פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
6/12/2021 6:36

לפיד: "גיבוי מלא ללוחמי צה"ל". נתניהו: "העלייה בטרור – בגלל חולשת הממשלה"

עם סיום חג חנוכה התעוררה היום (שני) הכנסת מחדש למאבקים הרגילים והממושכים. לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות ב"צוות ההסכמות", בו חברים נציגי הקואליציה והאופוזיציה, הח"כים נערכים לשוב למתכונת הימים הארוכים בכנסת. זאת, על רקע המצב הביטחוני שמתחמם ושלל החלטות מדיניות.


שר הביטחון בני גנץ פתח את ישיבת סיעת כחול לבן בהתייחסות לפיגועי הטרור האחרונים. "אנחנו נחושים לפעול מול הטרור בכל מקום ובכל שעה, בכל אופן שבו הוא מתבצע. מי שינסה אותנו – ייפגע." ביום רביעי ימריא לארה"ב;   "אני בטוח שנוכל לקדם פעולות שיבלמו את איראן ושלוחיה", אמר שר הביטחון.


גנץ התייחס לשני חוקים נפיצים שעומדים על הפרק: חוק השוויון שלדבריו "ישלים את הליך החקיקה. זהו הבסיס ליכולתנו להגדיר את עצמנו כחברה ישראלית. החוק שהגיש ח"כ גינזבורג הוא מידתי, לא יפגע בזכויות לאומיות ואני מציע לכל החוששים והחוששות, לקרוא אותו ולהבין שהוא בגדר "זה נהנה וזה לא חסר". על חוק האזרחות אמר כי זהו "צורך ביטחוני, וגם אם נידרש לערוך בו מספר שינויים, זו סוגיה שעלינו להביא לפתרונה. צריך לגבש עמדה של כלל חברי הקואליציה, ולהטיל משמעת קואלציונית שתחייב את כולנו. הרעיון לאפשר חופש הצבעה, הוא פסול, והוא מדרון חלקלק מבחינה פוליטית, שעשוי להוביל לבחירות".


גם שר החוץ יאיר לפיד התבטא בנוגע לעליית המדרגה בטרור: "לוחמי צה"ל ומג"ב, המאבטחים במחסומים וברחובות, צריכים לדעת שיש להם גיבוי מלא. האירועים האלה הם לא סטריליים. הלוחמים צריכים להגיב תוך שניות, במקום שבו יש סכנה לחייהם". יחד עם זאת, אמר כי "צה"ל ומשטרת ישראל ישמרו על החוק. אבל כל מחבל שיוצא לפגוע בישראלים, צריך לדעת שהוא ימצא מולו לוחמים נחושים שיגנו על חיי האזרחים, ויגנו על עצמם".


את החלטת האו"ם להבדיל בין נרצחים ישראלים לפלשתינים כינה "מגונה, הפרדה בין דם לדם. משרד החוץ העביר את הביקורת שלו. אני קיימתי שיחה כאובה עם אביו של אליהו קיי שבכלל גר במודיעין ונרצח בירושלים. יש באו"ם קמפיין שמנהלת בעיקר מועצת זכויות האדם שגם נאבקת במדינה ששומרת על קיומה".


לפיד השיב לכינוס הוועדה המחוזית בעיריית ירושלים לאישור הבנייה בעטרות: "את המדיניות לגבי הבניה תקבע ממשלת ישראל ואנחנו נטפל בזה כולנו ביחד, בקונצנזוס מלא של כל סיעות הקואליציה וללא עימות עם הממשל".


בישיבת סיעת הליכוד תקף ראש האופוזיציה נתניהו את הממשלה: "בגלל חולשת הממשלה אנחנו עדים לשתי תופעות שמתעצמות בתקופה האחרונה. עלייה במספר פיגועי הטרור ועלייה במספר הפעילות העבריינות של ארגוני הפשיעה במגזר הערבי. כשארגוני הטרור והפשיעה רואים את הרפיסות של הממשלה החלשה הזאת, הם מרימים ראש".


על המגעים מול איראן טען בדומה ש"הקהילה הבינלאומית רוצה לחזור להסכם הגרעין המסוכן עם איראן. לכן הם פשוט מצפצפים על הממשלה הזאת. הם רואים שאין פה שום קו, שום מדיניות, שום נחישות". ועל כן קרא לקבל רק הסכם שמפרק את היכולות הגרעיניות של איראן. בהיעדר הסכם כזה, ישראל חייבת להיות ערוכה לפעול באופן עצמאי נגד תוכנית הגרעין האיראנית.


במקביל התכנסו המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה כדי לשלב ידיים במאבק נגד הממשלה. ח"כ משה גפני התנגד לצירופם של הציונות הדתית, אך ח"כ אריה דרעי הבהיר במפגש כי הם יפעלו בתיאום מלא עם הציונות הדתית והליכוד.


על דעת הסיעות הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף שכותרתו "לא להרס המדינה היהודית". המטה יפעל לגיוס כלל הכוחות האמוניים למאבק ציבורי רחב היקף ש"ישמיע את זעקת העם היהודי בארץ ובתפוצות ויעמוד כגוש אחד כנגד החורבן הגדול של הממשלה".


The post לפיד: "גיבוי מלא ללוחמי צה"ל". נתניהו: "העלייה בטרור – בגלל חולשת הממשלה" appeared first on מקור ראשון.


מחבר: Ayelet kahana | מקור ראשון חשיפות: 3 | דירוג: 2/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: