פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/8/2021 4:29

ועדת הבריאות החליטה להגביל: מסכות בחלל פתוח – רק עד ספטמבר

בדיון מעמיק שנערך היום (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הוחלט כי חובת עטית המסכות בעת התקהלות בשטח פתוח תוגבל לחודש בלבד, ותהיה בתוקף עד 12 בספטמבר. כמו כן החליטה הוועדה, בראשות ח"כ אפרת רייטן-מרום, כי חובת הבידוד למחוסן או מחלים שנמצא במגע סמוך לחולה קורונה קטין או חסר ישע, יוגבל עד לתאריך זה.


"ההגדרות כלליות מדי, בלתי אפשרי ליישום ולאכיפה; אנו דורשים לשמוע פתרונות שיקלו על אזרחים להישמע לצו ולהבין את ההיגיון בו", אמרה ח"כ רייטן-מרום.


מרבית הביקורת בדיון עסקה בחובה לעטות מסכה בשטח פתוח בעת התקהלות. "רוב התחלואה הקשה היא עדיין אצל לא מחוסנים ומה שהפך להיות הגורם המניע הוא איך חומקים מסגר" המשיכה רייטן-מרום. הממשלה מטילה עוד ועוד מגבלות והכל סביב המטרה הזו, אבל עולות מזה כל מיני שאלות. נוסח הצו הזה מבהיר את אי ההבנה ואת הביקורת הציבורית שנשמעת כי אין שום נתון שמראה שההגבלה הזאת תקטין את שיעור ההדבקות".


"יש להבחין בין מחוסנים ומחלימים לבין לא מחוסנים, ובין אנשים המוגדרים כסיכון. בחובה זו אין הבחנה, ויש הבדל בין המלצה לבין חובה", אמר פרופ' חגי לוין.


על אף הביקורת, אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, הסבירה את הרציונל העומד מאחורי חובת עטית המסכות בשטח פתוח, ואמרה כי "אנחנו יודעים שיש לא מעט הדבקות בשטחים פתוחים, בייחוד במצבים של התקהלות. אנחנו רואים את התופעה הזאת לאורך כל גלי המגפה. באשר לביקורת על אי הגדרת התקהלות במרחב הפתוח אמרה גנס ש"קשה להגדיר, כי במקום כמו מסיבה פתוחה בפארק אין לנו סדרן שבודק את מידת המרחק בין האנשים ואם אין לנו דרך להבטיח שמירה על מרחק אישי זה לא ניתן ליישום בפועל. חובת עטית מסכה לא מטילה שום הגבלה על המשק, היא אמנם לא נוחה ברמת הפרט אבל זו הגבלה קלה ומידתית".


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... -at-11.57.10-750x501.jpeg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. קרדיט צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

"במגפות באופן טבעי ללא התערבות הגלים נמשכים חודשיים שלושה", אמר פרופ' איתמר גרוטו בדיון. "יכול לראות שנראה דעיכה לקראת סוף אוגוסט, אולי לא נידרש לצעדים נוספים".


גם באשר לחובת הבידוד למחוסנים השוהים במגע ישיר עם קטין או חסר ישע חולה קורונה עלתה ביקורת. יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום אמרה כי "אין שום דרך לאכוף אם הילד נמצא בחדר או לא. מה, תציבו מצלמות בתוך הבתים? גם ההגדרה של גיל בעייתית, לא מדובר באינדיקציה שבהכרח מעידה על מידת הצורך של הילד במגע הדוק עם ההורה, זה יוצר בעיות בפרשנות ויישום של הצו".


נשיא לה"ב רועי כהן התריע בנושא ואמר כי חובת הבידוד להורים מחוסנים מציבה שוב את ציבור העצמאים במצב של פגיעה חמורה בפרנסתם, שאינה מקבלת לדבריו מענה ראוי. ח"כ מירב בן ארי חיזקה את דבריו ואמרה כי "אם אנחנו מחייבים הורה מחוסן או מחלים להישאר בבית גם לנו יש אחריות. למה שלחנו אותו להתחסן? צריך לתת להם להפחית את מספר הימים, זו מכת מוות לעצמאים".


יו"ר הוועדה השיבה כי "חייב להימצא פתרון לעצמאים, לא רק עבור דמי בידוד אלא גם על מענקים וסיוע נוסף, אבל זה לא נידון במסגרת הצו הזה. אני מציעה שנשוב ונדבר בהמשך, נראה איך אנחנו יכולים לסייע לכם. במקביל להבנתי מתנהל דו שיח עם משרד האוצר".


The post ועדת הבריאות החליטה להגביל: מסכות בחלל פתוח – רק עד ספטמבר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/59 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: