פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
21/10/2021 8:23

בדרך לסוצ'י: רה"מ נפתלי בנט ייפגש עם ולדימיר פוטין

ראש הממשלה נפתלי בנט עתיד להיפגש מחר (ו') לראשונה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בסוצ'י. המשלחת הישראלית המצומצמת לרוסיה, כוללת את השר זאב אלקין וכן את יועצי ראש הממשלה. בהודעה הראשונית שיצאה מלשכת בנט בנוגע לביקור, נמסר כי הוא הוזמן בידי פוטין.


בשל הסמיכות לשבת, בסביבת ראש הממשלה נערכים כבר לאפשרות כי אם הפגישה תתעכב להתחיל או שתתארך מעבר למצופה, המשלחת תישאר בשבת בעיר הקיט שלחופי הים השחור. גורמים המעורים בעניין, אומרים כי אם במהלך היום יתברר כי בנט לא יספיק לנחות בארץ לפני השעה ארבע אחר הצהריים, תישאר המשלחת כולה לשבת בסוצ'י.


מטרת הפגישה היא יצירת היכרות ראשונית בין פוטין ובנט שתאפשר בהמשך פתרון בעיות ומתן דגש על יחסי הסחר בין המדינות שחוו ירידה קשה בתקופת הקורונה וכעת מתאוששים. וכמובן – דיון בסוגיות מדיניות וביטחוניות ובראשן איראן, תכנית הגרעין האיראנית ופעילות ישראלית מול הנוכחות האיראנית בסוריה.


"זו נסיעה חשובה מאוד", אמר שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין. "הייתה לראש הממשלה נסיעה מוצלחת יחסית לארה"ב, שם המטרה הייתה לבנות מחדש ולתקן, כי היחסים עם הממשל הדמוקרטי היו בעייתיים", הוא טוען. "לעומת זאת, המטרה של הנסיעה הזו היא לבנות המשכיות. בסך הכול היחסים טובים וצריך להמשיך את מה שקיים". לדבריו, אין ספק כי הנסיעה לוושינגטון והנסיעה הנוכחית הן הנסיעות המדיניות המשמעותיות ביותר מבחינת ראש הממשלה. אלקין מתח ביקורת על יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי "היות וראש הממשלה הקודם לא טרח לעשות העברת מקל מסודרת לראש הממשלה הנוכחי, אז בנושא הזה אני מסוגל לסייע. שכן, כמעט בכל העשור האחרון לא היו לנתניהו שיחות עם פוטין שלא הייתי שותף להן".


בתוך כך, במהלך דיון אצל ראש הממשלה אושר היום מתווה כניסה של תיירים מחוסנים לישראל, לאחר כשנה וחצי נטולות תיירות. בין רשימת החיסונים המאושרים לא נכלל חיסון הספוטניק הרוסי, שטרם אושר בידי ארגון הבריאות העולמי. ישראל שקלה לאפשר כניסת מחוסנים בספוטניק בכפוף לבדיקה סרולוגית כמעין מחווה לקראת הפגישה עם פוטין, אולם על פי פרסום ב"כאן", בשל בקשת אנשי משרד הבריאות ההחלטה נדחתה בינתיים.


בהמשך לדברים, התייחס השר אלקין לפרסום ב"מקור ראשון" בשבוע שעבר בנושא התקצוב הממשלתי בסך 20 מיליון שקלים עבור צוותי פיקוח של הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון, שיעקבו אחר בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C. כזכור, בהסכם הקואליציוני עם "תקווה חדשה" אליה משתייך אלקין, ישנה התחייבות לגיבוש תכנית והקמת מנהלת למניעת השתלטות פלסטינית בלתי חוקית על שטחים פתוחים בשטחי C. לדברי אלקין, התקצוב הנוכחי הוא אחד מהכלים, וכמו כן במסגרת ההסכמות, צפויה לדבריו להינתן גם תוספת תקנים למנהל האזרחי – מה שמהווה כלי חלקי מאוד במערכה הנדרשת.


The post בדרך לסוצ'י: רה"מ נפתלי בנט ייפגש עם ולדימיר פוטין appeared first on מקור ראשון.


מחבר: adish | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 2/38 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: