פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
30/9/2021 11:03

תאונת האוטובוס בגליל: האב הפצוע יצא מכלל סכנה, והתבשר שכל בני משפחתו נהרגו

מלווה ברופא מרדים ובמומחה בטיפול נמרץ יצא אתמול ראובן בן־אלי מבית החולים רמב"ם להלווייתם של רעייתו מורן וילדיו דקל, ליאם ואנאל, שנספו בתאונת דרכים שלשום בסמוך לכפר חורפיש שבגליל. רק שעות ספורות קודם לכן, כשהתעורר מההרדמה, התבשר בן־אלי מפי רופא ופסיכיאטרית על מותם של אשתו וילדיו בתאונה שהוא עצמו נפגע בה באורח קשה.


"הוא נמצא בהכחשה, ומבקש כל הזמן להתקשר לאשתו", סיפר אחיו עמי עם יציאתם מבית החולים. בהמלצת הצוות הרפואי הם נסעו אל בית העלמין במעלות באמבולנס מיוחד של מד"א, שם הצטרפו אל ראובן מאות בני משפחה וחברים; בזה אחר זה נטמנו שם ארבעת יקיריו.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... 9-dc-2008-min-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
זירת התאונה בגליל. צילום: דוד כהן/פלאש90

מנחמים רבים הגיעו כבר בשעות הבוקר אל בית הוריה של מורן ביישוב כפר־ורדים סמוך למעלות. אביה שמעון זינו החזיק צמוד לליבו את התיק של נכדתו אנאל בת השלוש, המעוטר בדמות חד־קרן עם כנפיים. "אני מריח אותו מאתמול", אמר זינו. "היא אהבה אותו כל כך. לא נתנה את התיק לאף אחד חוץ מלאבא שלה". הוא סיפר שמורן, ראובן ושלושת ילדיהם היו אתמול בדרכם לחצור הגלילית למפגש משפחתי אצל אחיו של ראובן.


שמעון ורעייתו סופי שמעו על התאונה בטלוויזיה. "ראינו ואמרנו 'מסכנים'. ברגע ששמענו שזה רכב פרטי ושמענו בני כמה הילדים, נרגענו". בדיעבד התברר שהייתה טעות בפרטים שפורסמו. "עמי, אחיו של ראובן, התקשר אלינו ואמר: בואו דחוף לבית החולים זיו. החתן שלי לקח אותנו, לא הייתי מסוגל לנהוג, וכשהתקשרנו לעמי הוא אמר לי: 'יש פה קצינה שמחכה לדבר איתכם'. ברגע שהוא אמר את זה הייתה לי ההרגשה הכי גרועה בעולם. הגענו מתים. גמורים. אני והבת הבכורה נכנסנו וזיהינו אותם. נישקתי אחד־אחד, קראתי 'שמע ישראל', ביקשנו סליחה מכולם אם אי פעם בטעות עשינו משהו רע".


שמעון תיאר את בתו מורן כאשת חסד. "הבת שלנו עוזרת לכל העולם מגיל אפס. לוקחת מעצמה ונותנת לחברות. רק שואלת אותנו, אותי ואת אשתי, מה אתם צריכים עזרה. משאירה את הבית שלה ובאה לעזור לאמא שלה. ליאם היפיוף הזה היה עושה איתנו צחוק גדול בכל פעם שהיה בא. דיברתי אתמול עם ראובן ואמרתי לו, שלח לי את ליאם לשבת. אמר לי, ביום שישי אני מביא לך אותו לשישי־שבת, ושמחנו".


אחותה של מורן, בר, שמעה על האסון כשהייתה בדרכה לעבודתה כדיילת. היא עמדה לעלות על טיסה ללוס־אנג'לס כשאחותה הגדולה בישרה לה בטלפון את הבשורה הקשה. "זה טלפון שברגע שאתה עונה אתה יודע. בתוך תוכך אתה יודע", אמרה. מורן הייתה אמורה לחגוג יום הולדת 36 בעוד שבועיים; לליאם חגגו יום הולדת עשר לפני שבועיים וחצי. "מורן הייתה אחות מדהימה, אישה מדהימה, אמא מדהימה", סיפרה בר. "אין דבר שלא נתנה לילדים שלה. א־לוהים לוקח את הטובים ביותר".


כביש מועד לפורענות


ראש מועצת כפר־ורדים אייל שמואלי ליווה את בני משפחתה של מורן ביגונם הכבד משעות הערב שלשום, כששבו הביתה מבית החולים. "אסון גדול ביישוב, אסון גדול למדינה כולה. הטרגדיה מתעצמת מרגע לרגע", קונן שמואלי. "אני רואה את מודעת האבל, שבדרך כלל היא לרוחב, ופתאום היא לאורך. מי יכול לעכל כזה דבר, אמא ושלושת ילדיה?"


לדברי שמואלי, כביש 89, שהתאונה אירעה בו, מועד לפורענות. הוא קרא לממשלה לתקן את התשתיות באזור ולמנוע את האסון הבא. "כל הכבישים והתשתיות כאן צריכים לעבור שדרוג. מדובר בכביש מסוכן בלי גדר הפרדה, שהשיפוע שלו תלול מאוד ומלווה בסיבוב חד. מי שנוסע פה מכיר את הסכנות, ולצערי אתמול זה גבה חיים".


הבוקר תתקיים בקריית־ים הלווייתו של נהג האוטובוס אשר בסון (76), שנספה אף הוא בתאונה. הוא הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, נכדים ונינים. מחקירת המשטרה עולה שבסון סטה מנתיב התחום בקו הפרדה רצוף, התנגש במעקה בשולי הכביש ואז התהפך. במהלך התאונה פגע האוטובוס בשלושה כלי רכב. בסך הכול נפגעו בתאונה 62 בני אדם.


האם מורן והילדים ליאם, אנאל ודקל. צילום: באדיבות המשפחה

באוטובוס נסעו עשרות חניכי תנועת הנוער בני עקיבא מסניפי חריש ומבוא־דותן, שהיו בדרך לבתיהם לאחר מסע סוכות. כל החניכים והמדריכים נפצעו בהתהפכות האוטובוס ופונו לבתי החולים בצפת ובנהריה ולרמב"ם בחיפה. רובם הוגדרו במצב קל, ושוחררו לבתיהם שעות ספורות לאחר קבלת הטיפול הראשוני.


מעדויות הילדים שנסעו באוטובוס עולות טענות קשות על התנהגותו לכאורה של הנהג בעת הנסיעה בכביש המסוכן, ועל הסדר באוטובוס בזמן הנסיעה. "היו ילדים שצעקו ועמדו ולא היו חגורים. זה הפריע לנהג, והוא שיחק עם הברקסים כדי שניבהל ונשתוק", סיפר אורי קליין (10), חניך בסניף חריש. "הרגשתי שהוא עושה משהו לא בסדר, אבל לא חשבתי שיקרה דבר כזה. הוא עשה תנועה חדה בירידה מההר, והאוטובוס פשוט התגלגל שוב ושוב. אני וחבר שלי צפינו בסרט בטלפון והרגשנו שאנחנו מתהפכים. יצאנו דרך החלון של האוטובוס, שהתנפץ לרסיסים".


קליין פונה באמבולנס לבית החולים לגליל בנהריה, קיבל שם טיפול רפואי ופגש את הוריו טרופי הדאגה שחר ונעמה. הוא שוחרר לביתו לאחר כמה שעות. "כולם מסביבי פחדו ובכו אחרי שהתהפכנו", אמר לנו. "לא האמנו שזה באמת קרה. נהגים שעצרו לידנו והמדריכים שלנו ניסו להרגיע, והרחיקו אותנו כדי שלא נראה את המראות הקשים".


The post תאונת האוטובוס בגליל: האב הפצוע יצא מכלל סכנה, והתבשר שכל בני משפחתו נהרגו appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Elchanan Speiser | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/56 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: