פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
3/11/2021 6:43

על אף הבטחתו לאמריקנים אבו מאזן גרם לביטול הסכם שייח' ג'ראח

הידיעות בבוקר שלישי לפיהן ארבע המשפחות בשייח ג'ראח מתכוונות להיענות בחיוב להסדר בית המשפט העליון ולהפוך לדיירים מוגנים בבתים, עוררה סערה של ממש ברשתות החברתיות הערביות ובמזרח ירושלים. המתקפות הופנו באופן ישיר לרמאללה וכללו טענות על כך שבמוקטעה נתנו את האישור להסכמה. כעת מתברר שהטענות נשענו על מידע מהימן.


גורמים המעורים בפרשה מסרו למקור ראשון כי יושב ראש הרשות, אבו מאזן, הבטיח לאמריקנים ולמשרד החוץ בישראל כי תושג פשרה בעניין. ההבטחה התקבלה לאחר שיחות בין האמריקנים למשרד החוץ בהם סוכם יחד עם הפלסטינים, כי האחרונים יסכימו לפשרה כדי להימנע מתמונות של פינוי.


הרשות הפלסטינית מאשימה את ישראל כי סוגיית שייח ג'ראח הפכה למדינית ופוליטית. אך האמת היא שמדובר בנושא שהפך לפוליטי ומדיני במאבק בין חמאס לפתח. ארגון הטרור העזתי עשה מהמאבק על בתים בשיח ג'ראח הון פוליטי כאשר קשר בין מבצע שומר החומות ברצועת עזה לבין פסק הדין בירושלים. מבחינת ההיגיון החולני של ארגון הטרור, קורבנות המבצע שימשו אותו מבחינה פוליטית כדי למצב את עצמו כארגון המגן על ירושלים.


ככל הנראה שאבו מאזן לא הבין עד כמה הסוגיה המקומית בשיח ג'ראח הפכה לנפיצה וחשב שיוכל לפתור את הסוגיה בשקט כמו שהאמריקנים ביקשו אבל הביקורת כלפי הרשות והעובדה שהיא נלחמת על מעמדה בעיר, חייבה אותה להקצין עמדות גם במחיר של הפרת ההתחייבויות לוושינגטון. הנסיגה של אבו מאזן מהסכמה להסדר שייח ג'ראח – שמעון הצדיק, מהווה פגיעה באמריקנים שמעורבים מאד בכל המתרחש בירושלים ואף משמשים משקיפים בדיונים בסוגיית שייח ג'ראח ובסוגיות נוספות.


אבו מאזן מיהר לשגר את אנשיו לשטח כדי להבהיר למשפחות כי עמדת הרשות הפלסטינית היא שלא להגיע להסדר. בהוראה של אבו מאזן  "הוקפצו" לשכונה נציגים מהרשות הפלסטינית שקיימו יחד עם "הכוח הלאומי האסלאמי" והשייח עכרמה סברי, המופתי של ירושלים לשעבר, מסיבת עיתונאים בה הודיעו כי לא יתקבל שום הסדר עם ישראל. "אנחנו מסרבים להסדר כיוון שהוא טומן בתוכו סיכונים מדיניים ומשפטיים חמורים העלולים להביא לבעלות על הקרקע של חברת ההתיישבות "נחלת שמעון". אנו קוראים לעורך הדין של שכונת שייח' ג'ראח לתת עדיפות לאינטרס הלאומי על פני כל רווח מידי, שמחירו הוא בעלות המתנחלים על הקרקע. בעמדה הזו אתם תפגעו בעמנו הערבי. אישור זה יהווה תקדים מסוכן שישאיר את השפעתו על שאר השכונות בירושלים שתושביהן מאוימים בפינוי ועקירה בכפייה".


זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים שיגרו המשפחות את ההצהרה מצדם בה הכריזו "אנחנו מודיעים על סירובנו להסדר המוצע מטעם ממשלת הכיבוש שבמסגרתו אנחנו נהפוך לדירים מוגנים אצל החברה של המתנחלים שסוללים בהדרגה את הדרך להפקעת אדמותינו".


The post על אף הבטחתו לאמריקנים אבו מאזן גרם לביטול הסכם שייח' ג'ראח appeared first on מקור ראשון.


מחבר: avigailz | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/44 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: