פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
12/8/2021 9:26

לפיד במרוקו: "אין חלופה להסכם הגרעין"

במסיבת עיתונאים משותפת למרוקאים ולישראלים, התייחס שר החוץ יאיר לפיד להחלטה לאשר בנייה פלסטינית בשטחי C. "הממשלה קיבלה החלטה מאוזנת לאפשר בנייה פלסטינית לגידול טבעי", אמר. "גם לפלסטינים נולדים ילדים וזו החלטה מאוזנת בתנאים לא אידיאליים".


הסוגיה הפלסטינית אכן עלתה בדיונים עם המרוקאים, אמר לפיד, אך הבהיר שלא יעסוק בכך במסיבת עיתונאים על אדמת מרוקו. "כרגע אין דרך להתקדם. המתח בין הרשות הפלסטינית לחמאס והמצב של הרשות הפלסטינית לא מאפשרים את מימושו. החלטנו בעיקר לא לעשות צעדים שיגרמו נזק למהלך מדיני עתידי".


נושא הקורונה, וההבנה שמדובר במגפה עולמית שמצריכה מאבק משותף, עלו אף הם. "הייתי אמור לצאת לחופשה עם המשפחה וביטלתי אותה", הגיב לפיד לטענה על כך שטס בימי הקורונה, "אבל הנסיעה הזו הייתה נסיעה לצורכי עבודה ואי אפשר היה לבטל אותה. אי אפשר היה לפתוח נציגות דיפלומטית מרחוק".




Video: צילום: אסף גבור


"אני סומך על הדרך שבה ראש הממשלה הישראלי מנהל את הקורונה. זו עבודה בתנאי אי ודאות גלובלית", אמר על בנט. "ההחלטות של קבינט הקורונה היו מצוינות ומדודות, אין פתרונות קסם בשום מקום בעולם". קל לתקוף כל החלטה, המשיך. בנט מקבל החלטות אמיצות, אבל "אני מודאג מהמצב, הדלתא היא מחלה חדשה וייקח זמן שנגיע לאיזון הנכון".


היחסים בין מרוקו לישראל מבוססים על רצון טוב ואינטרסים, אליבא דלפיד. "יש אינטרסים משותפים כלכליים, הסכמי תעופה, תיירות וחקלאות". בשנה רגילה ישנם 17 מיליון תיירים אך לפי שר התיירות המרוקאי ירד המספר בכ־80 אחוזים.


לפיד התייחס לממשלה החדשה באיראן ולמינויו של האחראי על הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה לתפקיד שר. "המינוי של השר הבהיר שממשלת רוחאני היא ממשלת טרור, עם מדינת טרור, שעוסקת במוות ודם כדרך חיים". גם לנושא הטרור התייחס שר החוץ הישראלי. "איראן הגיעה גם לפה", אמר. "אנחנו חלק ממעגל החיים שחוסם את הטרור ואת המוות, ושיתופי הפעולה עם מרוקו היו תמיד ויהיו עוד יותר, במטרה למנוע טרור בהשראת איראן". עם זאת, אמר לפיד כי הוא אינו רואה חלופה להסכם הגרעין עם המדינה העוינת.


The post לפיד במרוקו: "אין חלופה להסכם הגרעין" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 4 | דירוג: 3/117 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: