פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/8/2021 3:21

נחיתה היסטורית: המשלחת הישראלית הגיעה למרוקו

שר החוץ, יאיר לפיד, נחת היום (ד') במרוקו  לביקור רשמי בן יומיים. מדובר בביקור ראשון של שר החוץ בממלכה מאז שנת 2003 שנועד למנף את הסכמי הנורמליזציה שנחתמו בין המדינות.


את לפיד קיבלה בשדה התעופה ברבאט משלחת מרוקנית שכללה את סגן שר החוץ, חוסיין ג'זולי, מנכ"ל משרד החוץ, פואד יזור וראש הפרוטוקול, אנאס חלאס.




לפיד ייפגש במהלך הביקור עם מקבילו המרוקני נאסר בוריטה ובהמשך ישתתף בטקס חנוכת הנציגות הישראלית במרוקו עם הנציג הישראלי בממלכה השגריר דויד גוברין.


גורמים במשלחת הישראלית ציינו כי במהלך הביקור יחתמו שלושה הסכמים בתחום הכלכלה התיירות והמסחר. הציפייה שהידוק היחסים יסייע לישראל ולמרוקו בתחומים הללו. כמו כן, בישראל מצפים שההסכם ישפר את מעמדה ביבשת אפריקה.


הגורמים הוסיפו כי היחסים בין המדינות כבר הוכיחו שהם יכולים לגבור על מהמורות שונות. המוקש הגדול ביותר עד כה היה המערכה ברצועת עזה "שומר החומות". אולם היחסים צלחו את האירוע הזה ולא נרשמה נסיגה מההסכמים.


גם המפגש של ראש ממשלת מרוקו עם ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה לא הצליח לפגום ביחסים. הגורמים הסבירו שניתן היה לראות במפגש דווקא הכרה של חמאס ביחסים בין מרוקו לישראל והבנה גם בקרב ארגון הטרור כי מדובר בהסכמים ברי קיימא.


The post נחיתה היסטורית: המשלחת הישראלית הגיעה למרוקו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/41 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: