פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
15/8/2021 0:09

למרות ההסכם, גנץ לא מתחייב לאשר את הקמת אביתר

על פי ההסכם שנחתם בין הממשלה לתושבים, במסגרתו הסכימו לרדת מההר מרצונם, תחל מערכת הביטחון הליך של סקר קרקעות שיושלם "במהירות האפשרית", כשבמקביל תוכן הצעה עקרונית לתוכנית מתאר ליישוב. אם יתברר בסקר כי ניתן להכריז עליו כאדמות מדינה, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לתלמידים ומשפחות העובדים.


עם זאת, ממכתב ששלח שר הביטחון גנץ בשבוע שעבר, עולה רוח אחרת. חבר הכנסת ינון אזולאי מסיעת ש"ס שיגר שאילתה לגנץ בה ציין כי ישנם חלקים נרחבים בשטח, כ-100 דונם, אותם ניתן להגדיר כאדמות סקר בעלות פוטנציאל להיות מסווגות כאדמות מדינה בהיבטי עיבוד וחזקה. במכתבו דרש אזולאי לדעת האם החל הליך הסקר, מה לוח הזמנים ומתי ניתן יהיה לברך על המוגמר.


במכתב סירב גנץ להתחייב כי בסיום ההליך אכן תוקם הישיבה והתושבים יחזרו לבתיהם. לדבריו, "לאחר סיום הליך הסקר, ממצאיו יוגשו לידי וייבחנו הצעדים הנדרשים בנושא. בהתאם למתווה, ככל שיתאפשר ובכפוף לכל אישורי הממשלה הנדרשים, תתקבל החלטה על השימוש העתידי בשטח".


לדברי חלק מתושבי אביתר מדובר באמירה הסותרת את המתווה, לפיו "מיד בתום הליך הסקר האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהן כאדמות מדינה יוכרזו", וכי "בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה ובהתאם להשלמת ההליכים התכנוניים הנדרשים ולכל דרישה שבדין, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים". לדברי חלק מהתושבים, נראה כי יש מי שרוצה להוסיף עוד הליכים ממשלתיים כדי לדחות את הקמת הישוב.


איילת שליסל, שעלתה עם משפחתה לגור באביתר וירדה מהיישוב במסגרת קיום חלקם של התושבים בהסכם, הופתעה מדבריו של גנץ ואמרה: "המצב הוא אבסורדי, אנחנו קיימנו את החלק שלנו בהסכם, מתוך הבנה שהוא יקוים באופן הדדי. לפי המתווה הממשלה מחויבת להביא להקמת ישיבת הסדר במקום מייד עם תום הליך הסקר ולא להמתין לעוד הליכים ואישורים בקרב שר הביטחון והממשלה".


ח"כ ינון אזולאי לא הסתפק גם הוא בתשובה של גנץ. "אני רואה בתשובתו של שר הביטחון תשובה מתחמקת. לאחר כחודש וחצי שר הביטחון לא רואה לנכון שום יעדים לסיום הליך הסקר ולוחות זמנים. לכן חוששני שכל הטיפול בנושא אביתר היה להשתיק את הסיפור ואת מפוני אביתר, אני קורא לראש הממשלה בנט למנות מי מטעמו שילווה את הטיפול בהליך הסקר, על מנת לעמוד ביעדים ובמתווה אשר נחתם ע"י הממשלה מיום 30 ביוני".


מלשכת גנץ לא נמסרה תגובה.


The post למרות ההסכם, גנץ לא מתחייב לאשר את הקמת אביתר appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/63 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: