פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/7/2021 9:04

"רופא ליום אחד": הכירו את מוזיאון הרפואה והמדע הראשון בישראל

מגיפת הקורונה הפכה את כולנו לרופאים מדופלמים, או לכל הפחות מביני דבר או שניים בווירוסים, מחלות נשימתיות, אמצעי חיטוי והגנה ומחלות למיניהם. לאחר שנה וחצי של מגיפה ומגבלות סגר והנחיות ריחוק חברתי, נדמה כי לא היה זמן טוב יותר כדי להקים בישראל את מוזיאון הרפואה והמדע הראשון במדינה והגדול מסוגו במזרח התיכון. בבניין המתפרס על 1,200 מ"ר ושלוש קומות בתוך מתחם ה'טכונדע' בחולון מזמינים במוזיאון המרתק את הילדים והמשפחה להכיר את גוף האדם.


בין בילוי שגרתי בקניון הומה אדם, עוד אטרקציות מסחררות בלונה פארק ובהייה במסך הטלוויזיה, המוזיאון החדש הצליח לרתק ולעורר עניין רב בקרב הילדים ובביקור שלנו במקום עם שלושת הקטנים נדמה כי יש עוד סיכוי שאחד מהם יצא רופא בזכות העולם העשיר והמרתק שנחשף לו בסיור המודרך בין עולמות המוח, הלב, הגנטיקה ועוד.


ייחודו של מוזיאון הרפואה, הנו שהוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה.  המוזיאון שפועל תחת הקונספט "קפיצה לתוך גוף האדם" נותן הצצה נדירה וחווייתית הישר לתוך מבנה גוף האדם ותפקודו בדגש על לימודי אנטומיה, הפיזיולוגיה של גוף האדם וחולשותיו, פתולוגיה וחשיפת בעיות, שיטות הטיפול השונות, טכנולוגיות מתקדמות, וכל זאת באמצעים חזותיים מתקדמים ואינטראקטיביים, שמקנים חוויה והתנסות ומאפשרים למידה מעמיקה לטווח גילאים ואוכלוסיות רחב.


כמו שמצופה ממוזיאונים של שנות האלפיים ודור ה-Z המוזיאון רחוק מכל מה שהכרנו כשהיינו ילדים. הוא אינטארקטיבי וכל המיצגים בו מעוררים את הצופים בהם לביצוע משימות, חקר והתנסות אישית. כך במתחם הווירוסים והחיידקים לומדים הילדים כיצד נדבקים ממחלות מדבקות כמו קורונה, במתחם המוח לומדים להזיז כדור בעזרת כח המחשבה, במתחם הריאות בוחנים את הנשימה, הילדים וההורים נכנסים לתוך לב ענק בגובה 5 מטרים ושם צופים בסרט אור קולי על עבודת הלב, במתחם אחר יכולים לשחק עם מודל מוח ענק ולעלות ולרדת לאורך מודל הסליל הכפול של ה – DNA.


https://www.makorrishon.co.il/wp-content/uploads/2021/07/להיות-רופא-ליום-אחד-מוזיאון-הרפואה-הראשון-בטנכודע-חדרה-צילום-רמי-זרנגר-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
מוזיאון הרפואה הראשון בטנכודע חולון. צילום: רמי זרנגר

הרעיון מאחורי הקמת המוזיאון הגדול הזה הוא עידוד בריאות הציבור והבנה כי ככל שנחשף יותר לעולמות התוכן הרפואיים, נדע לשמור יותר על הבריאות שלנו. "אנחנו עדים לכך ברחבי העולם, שחברה בריאה העוסקת ברפואה, מצליחה להשפיע באופן משמעותי על אזרחיה, לעומת מדינות שלא שמות במרכז את נושא הרפואה ונוחלות כישלונות רבים" אומר ד"ר גדי מדור מנכ"ל טכנודע חדרה. הוא מסביר כי ניתן לראות זאת במהלך ניהול המשבר העולמי כאשר מערכות בריאות חזקות ויעילות התמודדו בהצלחה מול משבר הקורונה. הוא הוסיף כי "אנו מקווים כי המוזיאון יהפוך לשם דבר בעולם ולאתר עלייה לרגל לתיירות חוץ, ברגע שתפתח תיירות זאת".


במתחם הטכנודע ניתן עוד לבקר במיצגים הותיקים במקום כמו מצפה הכוכבים והצצה בטלסקופ הגדול בישראל הפתוח לקהל הרחב, פלנטריום המהווה הדמיה של כיפת השמים, פארק מדע עם מוצגים ענקיים שממחישים תופעות מדעיות ועוד.


The post "רופא ליום אחד": הכירו את מוזיאון הרפואה והמדע הראשון בישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/109 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: