פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/6/2021 3:14

הצצה מיוחדת ליחידת הניוד הלילי של צה"ל

יחידת הניוד הלילי של צה"ל משמשת לאורך השנה כבסיס ההכשרות של נהגים מבצעיים שיושבים מאחורי ההגה בלילות חשוכים תחת אש ואיומי טילי נ"ט, ומשימתם המרכזית היא להעביר לוחמים ויחידות מיוחדות לנקודות הכי רגישות במבצעים צבאיים. בשעת חירום היחידה מוכפפת לאוגדה 99 והופכת ליחידת הניוד המבצעית של האוגדה.


בסיס ההכשרה, שבשגרה מכשיר מעל 3,500 נהגים, ובהם נהגים מבצעיים, קיבל לראשונה טוויסט משמעותי בעלילה במבצע "שומר החומות". "לוחמי הניוד עוברים הכשרה מבצעית בטירונות ובקורס ונחשבים לוחמי חוד", מסביר קצין בכיר ביחידה. "בשגרה הם בעיקר עוסקים בהכשרות ובהדרכות, ובסופי שבוע הם מסופחים ליחידות לפעילות מבצעית. במבצע שומר החומות לוחמי הניוד סופחו לאוגדה ביהודה ושומרון ובעזה ושימשו כנהגי רכבים ממוגנים והאמרים פתוחים. המשימה המרכזית היא ניוד לוחמים בתנאי חושך מלאים בזירות לחימה וזירות מבצעיות. במבצע תפקדנו במבצעים חשוכים כדי לתת מענה לשריון ותותחנים וכהכנה לפעילות קדמית יותר".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-07.41.19-750x501.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
פעילות בחושך מלא. יחידת הניוד הלילי. צילום: דובר צה"ל

כידוע, צה"ל לא נכנס לרצועת עזה במהלך מבצע שומר החומות, דבר שגרם לחיילים רבים להתמקם ולפעול בצמוד לגדר הרצועה, כשברקע איום טילי נ"ט שיכולים לספק את תמונת הניצחון לחמאס. בתוך האתגר הזה הוגדרו בין היתר "משימות בוטיק" עם כוחות הנדסה באזורים בהם היה חשש לירי לעבר הכוחות.


"ביצענו 98 מבצעים בשומר החומות", מספר הקצין. "זה כלל מעצרים והפרות סדר באיו״ש, ובעזה מבצעים לוגיסטיים. בעבודתנו אנחנו מעניקים לכוחות רציפות תפקודית בשטח ואפשרות לחמוק מאיומים בגזרה. זו הייתה הפעם הראשונה שהיחידה הפעילה מספר גדול כזה של כלים ומבצעים, בייחוד כשבשלב השני של המבצע גייסנו את פלוגת המילואים שלראשונה נכנסה לפעילות מבצעית במקום חיילי הסדיר. בין היתר נדרשנו לקחת שיירה שמורכבת מהאמרים ומשאיות כבדות ולבצע תנועה של 15 ק״מ בחושך. זה אירוע מבצעי מורכב מאוד ומסובך מאוד. הצוות הוביל את התנועה במטרה להגיע לטנקים, לכוח מרגמות וגם להעביר ציוד לנקודות רגישות. זה בעצם המבצעים, נוסעים עם כלים לראיית לילה על העיניים, ואם חלילה שיירה כזו זוהתה, היא נמצאת באותו הרגע בסכנה גדולה וצריכה להיעלם בשטח. צריך להבין, זו פעילות בחושך מוחלט, חוץ מהנהגים שיש להם אמצעים לראיית לילה, אף אחד לא רואה שום דבר".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-07.41.20-750x501.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יחידת הניוד הלילי. צילום: דובר צה"ל

"במקרה של רצועת עזה הצירים מאוד מוגבלים אבל יש תכנון שבו קובעים איפה נוסעים לאט יותר ואיזה מקטע נוסעים מהר יותר", ממשיך הזכיר ביחידה לספר. "התכנון כולל בחירת ציר תנועה, כשבסוף המטרה היא לחמוק מהיתקלות. למשל כשצריך להסיע צוות להחלפת מנוע של טנק על הגבול זה לא רק להעביר מנוע ממקום למקום, זה להעביר שיירה של רכבים תחת איום, כמו ירי נ״ט, מארב מחבלים או עלייה על מטענים".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-07.41.17-750x501.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יחידת הניוד הלילי. צילום: דובר צה"ל

"חוויתי לא מעט נסיעות כאלו כולל תקיפות על רכבים" הוא מוסיף. "אנחנו מאמנים את הלוחמים לסיטואציה הזו, ולכן הם לא רק נהגים, הם לוחמים לכל דבר. במצב זה נכנס הפן המקצועי של שמירה על מהירות נכונה, מבט קדימה למטרה, שמירה על מרחקים מאוד ברורים, תוך ידיעה שבכל רגע יכולים לתפוס אותם. החיילים מבינים את זה ומבצעים את עבודתם בצורה חדה ומקצועית".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-07.41.23-750x501.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יחידת הניוד הלילי. צילום: דובר צה"ל

"המבצע הזה היה פריצת דרך עבורנו כי הופעלנו כיחידה ולא כבודדים. היינו צריכים לתת מענה מבצעי לפער שהיה בגזרה כי בעבר לא היה דבר כזה. הכוחות היו צריכים בעבר להגיע לנקודות רחוקות יותר או שהיו מעלים תאורה לאוויר ומעבים הגנה ונוסעים עם אורות מוארים. האויב מחייב אותנו להשתדרג בנושא הזה וזה בדיוק מה שעשינו", מסכם הקצין.


The post הצצה מיוחדת ליחידת הניוד הלילי של צה"ל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: