פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
14/10/2021 0:56

הסכם הגרעין: ארה"ב עדיין לא מציבה תאריך יעד לאיראן

"שבנו והבהרנו בחודשים האחרונים כי אנו מוכנים לחזור באופן מלא להסכם הגרעין, אם איראן תעשה את אותו הדבר. מה שאנו רואים מטהרן, או לא רואים, מרמז שהם לא. אנחנו מתקרבים לנקודה שבה החזרה להסכם כשלעצמה לא תחזיר את יתרונותיו, כי איראן ניצלה את הזמן הזה כדי לקדם את תכנית הגרעין שלה במגוון דרכים", אמר אמש (ד') מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן.


במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו בלינקן, שר החוץ, יאיר לפיד ושר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן-זאיד בתום פגישתם בוושינגטון, התייחסו שלושת המנהיגים בהרחבה לסכנה הגרעינית האיראנית. על אף דבריו של בלינקן כי הזמן אוזל, הוא הדגיש כי ארה"ב עדיין מאמינה ראשית בנתיב הדיפלומטי. וסירב לנקוב בתאריך מסוים שאם עד אליו האיראנים לא ישובו לפחות לשיחות, האופציה הזו תוסר מהשולחן.


בישראל, בה סבורים מראש כי שיבה להסכם הגרעין היא טעות, היו שמחים אם ההצהרות האמריקניות כן היו מתכנסות כבר לכדי מועד ספציפי, שמציב קו יעד ברור בפני טהרן.


https://www.makorrishon.co.il/wp-conte ... /AFP_9PM7CZ-1-750x500.jpg 750w" sizes="(max-width: 1024px) 100vw, 1024px" />
יאיר לפיד, אנתוני בלינקן ועבדאללה בן זיאד במסיבת העיתונאים. צילום: AFP

לפיד אמר במסיבת העיתונאים כי האיראנים מנסים למשוך זמן כדי לרמות את העולם. "להמשיך להעשיר אורניום, לפתח את תוכנית הטילים הבליסטיים שלהם. המזכיר בלינקן ואני, אנחנו ילדיהם של ניצולי שואה. אנחנו יודעים שישנם רגעים שבהם אנשים ואומות נאלצים להפעיל כוח כדי להגן על העולם מפני הרשע. אם משטר טרור נורא עומד להשיג נשק גרעיני, עלינו לפעול". הוא הוסיף כי אפשרויות אחרות יעמדו על הפרק אם הדיפלומטיה תיכשל. "וכשאני אומר אפשרויות אחרות, אני חושב שכולם מבינים כאן בוושינגטון, בישראל, באמירויות ובטהרן למה אנחנו מתכוונים". לדבריו, "איראן הודיעה פומבית שהיא רוצה למחוק אותנו מעל פני האדמה. אין לנו שום כוונות להימחק".


השלושה התייחסו גם להסכמי אברהם, ודיברו על שני צוותי עבודה משותפים שיוקמו, בנושא שיתוף פעולה בין-דתי, ושיתוף פעולה בנושא אנרגיה ומים. בן-זיאד, אמר כי לפיד הזמין אותו לבקר בישראל והוא מתכוון להיענות להזמנה הזו בקרוב.


לאחר הפגישה המשולשת, התקיימה פגישה בין לפיד ובלינקן. על פי ההודעה האמריקנית, השניים דנו באיראן, בסוריה ובסין, כמו גם בנושא הפלסטיני, וב"תמיכת הממשל בצעדים המשפרים את הסיכויים לפתרון שתי המדינות".


The post הסכם הגרעין: ארה"ב עדיין לא מציבה תאריך יעד לאיראן appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: