פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
18/10/2021 5:45

הקואליציה קיבלה חודש נוסף למצוא מתמודד לתפקיד יו"ר הסוכנות

ניצחון לקואליציה ולשר החוץ, יאיר לפיד: היום (ב') אחר הצהריים נפגשו עשרת חברי ועדת האיתור של יו"ר הסוכנות היהודית, והחליטו לאפשר ללפיד ולראש הממשלה נפתלי בנט להמליץ על מועמד מוסכם מטעמם לתפקיד, עד ה-17 לנובמבר, עוד חודש בדיוק. לפיד ביקש מהוועדה ארבעה חודשים בכדי למצוא מועמד, ולבסוף נענו בוועדה לאפשר הארכה – אך רק של חודש.


שמות רבים עלו מצד הממשלה, אם כי לפיד ובנט לא עמדו מאחורי אף אחד מהם: ציפי לבני, קולט אביטל, משה (בוגי) יעלון, נחמן שי ואחרים. גורמים בכירים בממשלה מספרים, שלא לציטוט, ששי מנהל שיחות רבות עם חברי הממשלה בכדי שיתמכו בו לתפקיד. נציין שבסיבוב הקודם הוא התמודד על התפקיד ולבסוף לא קיבל אותו.


עד החודש הבא צפויים בנט ולפיד להמליץ על מועמד מטעמם. אם יבחרו במועמד שיתאים לחברי הוועדה – הוא יהיה המתמודד המוביל כיוון שתמיכת הממשלה שווה הרבה מאוד כסף והשפעה. רק כחודש לאחר מכן, בחודש דצמבר, יקיימו הצבעה בה יבחרו את היו"ר הבא. אלא שהבחירה תכנס לתוקף רק בחודש פברואר 2022, כאשר יתכנסו שוב חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית.


חגואל התעקש שלא לדחות את התהליך, שכן ביקש לסיים עם הסערה סביב המרוץ, אך דווקא גורמים מחו"ל התעקשו להמתין ללפיד. בממשלה אומרים שחגואל התנהל בתקיפות מול ראש הממשלה החליפי, בכך שהוביל למהלך לא מכובד. כמו כן, ייתכן כי חלק מהמתמודדים, במיוחד אלה בעלי הפרופיל הציבורי הגבוה, יסירו את מועמדותם בכדי לא להיגרר לתהליך ארוך מבלי להבין כיצד הוא מתנהל ומתי יסתיים.


בחודשים האחרונים חרשו חברי הוועדה את הארץ במטרה למצוא מועמד או מועמדת מתאימים לתפקיד. בין השמות שנזרקו עלה גם שמו של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, ושר החוץ לשעבר גבי אשכנזי, אך ככל הידוע הם לא השיבו בחיוב להצעה. כעת, אומנם ינסו לחפש "כוכבים" אך יהיה קשה מאוד למצוא מישהו עם אוריינטציה מתאימה ששמו או שמה לא עלו עד כה.


בסדר יומה של הוועדה תוכנן להצביע גם על צמצום מספר המתמודדים משמונה לארבעה, אך עקב התארכות הדיון על הארכת זמן הגשת השמות לא הצביעו על הנושא.


נזכיר, כי שר המודיעין אלעזר שטרן היה מועמד הממשלה, אך הסיר את מועמדותו בשל סערה ציבורית ותקשורתית קשה בעקבות דבריו על גריסה של תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות, בעת ששירת כראש אכ"א בצה"ל.


The post הקואליציה קיבלה חודש נוסף למצוא מתמודד לתפקיד יו"ר הסוכנות appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/43 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: