פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
17/6/2021 5:11

כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בגבר בעל צרכים מיוחדים

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום בגין המתה בקלות דעת נגד שוטר מג"ב שירה למוות בשנה שעברה באיאד אל-חלאק, נער ערבי בעל צרכים מיוחדים.


איאד אל־חלאק. צילום: AFP

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עורכי הדין ליאת יונניאן וקרן לביא ב-30 למאי אשתקד, בשעות הבוקר המוקדמות איאד אל-חלאק ז"ל, בן 32, היה בדרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה כשעל פניו מסיכה כירורגית ועל ידיו כפפות שחורות חד פעמיות. מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של חלאק עוררו את חשדם של שני שוטרים שהוצבו במקום וחשדו כי מדובר במחבל שמטרתו לפגע ושיש בידו אקדח.


אחד השוטרים הכריז ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה ולאחר מכן החל מרדף גלוי אחריו, אליו הצטרפו גם השוטר הנאשם ומפקדו, תוך כדי שהם קוראים לו בעברית ובערבית לעצור ולהזדהות. חלאק לא עצר והמשיך במנוסתו. בתגובה, תוך כדי המרדף, ירה המפקד לעבר רגליו של חלאק שני כדורים מאקדחו אך לא פגע בו. מספר שניות לאחר מכן הוא פנה למתחם אשפה סגור בו נכחו עובד ניקיון, עובד וואקף ואישה נוספת אותה הכיר היכרות מוקדמת. השוטר הנאשם ומפקדו נכנסו למתחם בעקבותיו של חלאק ובעודו עומד מולם, כשהוא עם הגב לקיר, ביצע לעברו השוטר הנאשם ירי שפצע אותו בבטנו.


מיד לאחר הירי נכנסו שני השוטרים למתחם, אחד מהם פנה לחלאק בערבית ושאל אותו היכן נמצא האקדח. במענה, הנער הפצוע התרומם מעט, הצביע לעבר האישה אותה הכיר ומלמל דבר מה. אחד השוטרים פנה אל אותה אישה ושאל אותה היכן נמצא האקדח והיא השיבה "איזה אקדח?". במקביל, ולמרות שחלאק שכב על הארץ כשהוא פצוע, לא החזיק בידיו דבר ולא ביצע דבר שהצדיק זאת, ירה השוטר הנאשם בשנית לעבר פלג גופו העליון, ירי אשר גרם למותו.


"מדובר באירוע קשה ומצער. ההחלטה על העמדתו לדין של השוטר היורה התקבלה לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות, שקלול מכלול נסיבות האירוע והטענות שנשמעו בהליך השימוע של השוטר" מסרה עו"ד יונניאן "הירי שביצע השוטר לעבר איאד חלאק ז"ל התרחש כאשר המנוח לא החזיק דבר בידיו ולא ביצע פעולה שהצדיקה את הירי לעברו. השוטר ירה לעברו תוך שהוא נוטל סיכון בלתי סביר שהוא יגרום למותו ולכן נמצא, כאמור, כי יש מקום להעמידו לדין".


עורכי הדין אפרת נחמני-בר שרון זגגי-פנחס ואלון פורת, המייצגים את השוטר, מסרו: "מדובר בעיננו בהחלטה אומללה, ובטעות קשה בשיקול הדעת של מח"ש. הדבר רק מוכיח את שאמרנו מלכתחילה: דעתם של גורמי מח"ש הייתה מנויה וגמורה להגיש כתב אישום כנגד החייל והשימוע היה למראית עין בלבד ומן הפה אל החוץ. ההחלטה מעידה על חוסר הבנה מוחלט של מח"ש בנוגע לאירועים מבצעיים ונתק מוחלט מהשטח. מצב שבו לוחם פועל בתום לב באירוע מבצעי ומוצא עצמו על ספסל הנאשמים הוא מצב בלתי נסבל".


שר הבריאות ח"כ ניצן הורוביץ הגיב על ההחלטה וצייץ: "איאד אל-חלאק היה צריך להיות היום בחיים. החלטת מח"ש הכרחית לשמירה על עמוד השדרה המוסרי שלנו. מילים טובות מגיעות גם לאנשי המחאה, שלא מוותרים גם כשלא נוח, בשמירה על הערכים הדמוקרטיים של ישראל".


The post כתב אישום נגד השוטר שירה למוות בגבר בעל צרכים מיוחדים appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/66 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: