פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
2/8/2021 10:04

ראש ממשלת בריטניה: "אירן מוכרחה לשאת בתוצאות על התקיפה השערורייתית"

"אירן מוכרחה לשאת בתוצאות על התקיפה השערורייתית", כך אמר היום (ב') ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בתגובה לתקיפת המיכלית על ידי כטב"ם מתאבד איראני בסוף השבוע. "אזרח בריטי מת", הוסיף ג'ונסון. "הכרחי לחלוטין שאירן וכל מדינה אחרת יכבדו את החופש לנווט מסביב לעולם – ובריטניה תמשיך להתעקש על כך". שר החוץ יאיר לפיד צייץ בתגובה להצהרה: "ראש ממשלת בריטניה צודק. אירן חייבת לשאת בתוצאות".


גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים מול איראן ולאיום החדש ישן מטהרן "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל" אמר שר הביטחון הערב. "אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה. התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית. מל"טים איראנים תקפו גם את מפעלי הנפט בסעודיה. התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה.


"זו בדיוק הסיבה" הזהיר גנץ, "שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למירוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים – באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות. כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ונבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו".


גנץ הוסיף: "זה לא עניין ישראלי בלבד, העולם כולו שרואה את תוצאות התוקפנות של איראן, חייב לפעול, וכל הסכם עם איראן חייב להתייחס גם להסרת האיום שלה על המרחב, ופגיעתה בחפים מפשע ובכלכלה העולמית."


The post ראש ממשלת בריטניה: "אירן מוכרחה לשאת בתוצאות על התקיפה השערורייתית" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 6 | דירוג: 3/87 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: