פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
26/8/2021 11:04

לקראת 1 בספטמבר: זינוק במספר החולים במגזר החרדי, וכישלון במבצע הסרולוגי

חמישה ימים לפתיחת שנת הלימודים ומערכת החינוך נבוכה. על אף הצהרות בכירי משרד הבריאות על כוונתם להחזיר את תלמידי ישראל מחופשת הקיץ בכל מחיר ב־1 בספטמבר, בממשלה עוד לא אמרו את המילה האחרונה. בכירים ששוחחו איתנו השבוע דיברו על כוונה לדחות את תחילת הלימודים בבתי הספר היסודיים, שתלמידיהם לא מחוסנים, ל־12 בספטמבר.


בצל היקפי התחלואה המאמירים, שחצו השבוע את סף עשרת אלפים מאומתים ביום וצפויים להמשיך ולעלות, בכירי מערכת הבריאות סבורים כי פתיחת בתי הספר תביא להדבקות ובידודים בהיקף עצום. לדבריהם, אלה יכולים להימנע אם פתיחת שנת הלימודים תידחה לאחר שהתחלואה תרד בעקבות מבצע חיסוני הדחף.


"חשבתי שבממשלה הקודמת היה כאוס במערכת החינוך, אבל עכשיו הוא גדול אף יותר", אמר לנו אמש מנהל בית ספר יסודי גדול בחיפה. "אנחנו חסרי אונים, ומבינים שהופכים אותנו לבשר תותחים במאבק הפוליטי סביב פתיחת השנה".


לדבריו, כל מעגלי ההגנה שהמתווים של משרדי החינוך והבריאות היו אמורים ליצור, קרסו. מבצע הבדיקות הסרולוגיות התגלה כלא יעיל – שיעור התלמידים שנתגלו בגופם נוגדנים היה נמוך מדי – ומתווה "הכיתה הירוקה" למניעת בידודים נכשל והביא להדבקות נרחבות בקרב התלמידים ומוריהם. מבצע בדיקות הקורונה המהירות, שעלותו עשרות מיליוני שקלים, צפוי להיכשל אף הוא בעקבות ההחלטה שלא לחייב את התלמידים להציג בדיקות שליליות כתנאי לחזרתם ללימודים.


"אני מדבר עם מנהלי בתי ספר חרדיים שחזרו בא' באלול והם מספרים על טירוף", שיתף מנהל בית הספר החיפני. "בעקבות פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי, היקפי התחלואה שם עלו באופן ניכר".


לדבריו, חוסר הרצון ללמוד מהטעויות שנעשו בחינוך החרדי יביא לתוצאות דומות בחינוך הכללי. "זה אפילו לא דומה לשנה שעברה, אז לפחות היו קפסולות וכיתות קטנות יותר. כעת כל ילד חולה קורונה מכניס לבידוד לפחות 28 תלמידים, ואלו עלולים להידבק ולהדביק את האחים שלהם, שלומדים גם הם בבתי הספר, ואת הוריהם. הבטיחו שיביאו ממוני קורונה לבתי הספר, שינהלו את הסיפור הזה שנופל על כתפינו, אבל כעת מתברר שהם יגיעו לכל הפחות ב־1 באוקטובר".


כ־2.4 מיליון תלמידים אמורים להתחיל את שנת הלימודים, ומספר המאומתים בגילי 6 עד 17 ממשיך לעלות. שלשום אובחנו 4,099 תלמידים חולי קורונה חדשים. יותר מ־31 אלף תלמידים במערכת החינוך מוכרים כחולים בפועל, וכ־91 אלף תלמידים נמצאים בבידוד. עם החזרה לבתי הספר, המספרים צפויים לזנק.


בשבוע שעבר פרסמנו כאן כי 18 אחוזים מכלל המורים בישראל – כ־30 אלף מורים – אינם מחוסנים. על מנהלי בתי הספר נאסר לבדוק את הסטטוס החיסוני של צוותי ההוראה, ולעת עתה המורים סרבני החיסונים לא יידרשו להציג תו ירוק עם כניסתם לבתי הספר.


על אף השיא המספר המאומתים, ושיעור המאומתים הגבוה מקרב הנבדקים שנרשם בימים האחרונים ברחבי המדינה, יש גם בשורות מעודדות: מקדם ההדבקה ממשיך, לרדת והצלחת מבצע חיסוני הדחף מביא לירידה ניכרת בהיקף החולים שמצבם מוגדר קשה.


פרופ' ערן סגל ממכון וייצמן מסביר כי אף שמקדם ההדבקה גבוה מ־1 ומעיד על מגפה בהתפרצות, ניתן לראות מגמה בת כשבועיים של ירידה בקצב העלייה. ההיענות לחיסונים כעת מביאה לירידה במספר החולים הקשים, שכן מנת הדחף השלישית מפחיתה משמעותית את סיכוני התחלואה הקשה.


The post לקראת 1 בספטמבר: זינוק במספר החולים במגזר החרדי, וכישלון במבצע הסרולוגי appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Rina Nakonechny | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: