פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/6/2021 11:02

התנגדות במגזר הערבי לממשלת בנט־עבאס

הצטרפות המפלגה הערבית רע"ם בראשות מנסור עבאס לקואליציית בנט־לפיד ואולי אף לממשלה החדשה עוררה תגובות מעורבות בקרב ערביי ישראל ובעולם הערבי. לצד ברכות על יכולות המשא ומתן המרשימות של עבאס ועל הישגיו, היו מי שלא אהבו את חציית הקווים.


רשימת ההישגים שפרסמה רע"ם, ובהם, לטענתם, תקציב למגזר הערבי בסך 53 מיליארד שקל, תיקון חוק קמיניץ, הקפאת האכיפה על בנייה לא חוקית עד 2024 והכרה בכפרים בלתי מוכרים בנגב, לא הרשימה חלק מהגולשים ברשת, מישראל ומהעולם.


"זה מה שקורה כשכסף חשוב מכבוד, בסופו של דבר הוא יישאר בלי כסף ובלי כבוד", כתבה אחלאם עלי מנצרת, בתגובה לידיעה על הצטרפות עבאס ללפיד ולבנט. "שותף בממשלה הוא שותף לפשע. עצוב שמישהו מציג את התקציבים שהם זכותנו כהישג", ציין גולש מאום אל־פחם, ושלישי כתב: "ההסכם לא מכבד את פלסטין, וגם אתה וחבריך לא מכבדים את פלסטין ולא מייצגים אותה".


במאמר בעיתון הבריטי אינדיפנדנט טען יו"ר בל"ד סאמי אבו־שחאדה  כי החלפת נתניהו אינה מספקת, ובריאיון לרדיו א־שמס אמר: "מה שהולך להיות בממשלת בנט־לפיד לא משרת את האינטרסים של החברה שלנו".


בעולם הערבי ובמיוחד בכלי תקשורת מערב הסעודית כינו את מנסור עבאס "אל־איחוואני", כינוי גנאי לחבר האחים המוסלמים, תנועה פוליטית שהוצאה לחוק ברבות מארצות ערב. "האיחוואני מנסור עבאס משתתף בלידתה של ממשלת לפיד בישראל", כתבו באתר אל־ערבייה הסעודי. "לנתניהו יש 12 ימים להכשיל את הקואליציה שתוציא אותו מתפקיד ראש הממשלה", המשיכו. "אף שרע"ם הואשמה בבגידה היא הוכיחה את גודל האבסורד, שמועצת השורא של התנועה האסלאמית הדרומית היא שאפשרה למנהיג רע"ם מנסור עבאס להצטרף ליאיר לפיד ולנפתלי בנט ולהרכיב את הממשלה".


בכלי תקשורת פלסטיניים קישרו בין המצב הפוליטי בישראל ובין המבצע ברצועת עזה, וטענו כי כמו מנהיגים אחרים גם נתניהו צפוי לאבד את תפקידו בעקבות מלחמה. "כמו אהוד אולמרט ב־2008, אהוד ברק ב־2012, בוגי יעלון ב־2014 ואביגדור ליברמן ב־2018, גם בנימין נתניהו ייפול אחרי המבצע ב־2021".


The post התנגדות במגזר הערבי לממשלת בנט־עבאס appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/64 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: