פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/6/2021 6:57

הכרה אמריקנית בחלוקת י־ם? קונסוליה לפלסטינים תיפתח בעיר

ישראל השלימה עם הכוונה האמריקנית לפתוח קונסוליה בתחומי ירושלים המיועדת לאוכלוסייה הפלסטינית. כך עלה מדברים שאמר היום (ג') שר החוץ גבי אשכנזי, בשיחה עם כתבים. "אני מניח שישראל משלימה עם הדבר הזה, עוד לא עשינו דיון בנושא", אמר.


בתקופת ממשל טראמפ, אוחדו השירותים הקונסולריים האמריקנים בירושלים, תחת השגרירות שהועברה לבירה. הקמת קונסוליה המיועדת לאוכלוסייה פלסטינית בשטחה הריבוני של ירושלים, משמעותה הכרה רשמית בחלוקת העיר.


שר החוץ הוסיף כי היחסים עם ממשל ביידן עמדו באתגר של מבצע שומר החומות. הוא תיאר כי ישנו שיח מתמשך ושוטף עם הגורמים האמריקנים בכל הרמות. פתיחתה מחדש של הקונסוליה, היא יותר עניין שבין ארה"ב והפלסטינים ולא מול ישראל, טען אשכנזי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 06/09080002-1-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
שר החוץ גבי אשכנזי. צילום: EPA

לדבריו, במהלך שומר החומות לא ניתן אולטימטום אמריקני לסיום המבצע, והיה תיאום מלא עם וושינגטון בנוגע ליעדי המבצע ותאריך הסיום שלו. עוד אמר, כי הממשל הנוכחי שואף להרחיב את הסכמי אברהם. אשכנזי אמר כי הוא מעריך כי הממשל ימנה בעל תפקיד שיעסוק בכך.


גם לגבי המדינות עימם קשרה ישראל קשרי נורמליזציה במסגרת הסכמי אברהם, ובהן איחוד האמירויות ובחריין, אמר אשכנזי כי היחסים עמדו באתגר שהציב בפניהן המבצע, וכי הם התפתחו במהירות מרשימה מאוד, מאז נחתמו בספטמבר האחרון על מדשאות הבית הלבן. בתוך שבועות ספורים אמור השגריר של בחריין לישראל להגיע ארצה.


אשכנזי תיאר כי במהלך השנה בה כיהן כשר חוץ, נפגש שלוש פעמים עם שר החוץ הירדני איימן א־ספאדי. למרות ההתקפות המילוליות הקשות של א־ספאדי נגד ישראל, לדבריו ישנו רצון אסטרטגי משני הצדדים בחיזוק הקשר. הוא תיאר כי עוד לפני שומר החומות עמד להיחתם הסכם במסגרתו יתאפשר לירדן לייצא אל השטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית, וכן לייצא תוצרת חקלאית אל ישראל. ההסכם ייחתם ככל הנראה בזמן הקרוב, ויאפשר יבוא חקלאי מירדן בשנת השמיטה הקרובה.


אשכנזי התייחס גם אל "דיפלומטיית החיסונים", ואמר כי הביקורת, לה הוא עצמו היה שותף, נמתחה על האופן הבלתי־מסודר, לדבריו, בו נתנה ישראל עודפי חיסונים למדינות אחרות. עם זאת, הוסיף, אין סיבה כי ישראל לא תיתן עודפי חיסוני קורונה שברשותה למדינות שזקוקות להן, והדברים נבחנים כעת.


The post הכרה אמריקנית בחלוקת י־ם? קונסוליה לפלסטינים תיפתח בעיר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/72 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: