פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
22/7/2021 8:40

סל תרבות עם מיכל פרינס: "אני אישה של בוקר שחיה בבית של אנשי לילה"

https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-12.49.05-750x724.jpeg 750w" sizes="(max-width: 995px) 100vw, 995px" />
ד"ר מיכל פרינס. צילום: אריק סולטן

01 זיכרון ילדות תרבותי. כילדה, בכל יום רביעי הגיע עיתון הילדים שהיינו מנויים עליו, "זרקור". היום אני שואלת איך קרה שילדים דתיים־לאומיים, שגדלו ביישוב אפרת, היו מנויים על עיתון חרדי למהדרין. אז זה היה לנו ברור מאליו. לאורך תקופה ארוכה חיינו מרביעי לרביעי ואם במקרה שניים אחזו בעיתון היה סיכוי גדול שתתפתח מריבה קולנית ולעיתים אלימה על "מי יקרא ראשון". זה אולי לא תרבותי במובן הקלאסי של המילה אבל יש בי געגוע לתרבות הקריאה, לצלילה אל המילה הכתובה בלי הסחות דעת, לבריאה של העולם הפנימי וכל זה בלי לבחון האם הכותב "משלנו" או לא.


02 ספר שקראת פעמיים. "האי של סופיה" הוא ספר הנחת שלי. מעבר לכתיבה הנעימה והקולחת יש משהו בקהילה הקטנה והמחבקת שעוטפת מציאות טרגית בלתי נתפסת ששובה את ליבי. זה ספר שאני יכולה להוציא בשבת פעם אחר פעם ולצלול אליו כאילו זו הפעם הראשונה.


03 יוצרת אהובה עלייך במיוחד. ריטה, בבוקר בצהריים ובערב, עם הבישולים והכביסה ובקולי קולות ברכב. יש משהו בקול שלה שפותח אצלי נימים נסתרים. הדרך שבה היא מטפסת גבוה, פותחת הכול ומניחה את הלב שלה, שובה אותי ומנחמת אותי בכל פעם מחדש.


04 עם מי היית רוצה לשבת לכוס קפה. השרה מרב מיכאלי. יש בי סקרנות גדולה לדרך פעולתה. גם אם לא נסכים בהשקפת עולמנו, בתוכן או באורח החיים שבו בחרנו, מעניין אותי מאוד להבין את המוטיבציות שלה, האם לפעמים היא מרגישה זאבה בודדה ומאיפה היא שואבת כוחות לכל פועלה. בעיניי הרבה יותר מעניין לשבת ולהבין את האדם שמולנו מאשר להתווכח איתו פוליטית.


05 עם מי היית רוצה להתחלף ליום אחד. החלום שלי תמיד היה להתחלף עם אישה בתקופת המושבות הראשונות. לא בשלב הראשוני של ייבוש הביצות והקדחת, זה לא בשבילי, אלא קצת אחרי, כשהבתים כבר עמדו וחיי הקהילה תססו. אני מדמיינת את עצמי יושבת על הגזוזטרה בשבת אחר הצהריים, מנופפת לשלום לעוברים ושבים ההולכים בנחת.


06 מי מצחיק אותך. הבת שלי, נעה. אין דבר שמצחיק אותי יותר  ממנה. היא שנונה, חדה, קורעת וחכמה מאוד. יש בה שמחת חיים טבעית ומאוד קל להידבק ממנה. לפעמים היא אומרת רק מילה אחת, פאנץ' מדויק שמסכם את השיחה עם רפרנס של הומור משפחתי פנימי וכולם מתגלגלים. תענוג גדול.


07 מהו המאכל שאת לא יכולה לעמוד בפניו. שוקולד. בכל מצב, בכל צורה (חוץ משוקולד שהכניסו לו מנטה פנימה) ובכל שעה ביום. בגלל שזכיתי להתחתן עם יוצא הולנד אין כמעט סיבה לעצור מול הפיתוי.


08 עם מה את נרדמת. אני בדרך כלל נרדמת עוד לפני שאני מניחה את הראש על הכרית. אני אישה של בוקר שחיה בבית של אנשי לילה.


The post סל תרבות עם מיכל פרינס: "אני אישה של בוקר שחיה בבית של אנשי לילה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: danab | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/107 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: