פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
12/8/2021 22:22

הממשלה הכריעה: חיסון שלישי לבני 50 ומעלה

התו הירוק, התו הסגול, מסכות וחיסונים – אלה כרגע אמצעי המיגון של ישראל לנוכח התפשטותו המואצת של זן הדלתא של נגיף הקורונה. החלטה על סגר כבר במהלך אוגוסט עדיין אינה עומדת על הפרק.


השבוע נדבקו בנגיף 30 אלף איש, וההנחה היא שעוד 30 אלף נדבקו בלי מודעות; באופן פרדוקסלי שיעור ההדבקה הזה מקדם את ישראל לקראת חסינות עדר, בתנאי שבינתיים יואץ הליך החיסונים של מי שלא התחסנו עד כה כלל, ובני 60 ומעלה שטרם חוסנו בפעם השלישית.


מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר אתמול שמספר המאומתים מגיע לשיאים חדשים בכל יום. "המספרים גבוהים, המצב מדאיג. אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית".


בשבוע הבא צפוי מספר החולים החדשים לעלות על 10,000 ביום. ד"ר טל ברוש, מרכז הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, אמר אמש שההנחה היא שבסוף "כולנו נידבק, אבל עדיף שזה יקרה כשאנחנו מחוסנים".


ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אתמול עם מנהלי קופות החולים על הרחבת מתן המנה השלישית לבני ארבעים ומעלה, וביקש מהם להיערך לכך. החל מהיום (ו') יוכלו בני 50 ומעלה לקבוע תור לחיסון שלישי, ובנוסף אליהם גם אנשי צוותים רפואיים, בעלי מערכת חיסונית חלשה, סוהרים ואסירים. ייתכן גם שהממשלה תחליט להציב נקודות חיסון בבתי הספר בפתיחת שנת הלימודים, על אף התנגדותה העיקשת של שרת החינוך יפעת שאשא־ביטון.


שיעור בדיקות הקורונה החיוביות אתמול עמד על 5 אחוזים. מספר החולים קשה עלה בתוך שבוע ב־70 אחוז. יכולת הבדיקות בישראל הגיעה למיצוי מלא כמעט שלשום – 95 אחוזים, מתוך תקרה של 140 אלף בדיקות. במערכי החקירות האפידמיולוגיות עובדים עם פחות ממחצית מכוח האדם הדרוש. בשלושת הימים האחרונים הצליחו חוקרי המערך לתשאל רק 38 אחוזים מהמאומתים.


בממשלה נערכים להגדיל את מערך הבדיקות והחקירות. בין השאר הוחלט על תקצוב פעילות מפקדת אלון  של פיקוד העורף עד ינואר 2022. במקביל הוחלט אמש על הגברת אכיפת תקנות הקורונה. כבר אתמול נרשמו כמעט אלפיים דו"חות על אי־עטיית מסכות. מאות מפקחי הרשויות המקומיות תגברו את משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. בהודעת ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים נאמר ש"האכיפה תימשך במטרה לקיים את החלטות הדרג המדיני ולשמור על בריאות הציבור".


The post הממשלה הכריעה: חיסון שלישי לבני 50 ומעלה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 5 | דירוג: 2/140 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: