הצליחו להביא הישגים אמיתיים


במקביל, בכיר בליכוד מאשים את ימינה כי פרסמו את מה שנתניהו היה מוכן לתת להם, כדי שיוכלו להתחבא מאחורי הטענה כאילו הליכוד הכשירה את המהלך, לאחר שהתכוונו להעניק זאת לרע"ם בכל מקרה.


למעשה, המפתח לממשלת האחדות נמצא בידי הסיעה הערבית, שתלויה בלחצי המגזר מצד אחד ומחוזרת על ידי הליכוד מצד שני.


The post ממשלה חדשה? מועצת השורה בכפר קאסם תכריע האם רע"מ תצטרף appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 2/55 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: