פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
8/7/2021 11:18

30% מילידי הארץ נפסלים לקצונה בגלל עברית ירודה

ראש אגף כוח אדם במטכ"ל, אלוף יניב עשור, מתכוון לשנות את הנוהל הצבאי המונע מחיילים שלא עברו את המבחן בעברית לצאת לקורס קצינים. על פי הנתונים שחשף השבוע ראש אכ"א, כשלושים אחוזים מהצברים, חיילים ילידי הארץ, אינם יוצאים לקורס בשל רמת עברית ירודה.


במהלך כנס ההתחדשות של רשת אמי"ת השבוע בירושלים סיפר אלוף עשור כי ביקר ביחידת מיטב המופקדת על הליכי המיון של המיועדים לשירות ביטחון, וגילה כי כל המתגייסים עוברים מבחן בעברית שלתוצאותיו יש השלכות מרחיקות לכת על סיכויי קבלתם בעתיד לקורס קצינים.


עשור, שזו לו ההתבטאות הפומבית הראשונה מאז נכנס לתפקידו לאחרונה, ציין כי לאורך מסלולו הצבאי בגולני נתקל בלוחמים איכותיים שלא התקבלו בתחילה לקורס בגלל הציון במבחן בעברית, וכבר אז הבין שמדובר בהחמצה.


"אלכס שוורצמן ז"ל, הסמ"פ שנהרג בבינת־ג'ביל – לא רצו להוציא אותו לקורס קצינים מפני שהעברית שלו לא הייתה מספיק טובה במבחן", סיפר אלוף עשור. "אבל אני ראיתי אותו ודיברתי איתו. יש לו מנהיגות, יש לו כריזמה, הולכים אחריו. העברית שלו מספיק טובה. מה פתאום המבחן הזה? אמרו לי כולם 'מה, לא חשוב שקצין ידע עברית?' חשוב, חשוב גם שיהיה לו אומץ, אבל את זה אתה לא בודק. חשוב שתהיה לו כריזמה ומנהיגות, ואת זה אתה לא בודק. זה כנראה משהו ששייך לשנות החמישים והשישים ושכחנו אותו שם, אז עכשיו הזזנו את זה".


אלוף עשור סיפר למורים ולמנהלים באמי"ת כי באכ"א יפעלו יחד עם מערכת החינוך בנוגע לאפשרות לערער על דירוג הקב"א והדפ"ר של המועמדים לשירות צבאי. "יצרנו מודל חדש שבו ניתן לכם, המנהלים, אפשרות לגבי שניים־שלושה אחוזים להגיד 'לא מתאים הציון שקיבלו אצלכם למול מה שאנחנו מכירים'. אם זה יהיה מנומק, ונמצא לנכון – הם יקבלו מבחן חוזר".


עוד דיווח ראש אכ"א כי לפני כשבועיים השיק צה"ל את מיזם "תתקדמו", שיאפשר את גיוסם של מאות נערים ונערות על הרצף האוטיסטי. "אנחנו לא עושים את זה מתוך רחמים, אלא לאחר שזיהינו שהם יכולים להיות בעלי ערך ולתרום לצבא. הם יעשו אותנו יותר טובים, זה יעביר מסר לחפש את הטוב בכל אדם".


The post 30% מילידי הארץ נפסלים לקצונה בגלל עברית ירודה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 3/117 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: