פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/10/2021 2:06

התקיפה הלילה במשולש הגבולות – מסר לישראל

אחת הנוסחאות הידועות במזרח התיכון בו כולם תוקפים את כולם ואף אחד לא לוקח אחריות, היא שלא משנה אם אתה תקפת מה שמשנה הוא מה מייחסים לך.


כשמתבוננים על מה שקורה בגזרה הסורית בשבועיים האחרונים, ניתן לראות מפת קרב מרתקת בין ישראל לאיראן על אדמת סוריה. היא מתרחשת ליד הרוסים ובמטרה לנטרל את חיזבאללה מיכולות בלבנון. הלילה (רביעי) הצטרפו למשוואה גם האמריקאים.


כלי תקשורת ערביים דיווחו בלילה על הדי פיצוצים שנשמעו באזור שבו ממוקם בסיס הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב בא-תנף. מדובר במקום זניח יחסית במשולש הגבולות של סוריה, עיראק וירדן, אולם מוכר היטב כאזור שהאיראנים מאוד אוהבים להוציא ממנו מתקפות של כלי טייס בלתי מאויישים. זאת משום ההבנה שהעין הישראלית רחוקה מלהיות צופיה בנקודה זו.


מהאזור הזה, על פי פרסומים זרים האיראנים העלו כלי טייס לתקיפה בישראל במהלך מבצע שומר החומות. את האירוע הזה חשפו בכירי מערכת הביטחון בישראל ובהם גם שר הביטחון וראש הממשלה, והוא לא דווח לציבור בשל צנזורה.


לפי הדיווח בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, מדובר בכלי טיס בלתי מאוישים שתקפו מעונות ומבנים צבאיים שעלו באש. עד כמה שידוע, זו הפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש. בארצות הברית עוקבים אחר הדיווחים בגלל שייכות המחתם לצבא האמריקני.


גם בישראל עוקבים אחר האירוע: מערכת הביטחון אוספת מידע סביב התקיפה שנועדה בכלל להעביר מסר למדינאים ולמערכת הביטחון. דיווחים זרים מיחסים לישראל שורה של תקיפות בסוריה בשבועיים האחרונים, ובהם גם חיסול של בכיר בפרלמנט הסורי שקיבל מאסד מנדט לקדם התבססות איראנית ברמת הגולן. ההערכות הן כי האירנים ביצעו הלילה תגובה לשורת הדיווחים והתקיפות הללו במטרה להעביר מסר לישראל שהאיראנים לא ישבו בחיבוק ידיים לאור התקיפות במזרח התיכון.


האירועים הללו מתרחשים על רקע יציאתו של ראש הממשלה נפתלי בנט בסוף השבוע לביקור ראשון אצל נשיא רוסיה פוטין. כאמור, הנשיא הרוסי רואה את האירועים ואת כל הנעשה במזרח התיכון דרך הרדאר הרוסי .


The post התקיפה הלילה במשולש הגבולות – מסר לישראל appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Ayelet kahana | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/82 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: