פרסום | קשרו אלינו
נט4יו
כל הרשת הישראלית במקום אחד
11/12/2021 22:21

ארגון IAC: מעל שליש מהישראלים הגרים בארה"ב לא יחזרו ארצה

סקר פנימי שערך ארגון הקהילה הישראלית־אמריקנית, ה-IAC, מגלה שיותר משליש מהישראלים המתגוררים בארה"ב, בטוחים שהם ימשיכו לחיות שם, וכ-20 אחוזים נוספים ציינו שהם "אינם בטוחים" אם יחזרו לארץ או לא. כלומר, למעלה מ-50 אחוז מאותם ישראלים המתגוררים בארה"ב, המכונים "ישראלים אמריקנים", מתכוונים ככל הנראה להמשיך ולחיות בה. עם זאת הם עדיין מגדירים עצמם ציוניים, תומכי ישראל וימשיכו כמובן לבקר בה.


נתונים אלה עלו בשיחה סגורה במהלך הוועידה השנתית של ה-IAC בהוליווד פלורידה, שלא התקיימה בשנה שעברה בשל הקורונה. לוועידה הגיעו 3,000 משתתפים מרחבי ארה"ב וישראל, וזו הועידה הראשונה והגדולה ביותר שנערכה בעולם היהודי כולו מאז פרוץ המגפה.


"ארה"ב היא הבית של אותם ישראלים", אמר מנכ"ל ה-IAC שוהם ניקולא, "מדובר כאן בשינוי פרדיגמה גדול מאוד, לכן חשוב שנשקיע באותם אנשים כדי לדאוג לכך שהעתיד שלהם ושל ילדיהם יהיה טוב יותר".


פרופ' ג'ונתן סרנה מאוניברסיטת ברנדייס ציין שעשירית מיהודי ארה"ב הם ישראלים, וכי עשירית נוספת הם ישראלים ממדינות דוברות רוסית. לדבריו "הגיע הזמן שהיהודים האמריקנים יבינו שהמציאות השתנתה, וכי יש סוגים שונים של יהודים החיים ביבשת הזו". לדבריו, עתידה של הקהילה הישראלית־אמריקנית ביחס למוצאם תלויה בידם. "אם תשלחו את הילדים שלכם לבתי ספר ציבוריים, והם יתביישו במוצאם הישראלי זה יגרום לעתיד לא מזהיר במיוחד. מאידך, אם תהפכו אותם להיות שגרירים של ישראל, ותהיו באינטראקציה עם הקהילה היהודית האמריקנית זה כבר משהו אחר".


עוד הוסיפה על הדברים במליאת הכנס גם ד"ר מרים אדלסון. "כשאנחנו הולכים ביחד ומגינים על ישראל ללא התנצלות או היסוס, ומשכנעים אמריקנים כמונו ללכת בעקבותינו, אי אפשר לעצור אותנו". לדבריה, בעלה שלדון ראה חשיבות רבה בתמיכה בארגון. "הישראלים־האמריקנים הם לא רק אנשים עם שתי זהויות. אנחנו גדולים יותר מסך חלקינו כי אנחנו מבטאים את היחסים ההדוקים בין שתי אומות אדירות".


במהלך הכנס התקיימו פאנלים בנושאים שונים הקשורים לנושא הישראלי־אמריקני, בהם סוגיית החרם על ישראל בארה"ב, תכנים אנטי ישראליים במערכת החינוך האמריקנית, אחדות העם היהודי ומדינת ישראל וכן איום הגרעין האיראני.


בין היתר, נאמו בכנס שר הביטחון גנץ, שר התפוצות נחמן שי, השגריר ארדן, קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר, ודמויות מפתח בארה"ב ובהם חבר בית הנבחרים האמריקני מניו־יורק ריצ'י טורס. כנס זה מהווה מפגן כוח משמעותי עבור הארגון, שהפך להיות אחד הגורמים המשפיעים בהגנה על ישראל בדעת הקהל האמריקנית ובמלחמה נגד גורמים המנסים להחרים או להכפיש אותה.


The post ארגון IAC: מעל שליש מהישראלים הגרים בארה"ב לא יחזרו ארצה appeared first on מקור ראשון.


מחבר: zehorit Idan | מקור ראשון חשיפות: 2 | דירוג: 3/40 ( 5 4 3 2 1 )




 

האחריות על התגובות למאמרים השונים חלה על שולחיהן. הנהלת האתר אינה אחראית על תוכנן.
השולח דיון
נט4יו
×

הצהרת נגישות

אתר זה מונגש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA.
האתר נמצא תמידית בתהליכי הנגשה: אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות.
אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל (אל תשכחו בבקשה לציין את כתובת האתר).

אודות ההנגשה באתר: