פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/6/2021 7:00

צפו: מערכת הלייזר הצבאית החדשה של ישראל בפעולה

אחרי התהילה שקנתה לעצמה עם פיתוח מערכת כיפת ברזל, תעשיית הביטחון בדרך לעוד הישג היסטורי: פיתוח של מערכת הגנה אווירית מבוססת לייזר, שהיום (ב') הסתיים שלב הניסויים הראשוני שלה.


בניסוי התוקן הלייזר על מטוס אזרחי עם יכולות מעקב מאוד מתקדמות, וסביבו הוטסו כלי טיס בלתי מאוישים אחריהם הצליחה המערכת לעקוב ואותם הצליחה להפיל. מדובר בהצלחה ראשונה מסוגה, ואבן דרך משמעותית להמשך פיתוח המערכת, שהיא בין הבודדות בעולם.


צפו בניסוי (צילום: דובר צה"ל):





מדובר במערכת הגנה אוטומטית שנעזרת בבינה מלאכותית. ברגע שכלי הטיס מתקרב, המערכת ננעלת עליה ונשארת נעולה עליה עד הנקודה בה מחליטים להפיל את המטרה. בשל גודלה, כרגע המערכת מיועדת למטוסים גדולים – כנראה של חברת בואינג – נחשבת למתאר הגנתי. אולם בהמשך ניתן יהיה להפוך אותה להתקפית. בין המכשולים איתם היא ממשיכה להתמודד: עננות ומרחק.


המערכת אמורה לבצע את היירוט בתוך מספר שניות. היא מתוכננת ליירוט כתב"מים, רחפנים, פצצות מרגמה וכמובן רקטות, אולם אם המפעיל ירצה הוא יוכל להשתמש בה גם ליירוט בלוני תבערה.


לפי גורמים שמעורבים בפיתוח, יתכן שרק בעוד שלוש או ארבע שנים יהיה ניתן לראות את אב הטיפוס השלם. ההצלחה שהוכרזה היום מהווה שלב ראשון שממנו ניתן להתקדם הלאה לשלב הבא.


ראש מחלקת מחקר ופיתוח במינהל למחקר פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) תא"ל יניב רותם ומנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט מערכות אורן סבג, הסבירו היום שמדובר באחד ההישגים הגדולים של משרד הביטחון, חיל האוויר והתעשיות הביטחוניות.


צפו בדברי הברכה של שר הביטחון בני גנץ (צילום: דובר צה"ל):





במשרד הביטחון נזהרים מלנקוב ביכולות מדויקות אולם מעריכים שבכל גיחה ניתן יהיה לתקוף עשרות מטרות. מומחים מעריכים כי בתוך עשור ניתן יהיה להגיע ליירוט במרחק של מאות קילומטרים, אם כי כרגע זה לא מתקרב לשם.


תקציב פיתוח המערכת עומד על קרוב ל-100 מיליון שקלים.


בנוסף למערכת האווירית עובדים בימים אלו גם על גרסה קרקעית. בחברת רפא"ל עומלים על הגרסה הראשונית, אולם בשל מספר בעיות טכניות ומגפת הקורונה, הפיתוח עוכב במספר חודשים. הניסוי במערכת הזו מיועד לקרות בסוף השנה. המטרה של המערכת הזו היא לבנות כזו שתוכל ליירט איומים מעל שמי ישראל במרחק של 10-8 קילומטרים. באם הניסוי הזה יצליח, המערכת תהפוך לחלק אינטגרלי מצה"ל בתוך כמה שנים.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 3_40.Still003-750x422.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: דובר צה"ל

https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 4_13.Still001-750x422.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
צילום: דובר צה"ל

The post צפו: מערכת הלייזר הצבאית החדשה של ישראל בפעולה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 3/99 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: