פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/7/2021 10:35

"כבר כמה שנים לא הולכת להצביע כי אני לא מאמינה לאף אחד"

רחוב האצ"ל, שכונת התקווה תל־אביב, רביעי 11:27


מילה לפתיחה: את יריית הפתיחה של המדור "דעת קהל" שיגרנו לפני יותר משנתיים בשכונת התקווה. הרבה מים עברו מאז בתעלות נתיבי איילון הסמוכים. לא רק האזרחים ברחוב אלא גם בכירי הפרשנים לא היו יכולים לדמיין את המבוי הסתום שמדינת ישראל נקלעה אליו בתקופת הזמן הזו. ארבע מערכות בחירות, שתי ממשלות שהרכיבו קואליציות חוצות גבולות אידיאולוגיים ופוליטיים, ובעיקר קיטוב הולך וגדל, שמתבטא בכל יום מחדש ברשתות החברתיות.


נדמה שהשבוע הזה הביא איתו עליית מדרגה נוספת במצב המבלבל שמנפקת כנסת ישראל: שותפות גורל תמוהה בין איימן עודה לבכירי ליכוד, ומנגד בין איילת שקד למוסי רז. בפוליטיקה הישראלית, מתברר שוב, אין דבר כזה שאין דבר כזה.


בשבוע שעבר צוינו ארבעים שנה לנאום הצ'חצ'חים המיתולוגי של מנחם בגין, בבחירות 1981; ברחוב האצ"ל בשכונת התקווה, הדיירים ובעלי העסקים הוותיקים שמזוהים עם הליכוד ה"בגיני" השורשי, ושכבר ראו דבר אחד או שניים בחייהם, מנסים בחשש ובחשד להבין בעקבות הימים האחרונים מה צופן העתיד למדינת ישראל.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/07/משאל_שכונת_התקווה_יקי-אלוני3846-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
איציק גלבוע. צילום: יוסי אלוני

יעקב זאדה, 73, תל־אביב


על המפה: אנחנו פה בשכונה כבר יותר משישים שנים. את המוסך שלנו פתחנו בתחילת שנות השבעים ומאז אנחנו פתוחים.


המצפן: מאז שאני זוכר את עצמי אני ליכוד. אני שומע מה אנשים אומרים ולא הולך עם הראש בקיר, אבל מצביע ליכוד. אם היה מישהו טוב מהמערך, שלא מחזיר שטחים, אני מוכן לשקול גם אותו. הממשלה הזאת לא עושה לי טוב. לפיד כתב בעיתון – איך הוא ראש ממשלה עכשיו? זאת לא ממשלה כמו של פעם. זה לא יכול להחזיק מעמד. עדיף שיחזרו לעוד סיבוב של בחירות, או אולי ישנו את החוקים למשהו שיזכיר יותר את השיטה באמריקה, שיש בה שתי מפלגות גדולות. בא מישהו עם מנדט וחצי ודורש דרישות, ואנחנו מאבדים את המדינה שלנו.


הוראת שעה: זה נוראי. עכשיו ייכנסו לפה עוד אלפיים פלסטינים בלי בעיה בכלל. ההשוואה אחורה לימי דרעי לא נכונה, כי אז לא נתנו להם להיכנס כל כך בקלות. את הממשלה הזאת צריך להפיל כמה שיותר מהר, אז אני מבין את הטקטיקה שהליכוד בחר.


מבט קדימה: לא כל מה שהוא עשה מצא חן בעיניי, אבל אני חושב שעשו לינץ' בביבי. אני חושב שהורידו אותו בכוח, והתקשורת עשתה שטיפת מוח. אבל כל ממשלה שתעלה, אם התקשורת תהיה נגדו – יפילו אותו גם אם יהיה מלאך. תפתח איזה ערוץ שאתה רוצה ותראה שעכשיו שומרים עליהם. אני רק מתפלל לקדוש ברוך הוא על המדינה שלנו, כי אני מרגיש שאנחנו מאבדים אותה. זה מפחיד אותי, לא יכול להסתיר את זה.


דודי מצרי, 61, תל־אביב


על המפה: גדלתי פה בשכונה, כל הזיכרונות שלי פה, את הברית שלי עשו לי פה. אני כאן עוד מהימים שהיה פה אולי שמאלני אחד בכל השכונה.


המצפן: אני ליכודניק, אף פעם לא בחרתי משהו אחר. זה תורשתי אצלנו וגם כל הילדים שלנו מצביעים ליכוד. לא מתחרט על זה לרגע. אני רוצה להגיד לך, יש לנו מנהיג דגול שאכפת לו מהמדינה הזאת. תראה מה – הוא הלך, עשה שלום עם כל הערבים, דובאי, בחריין – ומה עשו השמאל? השתיקו את זה. היו יוצאים לבלות בדובאי וחוזרים במוצאי שבת והולכים להפגין בבלפור.


הוראת שעה: אגיד לך את האמת, אני מעצמי הייתי מצביע בעד החוק הזה. אבל אני קצת מבין את הליכוד שדרש משהו אחר ורוצה להפיל את הממשלה. לא יודע, אני מאוד מתלבט. הולכת להיות זכות שיבה עם הדבר הזה. מנפתלי בנט עוד איכשהו אני כן מחזיק ממנו, אבל כשראש הממשלה יהיה לפיד תהיה בעיה. שלא תבין, אני לא סולח ולא שוכח לבנט, לא לו ולא לאיילת שקד.


מבט קדימה: הממשלה הזאת מאוד מפחידה אותי, היא מעורבת מדי, היא מרצ ועבודה, כשבתוך מרצ יש אחת שהולכת משתטחת על הקבר של ערפאת ואחר שאומר לשלוח להאג את החיילים שלנו. בחייך. ולזה עוד מוסיפים מוסלמים ואנשי חמאס. אני אגב ממש לא כועס על המתנחלים – הם מגינים עלינו פה.


הודיה זר, 26, תל־אביב


על המפה: אני בת השכונה, אבא שלי יהודה תכף יבוא ויצטרף, הוא הכוכב של האזור. אבל אני לא קשורה למשפחת זר המפורסמת. שואלים אותי על זה הרבה. אני גם לא הודיה מלידה, רב ביקש שישנו לי את השם כשהייתי בת עשר.


המצפן: האמת, לא מעניינת אותי פוליטיקה, אני כבר כמה שנים לא הולכת להצביע כי אני לא מאמינה לאף אחד. התייאשתי. כל פעם זה חוזר על עצמו. ניסו מלא לשכנע אותי פה בסביבה. חולים פה על ביבי. אבל אני התייאשתי.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/07/משאל_שכונת_התקווה_יקי-אלוני3855-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
הודיה זר. צילום: יוסי אלוני

הוראת שעה: דוגרי, פחות הייתי בלופ. בלי הפושים שקופצים לי בטלפון, אני לא יודעת אם בכלל הייתי יודעת שיש עניין. התייאשתי. גם ככה ההוא מקלל את ההוא וזה מלכלך על זה ורק רוצים להפיל אחד את השני. מה אני צריכה את זה על הראש שלי.


שינוי או לא שינוי: הראש שלי לא ממש מרובע ונעול על "רק ביבי", אבל אני קצת מפחדת. לא שאני בהיסטריה ולא ישנה בלילה, אבל אתה יודע, אנחנו רגילים למשהו אחר. בוא נראה. אני לא אופטימית שיצא מזה רק טוב ושזה לא יפול בתוך שנייה וחצי, אבל מה שלא יהיה אני זורמת.


אבא יהודה: אם בממשלה יעשו טוב אני אהיה איתם, למה לא. מה שחשוב לי זה העתיד של הילדים שלי.


איציק גלבוע, 75, חולון


על המפה: גדלתי פה בשכונה אבל עברתי לחולון. איך שהשתחררתי מהצבא ב־1964 פתחנו את חנות האופניים. אנחנו שלושה אחים שמתעסקים בזה.


המצפן: אני ליכודניק שרוף, רק ליכוד. לא הצבעתי בחיים שלי אחרת, ואני מאוד אוהב את נתניהו. לא תוציא ממני משהו אחר. העם אוהב אותו ובבחירות הבאות הוא כבר יקבל ארבעים מנדטים. כל מה שעשו לו זה חארטה.


הוראת שעה: לא משתגע על איך שזה, ההצבעה נגד התקנה הזאת, אבל כדי להפיל אותם אנחנו צריכים לעשות הכול כולל הכול. מה שכן, אם בגין היה חי היום הוא לא היה נותן לזה לקרות ולא היה מצביע ככה שתתאפשר כניסה של פלסטינים.


מבט קדימה: אם הממשלה הזאת תחזיק חצי שנה, זה יהיה טוב. בנט ימני, אני סומך עליו בזה, אבל אין לו ניסיון והוא לא ידע איך לנהל את המאבקים. חוץ מזה שאנחנו כועסים עליו. אבל יש לי גם ביקורת על הבית. הוא עשה טעויות עם סער, שהיה מקום שלישי וזרק אותו. סער אולי יחזור לליכוד, אולי אפילו יירש את נתניהו, אבל בנט יימחק אלא אם כן לפיד ייקח אותו איתו ויעשה לו טובה.


The post "כבר כמה שנים לא הולכת להצביע כי אני לא מאמינה לאף אחד" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/111 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: