פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
13/9/2021 10:50

"מאש שורפת לאש מחממת": הכנסת ספר תורה למכינה בלוד

שכונת רמת אשכול בלוד לבשה הערב חג. מאות חוגגים ליוו בשירה וריקודים את ספר התורה החדש שהוכנס לבית המדרש של המכינה הקדם צבאית "מעוז" הפועלת במקום.


רמת אשכול היוותה את אחד ממוקדי הפרעות בעיר בימי מבצע שומר החומות. בית המדרש עצמו הוצת והושחת וספרי הקודש בו התבזו וניזוקו.


הערב ניתנה התשובה לפורעים בדמות צעדה חגיגית עם ספר התורה החדש. הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הגיע גם הוא להשתתף בחגיגה. בדברים שנשא בבית המדרש ששופץ והתחדש מאז הפרעות הוא אמר "מן המצר קראתי מה ענני במרחב יה, אנחנו זוכים אחרי 4 חודשים להגיע מן המצר מן האש השורפת לאש מחממת אש של אהבת ישראל ואהבת תורה. הכנסת ספר תורה דווקא כאן היא שלמות, תורה ארץ ועם שמשתלבים כאן בהרמוניה".


חלקים מהספרים שנשרפו בבהצתת מבנה המכינה בלוד ומוצגים במבנה המשופץ

חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת ימינה, הגיע גם הוא לאירוע ואף התרגש מהצעדה החגיגית. לדבריו "יצאתי עכשיו מהכנסת ספר תורה של מכינת מעוז, בשכונת רמת אשכול בעיר לוד. ארבעה חודשים אחרי שהפורעים שרפו את המכינה ואת ספרי הקודש, התושבים והתלמידים זכו לכתוב ולהכניס ספר תורה. הרוח והנפש התחדשו בכוחות. ביום שבו התבצעו שני פיגועים,  זה הזמן להזכיר לאויבי ישראל כי רוח ישראל חזקה וניצחית. נצח ישראל לא ישקר".


הרב איתמר בן יעקב, ראש המכינה הודה למי שהגיע מרחוק ומקרוב לחגוג אמר " לפני 4.5 חודשים רצנו בין כדורים עכשיו רצים עם ספר תורה ועכשיו 4 חודשים אחרי יש יותר תושבים בשכונה יוצר תלמידים במכינה ויותר ספרי תורה בארון שנבזז".


The post "מאש שורפת לאש מחממת": הכנסת ספר תורה למכינה בלוד appeared first on מקור ראשון.


מחבר: moshem | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: